handdator

Visa fullständig version : Marklyfter så ända in i... Skrevet?


BlötSnö
2012-06-06, 00:12
Är jag unikt deformerad? Det verkar iallafall så, eftersom jag inte kan hitta någon info någonstans angående mitt problem:

När jag marklyfter, så lyfter jag ganska nära kroppen men kommer i princip inte i kontakt med kroppen förrän jag närmare mig de känsligare regionerna.
När jag uppnått raklång position, så är stången perfekt placerad rakt in i skrevet och det är förbannat obekvämt.

Är det så att jag gör något fel, är jag bara gnällig eller är det så att alla andra som sysslar med marklyft har vett nog att använda en suspensoar?
Tog nytt personbästa idag, men var tvungen att lägga viss koncentration på att inte slita av mig juvelerna mitt i lyftet, så jag vore tacksam för svar.

Fredron
2012-06-06, 00:30
Mina lår tar emot så att det inte är några problem med skrevet. Dock tycker jag att det sitter på plats ganska bra tack vare kalsonger/byxor. Du kanske ska testa något tightare där så det inte trycker fram.
Eller så kan du lyfta med susp, det finns folk som gör det.

tossefar
2012-06-06, 00:33
Testa att hålla smalare eller bredare grepp, så flyttas stången lägre eller högre upp på kroppen.

Supermicke
2012-06-06, 00:43
hur brett håller du då? jag har stången precis under när jag är färdig märkte ja nu när jag provade. :O

BlötSnö
2012-06-06, 00:53
Mina lår tar emot så att det inte är några problem med skrevet. Dock tycker jag att det sitter på plats ganska bra tack vare kalsonger/byxor. Du kanske ska testa något tightare där så det inte trycker fram.
Eller så kan du lyfta med susp, det finns folk som gör det.

Suspensoar ligger nog närmare till hands än att traumatisera varenda person på gymmet genom att trycka ner min breda bak i ett par tights. Går ju å andra sidan går det att ha under ett par shorts.

Testa att hålla smalare eller bredare grepp, så flyttas stången lägre eller högre upp på kroppen.

Det kanske är så enkelt. Jag får prova.

hur brett håller du då? jag har stången precis under när jag är färdig märkte ja nu när jag provade. :O

Jag håller så att armarna går i en rak linje från axlarna till stången, så att säga.
Jag har hyfsat lång överkropp i förhållande till resten, så man är kanske inte lika orangutangig som er andra. :)

Pungis
2012-06-06, 00:56
Låter som du helt enkelt har korta armar...

RS.
2012-06-06, 08:10
Låter som du helt enkelt har korta armar...

Eller ett jättepaket.

Maatteess
2012-06-06, 08:32
Låter som du helt enkelt har korta armar...
Det har hänt mig med och jag har inte så speciellt korta armar :)

Matsa
2012-06-06, 11:22
Det har hänt mig med och jag har inte så speciellt korta armar :)

Om stången slår i pungen när du markar med normalt grepp (altså inte ryckfattning etc) har du nog korta armar, i alla fall i förhållande till resten av din kropp.

När jag markar är stången runt mitten av låret i slutläget, jag skulle inte kunna slå i pungen om jag så hade en hängpung på 30cm. Jag är 180cm lång med 189cm vingspann, så kanske åt det längre hållet.

BlötSnö
2012-06-06, 11:23
Varken korta armar eller jättepaket. Dock en ovanligt lång överkropp, som kan ha något med det hela att göra.

BlötSnö
2012-06-06, 11:30
Om stången slår i pungen när du markar med normalt grepp (altså inte ryckfattning etc) har du nog korta armar, i alla fall i förhållande till resten av din kropp.

När jag markar är stången runt mitten av låret i slutläget, jag skulle inte kunna slå i pungen om jag så hade en hängpung på 30cm. Jag är 180cm lång med 189cm vingspann, så kanske åt det längre hållet.

Jag mätte precis vingspannet för första gången och fick fram någonstans mellan 185-190cm.
Jag är dock 190cm lång och titulerar mig som magiskt stor dvärg, eftersom jag har lite kortare ben och längre överkropp än vad som är normalt, samt lite breda höfter och större röv, "såsom dvärgar och kvinnor hafva". ;)

Det får som sagt bli till att prova lite andra grepp eller införskaffa en suspensoar.

Spartansk
2012-06-06, 11:32
Jag är dock 190cm lång och titulerar mig som magiskt stor dvärg, eftersom jag har lite kortare ben och längre överkropp än vad som är normalt, samt lite breda höfter och större röv, "såsom dvärgar och kvinnor hafva". ;)

Låter som guldläge för att bli bra på knäböj?

spoon
2012-06-06, 11:49
Låter som guldläge för att bli bra på knäböj?

Eller hur! Korta lårben för uberböj och t-rex armar för en optimal bänk :)

Lycklig
2012-06-06, 11:51
Carl Yngvar Christensen sa när han deltog i bodyradio att han använde suspensoar vid sina marklyft.

Silveta
2012-06-06, 11:52
Eller hur! Korta lårben för uberböj och t-rex armar för en optimal bänk :)

http://images.wikia.com/looneytunes/images/a/a8/Taz.jpg


Upplever aldrig pungkrossar symptom vid mark, däremot om jag får för mig att köra stångshrugs. Ajsingbajsing.

BlötSnö
2012-06-06, 16:20
Låter som guldläge för att bli bra på knäböj?

Kanske. Vågar dock inte köra i annat än smith, med rädsla för att tippa bakåt.
Eller hur! Korta lårben för uberböj och t-rex armar för en optimal bänk :)

Du målar upp en väldigt intressant bild av hur jag ser ut. Nu kan jg int e lägga upp någon senare, för då blir ni bara besvikna.
Carl Yngvar Christensen sa när han deltog i bodyradio att han använde suspensoar vid sina marklyft.
Vi ser ju hur det har gått för honom, så det är bara att lyssna och lära!



Upplever aldrig pungkrossar symptom vid mark, däremot om jag får för mig att köra stångshrugs. Ajsingbajsing.
Och för mig är det precis tvärt om. Skumt...