handdator

Visa fullständig version : jack3d


yeahyeah123
2012-06-05, 15:52
Jag har tagit jack3d mån,tis och efter intag har jag verkligen ingen aptit. Blir stenhård i magen och kan inte skita. Någon annan som upplever detta? Vad gjorde ni mot det? La ni av med skiten totalt eller tog ni något tillskott som gav er ökad aptit?
Detta är otroligt jobbigt då jag försöker bulka.

Kallsone
2012-06-05, 16:01
skit i jack3d då. Jag personligen tycker det är skit ändå. Jack3d bygger inte muskler.

älskarcola
2012-06-05, 18:26
Jag får mer "gåpåtoa" känsla när jag tagit jack3d. Men jag tycker du ska skippa det om du blir hård i magen av det.

vicarious
2012-06-05, 18:42
Det kan nog vara DMAA som står för den aptitdämpande effekten.

Sondret
2012-06-05, 18:46
Det kan vara för att DMAA, koffein och för den delen i stort sett alla centralstimulanter har den effekten.

Victuhh
2012-06-05, 18:58
Kände aldrig det när jag körde det.. Säker på att det är jack3t?

Sheogorath
2012-06-05, 19:13
Kände aldrig det när jag körde det.. Säker på att det är jack3t?

Det är inte det minsta osannolikt att en så stark stimulant som DMAA har en aptitdämpande effekt.

Kischen
2012-06-05, 20:34
Det kan vara för att DMAA, koffein och för den delen i stort sett alla centralstimulanter har den effekten.

This man speaks the truth.

Maatteess
2012-06-05, 21:24
Bara en liten fråga som gjorde mig förvirrad. Jack3d innehåller kreatin mono. och koffein. Vad jag har läst på andra trådar på kolo. så skulle man ej ta koffein i samband med kreatin eftersom dem slår ut varandra? Varför finns då dessa ämnen blandade i jack3d?:confused:

deadich
2012-06-05, 21:38
Haha, alltid lika roligt när folk tycker att det är konstigt att de får sömnproblem, aptitproblem osv av pwos. Lite som att komma och fråga om andra har problemet att de blir mätta av att dricka gainers.

sinaui
2012-06-05, 22:03
Jag körde red stack amp.. två tre gånger sen märkte jag att det snarare var negativt för min prestation med (antagligen) dmaa

simper02
2012-06-05, 22:08
Bara en liten fråga som gjorde mig förvirrad. Jack3d innehåller kreatin mono. och koffein. Vad jag har läst på andra trådar på kolo. så skulle man ej ta koffein i samband med kreatin eftersom dem slår ut varandra? Varför finns då dessa ämnen blandade i jack3d?:confused:

POW:s lever på att man ska uppleva en effekt, att inte ha med koffein kreatin och beta alanie vore ganska förödande. eftersom ingen skulle märka någon effekt. slutsatts blanda din egen pow med ingredienser som just du vill ha. det blir billigare och effektivare

Kischen
2012-06-05, 22:31
POW:s lever på att man ska uppleva en effekt, att inte ha med koffein kreatin och beta alanie vore ganska förödande. eftersom ingen skulle märka någon effekt. slutsatts blanda din egen pow med ingredienser som just du vill ha. det blir billigare och effektivare

Det var inte ett svar på frågan.

Ja koffein påverkar i viss mån kreatinet men det verkar vara försumbart. Se kreatinstickyn.

Maatteess
2012-06-05, 22:40
Okej, tack Kischen

Birkharju
2012-06-05, 22:56
Jag upplevde samma sak när jag använde mig av Jack3d. Det tog drygt 2 ½ - 3 timme från att jag kom hem efter ett träningspass innan jag kände för att äta. Beslutade mig ganska snabbt för att skippa det då effekten på prestationen var minimal, samtidigt som jag ville kunna äta som vanligt! Jag skulle nog skippat jack3d om jag var du :)

simper02
2012-06-05, 23:00
Det var inte ett svar på frågan.
.

jag svara på "Varför finns då dessa ämnen blandade i jack3d?"

HEPP:confused:

yeahyeah123
2012-06-06, 05:29
Låter jävligt synd då jag har så mycket kvar. Ni tror inte att Liv 52 slår ut den minskade aptiten?

Sverker
2012-06-06, 06:08
Det kan vara för att DMAA, koffein och för den delen i stort sett alla centralstimulanter har den effekten.

Ni som använder dessa produkter. Hur hanterar ni diabetestyp 2-effekterna ?
- Högre blodtryck.
- Högre blodsocker.
- Lägre insulinkänslighet
- Mer neutralfett i blodet.
Osv, osv.


Vi som tränar seriöset har ett system som hanterar stresseffekterna efter träningen. Ser till att hjärtfrekvensen sjunker, den perifera resistansen sjunker, blodsockret normaliseras och jag antar att inte allt för överdrivna nivåerna av fett återlagras i depåerna. Mycket fritt fett ökar bildandet av VLDL i min värld.
Hur gör ni ? Går det att passa in effekten på produkterna att de helt klingar av efter träningen eller ligger de kvar lång tid efteråt ?

Sverker
2012-06-07, 18:07
Jaha...

Antingen är det lugnt och inga problem alls med att använda produkter för att öka gnistan i träningen eller så begrep ingen vad jag skrev.

Kischen
2012-06-07, 18:33
eller så begrep ingen vad jag skrev.

+1

krille93
2012-06-07, 19:08
Ni som kör med jack3d, kör ni med det varje pass? Jag själv har kört jack3d innan och tyckte det funkade sjukt bra, men sen när burken/burkarna tog slut så tog det cirka 1-2 veckor innan jag fick bra energi på gymmet igen. Kanske bara va en fix ide men så var det för mig iallafall.

Funderar på att köpa det igen för att få lite extra energi nu under deff men är rädd för att det ska bli som det blev förra gången, eller att jag alltid måste fortsätta med någon sorts PWO för att ens orka gå till gymmet =/ Tankar kring detta? :s

Kischen
2012-06-07, 19:12
Naturligtvis blir det inte samma sak.. prova att gå till krogen och var nykter om du alltid dricker i vanliga fall.

Lite haltande but u get the message.

krille93
2012-06-08, 04:30
Jo nae det fattar jag ju, men blir det jobbigare att komma tillbaka sen till samma vikter efter att man har slutat tagit PWOn? Är man lika stark eller e det någonting man inbillar sig att man inte e? :s Samt hur ofta tar ni PWOn? Varje träning eller bara de gånger ni känner att ni behöver mer ork?

Sheogorath
2012-06-08, 04:56
Jo nae det fattar jag ju, men blir det jobbigare att komma tillbaka sen till samma vikter efter att man har slutat tagit PWOn? Är man lika stark eller e det någonting man inbillar sig att man inte e? :s Samt hur ofta tar ni PWOn? Varje träning eller bara de gånger ni känner att ni behöver mer ork?

Bara på fredageftermiddagar, de sista veckorna under diet. Det pass i veckan där jag är tröttast. Under den här perioden använder jag också koffein innan träning i anpassad dos (minst på tisdagar när jag är förhållandevis pigg osv).

Under icke-deff-perioder använder jag inget sådant eftersom jag inte vill vänja mig vid att träna på stimulantia. Då har man ju inget att ta till när deffen börjar gnaga riktigt hårt på orken efter några veckors viktnedgång. Under deff försöker jag hålla ut så många veckor som möjligt utan PWOs/koffein så att jag verkligen får skjutsen när jag behöver den. Då kan jag upprätthålla intensiteten i träningen även mot slutet.

exevision
2012-06-08, 09:07
Jaha...

Antingen är det lugnt och inga problem alls med att använda produkter för att öka gnistan i träningen eller så begrep ingen vad jag skrev.

Det är nog som så att många av de som brukar dessa produkter inte tänkt en tanke på att det kan vara negativt på något sätt.

Sheogorath
2012-06-08, 09:11
Det är nog som så att många av de som brukar dessa produkter inte tänkt en tanke på att det kan vara negativt på något sätt.

Tyvärr är det så. Hård marknadsföring via kosttillskottsföretagen och känslan av att det är "safe" eftersom det säljs lagligt.

krille93
2012-06-08, 19:57
Bara på fredageftermiddagar, de sista veckorna under diet. Det pass i veckan där jag är tröttast. Under den här perioden använder jag också koffein innan träning i anpassad dos (minst på tisdagar när jag är förhållandevis pigg osv).

Under icke-deff-perioder använder jag inget sådant eftersom jag inte vill vänja mig vid att träna på stimulantia. Då har man ju inget att ta till när deffen börjar gnaga riktigt hårt på orken efter några veckors viktnedgång. Under deff försöker jag hålla ut så många veckor som möjligt utan PWOs/koffein så att jag verkligen får skjutsen när jag behöver den. Då kan jag upprätthålla intensiteten i träningen även mot slutet.

Deffar själv nu och känenr att orken börjar tryta lite och funderar på att köpa denna då jag vet den fungerar skitbra på mig. Är som sagt rädd bara att jag kommer vänja mig vid den och ta den vid varje pass och sen inte kommer kunna träna eller ha lika mycket ork när burken e slut eller jag vill sluta använda den *cry*

Sheogorath
2012-06-08, 20:23
Deffar själv nu och känenr att orken börjar tryta lite och funderar på att köpa denna då jag vet den fungerar skitbra på mig. Är som sagt rädd bara att jag kommer vänja mig vid den och ta den vid varje pass och sen inte kommer kunna träna eller ha lika mycket ork när burken e slut eller jag vill sluta använda den *cry*

Bestäm dig helt enkelt för att sluta tvärt när du kliver av dieten. Ha med dig lite sega råttor, Dextrosol eller annat smaskens till de första träningspassen utan din älskade PWO, tills du är avvänjd och börjar få tillbaka lite bulkenergi.

Bestäm dig på förhand när det är dags att sluta. Gör det. Har du inte den disciplinen så börja inte ens.

patflat
2012-06-09, 17:34
DMAA minskar ofta aptiten. Även koffein kan ha en aptitnedsättande egenskap.

Personligen så gillar jag Jack3d.
Men å andra sidan så gillar jag allt som hjälper till att höja träningsmotivationen. :)

När det gäller aptiten så kan du prova med B-vitaminer. Och då främst B12 och B6.
Injektioner med B12 verkar också populärt :)

Har man ändå svårt att äta så kan man alltid dricka till sig näring i form av gainers och proteindrinkar.
T.ex. så har jag svårt att äta på morgonen, då blandar jag hellre en drink bestående av mjölk, havregryn och proteinpulver.

Eller alternativ 3.
Skippa all PWO som innehåller DMAA.

För jag tror nog till 99% att det är DMAA som gör att din aptit blir nedsatt.

Värt att nämnas är att jag lider av kosttillskottsfetish. :)
Jag är den ultimata konsumenten för producenterna av dessa olika tillskott... :)
Men det kan jag leva med. Och lever, det gör man bara en gång.

Och det går att träna seriöst och nå utmärkta resultat utan att grotta ner sig i hantering av stresseffekter, normalisering av blodsocker, fettåterlagring i depåer och VLDL.
Det var inte meningen att vara elak där, bara skoja lite. ;) No hard feelings.
Självklart är det alltid bra med kunskap.

★ LYCKA TILL ★

älskarcola
2012-06-11, 15:45
Jag undrar om man kan få problem med njurarna av jack3d?
Källa?
Tack!

voxx
2012-06-11, 21:21
Vi som tränar seriöset har ett system som hanterar stresseffekterna efter träningen. Ser till att hjärtfrekvensen sjunker, den perifera resistansen sjunker, blodsockret normaliseras och jag antar att inte allt för överdrivna nivåerna av fett återlagras i depåerna. Mycket fritt fett ökar bildandet av VLDL i min värld.
Hur gör ni ? Går det att passa in effekten på produkterna att de helt klingar av efter träningen eller ligger de kvar lång tid efteråt ?

Kör med Berzerk, en pwo som liknar Jack3d fast innehåller mer DMAA tror jag till o med. Brukar krascha ungefär 2 timmar efter jag slutar vara aktiv, då tar jag maxdosen. Brukar försöka tajma kraschen lagom till middag för att sedan kunna somna tidigt. Vill man så kan man stå emot kraschen, kanske lite väl mycket placebo för min del.

Klein
2012-06-12, 01:59
Här kan ni läsa om de studier som gjorts på DMAA, Jack3d och Oxyelite Pro:

http://dmaaresearch.com/research

DJJOHANSSON
2013-06-29, 18:03
Original Jack3D Formula Returns on the Worldwide Market

http://www.bodybuildinglexicon.com/?p=1225

Not sure if srs, Not sure if allowed to discuss products includin´ DMAA, If so im sorry admin / so sorry.

Klein
2013-06-29, 22:56
Original Jack3D Formula Returns on the Worldwide Market

http://www.bodybuildinglexicon.com/?p=1225

Not sure if srs, Not sure if allowed to discuss products includin´ DMAA, If so im sorry admin / so sorry.

Den där sidan är ju inte så trovärdig. På den officiella sidan och forumet kan man dock läsa att en ny formula är på G men den innehåller INTE DMAA.