handdator

Visa fullständig version : Vad tror ni om denna artikeln?


Sentax
2012-06-05, 13:07
Hej!

Jag läste denna artikeln: http://www.body.se/artiklar/nyheter/20110718/sanningen-om-alkohol-fettforbranning-och-muskeltillvaxt

Jag känner själv att den är logisk & jag håller med i stort om att alkohol är dåligt för träningen, men inte alls så dålig som man förut trott.

Vad säger ni?

Fishtank
2012-06-05, 13:22
Den är ju relativt gammal och vet att den diskuterats förut här på forumet så sök och du skall finna.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Sentax
2012-07-03, 10:06
Nu har jag letat runt lite. Visst, den har tagits upp. Men de har inte diskuterat artikeln utan bara nämnt den och sedan gått vidare.

Någon som har en kommentar?

Lillleif
2012-07-03, 10:23
Om jag behövde en artikel som ursäkt för att supa till hade jag betydligt värre problem än avsaknad av muskeltillväxt.

Sentax
2012-07-03, 10:30
Om jag behövde en artikel som ursäkt för att supa till hade jag betydligt värre problem än avsaknad av muskeltillväxt.

Ganska korkad och trångsynt är du

Fishtank
2012-07-03, 11:08
Ganska korkad och trångsynt är du

Inte direkt.

Det som står i artikeln stämmer i stora drag enligt det jag själv upplevt och vad andra här på forumet upplevt som jag läst.

Själv tycker jag du ska sluta noja och supa dig redlös om du vill det, jag gör det och det funkar bra så länge man inte gör det för ofta.

JakeShaft
2012-07-03, 15:31
Ganska korkad och trångsynt är du

Är det inte korkat att dricka alkohol om man bryr sig om sin träning till den grad att man börjar leta efter anledningar till att alkohol inte är riktigt så dåligt som man först trodde. Om man anser att sin träning är oerhört viktigt är det korkat att dricka alkohol. Om man vill dricka alkohol är det rätt korkat att fundera på hur dåligt det är för ens träning.

Träna om du vill träna och drick om du vill dricka.

tjing
2012-07-03, 17:43
Att den handlar om just muskeltillväxt och alkohol.

I övrigt är alkohol i alla mängder utöver små mängder, inte bra för oss. Men det är ett socialt fenomen där farligheten i sig inte är det primära.

feyin
2012-07-03, 21:50
Om man ser på hur alkohol (typ afterwork på fredagen, en bärs eller dyl) ibland kan hjälpa en att slappna av tror jag att det har en positiv påverkan för såväl ens allmänna välmående som träningen. Jag får nog vara svensk nog att säga att lagom är bäst.