handdator

Visa fullständig version : Dosering med Creatine Complete Extreme


Gahnzby
2012-06-03, 21:32
Jag har införskaffat mig Creatine Complete Extreme men är lite osäker ängående doseringen. Har läst om att man behöver någon uppladdning innan man börjar eller nått, förstår inte riktigt. Så, ska jag bara köra på den doseringen som står eller bör man göra något innan.

1 dos per dag (1 dos = 29g)


Tack i förhand.

strikt
2012-06-03, 21:46
Läs den här, så har du lite mer förståelse!

http://traningslara.se/kreatin-ett-av-fa-tillskott-som-ger-nagot/

Gahnzby
2012-06-03, 23:05
Läs den här, så har du lite mer förståelse!

http://traningslara.se/kreatin-ett-av-fa-tillskott-som-ger-nagot/

Mm, men det är just därför jag blir lite osäker, för där står det att man inte bör ta mer än 5 g kreatin/dag, men på denna förpackningen står det 29g/dag. Det är ju en jävla skillnad.

smalis
2012-06-03, 23:23
Hade du läst på förpackningen/sidan där du köpte produkten hade du inte varit lika förvirrad...

Den produkten innehåller nämligen inte bara kreatin, därför är dosen högre.

anvihl
2012-06-04, 07:54
Jag har införskaffat mig Creatine Complete Extreme men är lite osäker ängående doseringen. Har läst om att man behöver någon uppladdning innan man börjar eller nått, förstår inte riktigt. Så, ska jag bara köra på den doseringen som står eller bör man göra något innan.

1 dos per dag (1 dos = 29g)


Tack i förhand.

Haha det du har köpt är inget rent kreatin det är en pre-workoutprodukt. Ett tips är ju att kolla innehållsförteckningen innan du köper saker Creatine complete extreme innehåller: Koffein,beta alanin,taurin,citrulline,aakg,bcaa,l-tyrosine,vitamin b6 och kreatin. Funkar säkert att ta en dos(29g) varje morgon eller nått om du är ute efter kreatin men känns lite onödigt slöseri med pengar ta en dos innan träning sen skaffa rent kreatin monohydrat och ta 5g på morgonen på vilodagar.

blondyz
2012-06-04, 11:42
Mm, men det är just därför jag blir lite osäker, för där står det att man inte bör ta mer än 5 g kreatin/dag, men på denna förpackningen står det 29g/dag. Det är ju en jävla skillnad.

Var står det att man inte bör ta mer än 5g/dag?

Kreatin är det i påsen som kostar typ 50:-/kg, svårt att ta miste på, typ det billigaste du kan hitta i butiken. Sneglar du på grejer för 150:-+/kg är det troligtvis inte kreatin.

Vill man inte gissa kan man ju läsa, eller om man inte kan läsa fråga.

ensesne
2012-06-10, 09:57
tar en dos innan varje pass, det funkade bra dom 5 första gångerna sen va ja tvungen att ta ett upphåll från produkten för att känna nån effekt:P

Leicy
2012-07-08, 12:49
har fått höra från killarna på en gymbutik i stan att den innehåller för lite utav typ allt för att vara heltäckande, jag kör med den som pwo därefter aminosyror under träningen sen en gainer med monohydrat kreatin för att få i mig det som behövs. dock e min slut nu så kommer köra på något annat som täcker mer utav aminosyror osv för att slippa lägga massa extra cash på olika burkar. kan dock säga att den ger en jävla kick, kör två skopor å har gjort sen ja började med de, kliar i hela kroppen efter en stund.

Ondskapelsen
2012-07-08, 14:26
Det är väl inte en "klassisk" kreatinprodukt? Det är väl snarare en PWO?
Koffein, Citrulline Malat etc bla blaa

Stråhle
2016-05-27, 13:24
Vet någon vad som hänt med denna produkt? Storsäljare som bara har försvunnit ur sortimentet helt tvärt. Blivit dopingklassad?

Don H
2016-06-04, 01:11
???