handdator

Visa fullständig version : Vad tycker ni jag bör göra?


Jockepocke
2012-06-01, 22:18
Tjenare!

Alright så jag är helt lost!

Jag är cirka 1,75 cm lång, väger ungefär 63kg eller dylikt, vilket inte är alls mycket, men jag har endå en kula på magen (längst ner på magen)...!

Så vad fan ska jag göra för att få bort den, vissa säger att jag bara ska kötta på och bulka sammtidigt, och vissa säger att jag ska deffa bort den och sedan börja bulka. Men om jag bulkar, kommer magen bli formad endå?, eftersom jag endå tränar magen 5 gånger per vecka, jag kör plankan, och andra core övningar, sick sack i kors liggande, samt maskiner på gymmet för six pack abs.

Jag är helt förvirrad helt enkelt, jag vill ha bort kul magen så jag kan få fram six packet, men sammtidigt vill jag inte heller förlora de muskler jag byggt under de fyra månaderna jag köttat på gymmet.

Kan så många som möjligt ge mig era tankar på vad jag bör göra först, och varför, och hur ni tex har fått bort kulan på magen.

Ja helt enkelt, tips uppskattas verkligen.


ha en trevlig helg :)

Akada
2012-06-01, 22:39
Du kan ju deffa fram sexpacket, men då kommer du också platsa i auswitch-ligan. Det är därför folk rekommenderar dig att leva med kulan ett tag till och istället bygga.

Satsa på att ligga en liten bit över kaloribalans för att inte lägga på dig onödigt mycket fett och börja deffa när du har hyfsad mängd muskelmassa att deffa fram.