handdator

Visa fullständig version : vilket protein?


Speedy
2004-01-27, 11:41
Ska köpa nytt protein det jag har nu är eiselt protec blåbär men tänkte satsa på nåt billigare så har min tankar på fairing eller exell vilket ska man ta? ska ha det efter träning och till mellanmål.

Björn S
2004-01-27, 12:08
protec är kasein
exell är vassle

Exell är ju super måste jag säga, och det skall ju vara mindra sött nu med, men sen har jag inte testat fairing. Men exell är super enligt mig :-)

(Tänk på att jordgubb har högst protte %) ;)

haré

aliquis
2004-01-27, 12:35
är fairing billigare än eiselt? trodde det var ungefär samma

Pez
2004-01-27, 12:42
Originally posted by Speedy
Ska köpa nytt protein det jag har nu är eiselt protec blåbär men tänkte satsa på nåt billigare så har min tankar på fairing eller exell vilket ska man ta? ska ha det efter träning och till mellanmål.

Om du bara vill köpa ett pulver för både efter träning samt mellanmål så rekommenderar jag Fairing Complete III, surprise! :D

Ett bra blended protein med både vassle och kasein i.

Ska du snåla lite så funkar Exell utmärkt efter träning och som mellanmål (även om ett pulver med lite kasein i skulle vara snäppet bättre).

/pez

Speedy
2004-01-27, 14:04
ok tack för hjälpen...ska fundera lite till innan jag betämmer mig..:)

men sitter och bläddrar i en tidning och ser reklam för skip hur är de??

ser ´ju att Roddy benjaminsson är deras modell:D

Björn S
2004-01-27, 14:09
Kan påpeka att jag kör med exell efter träning och protec innan läggdags (mellanmål) ;)

Pez
2004-01-27, 14:45
Originally posted by Speedy
ok tack för hjälpen...ska fundera lite till innan jag betämmer mig..:)

men sitter och bläddrar i en tidning och ser reklam för skip hur är de??

ser ´ju att Roddy benjaminsson är deras modell:D

Skip är oldschool...de lever kvar i "Bulkdryck" och "levertablett" åldern.. :D

Att de betalar Roddy för att vara reklammodell säger väl inte så mycket om produkterna i sig dock.

/pez

fredde
2004-02-01, 12:51
du (feeble) som tar exell vassleprotein. Hur många gram/kg tar du?? När e d sedan bäst att ta exell vassleprotein?? hur många gånger om dagen...har hört att på morginen och efter träningen ska vara bra.....

Garnax
2004-02-01, 13:45
Själv tar jag 4 rågade matskedar efter träningen alt gainer med extra 3 skedar. (Använder jag INTE gainer blandar jag in druvsocker en banan och havregryn i protten så det blir en egen gainer)

Tar efter träningen och till sängen.

//garnax

Gillar också exell!!!