handdator

Visa fullständig version : Vart tar magen vägen?


Tobias5511
2012-05-31, 20:34
Tjenare, alla känner ni igen er när man ätit och magen känns dubbelt så stor (+ lite ångest?)? Men så fort man skitit & pissat så blir den liten igen.

För 3-4dagarsen käkade jag ganska mycket godis, allt upp mot 4-5hg, då var min mage gigantisk. Dagarna därpå har jag käkat rätt stora portioner, men ändå legat på underskott.
Och sedan godiset har min mage fortsuttit vara "uppsvälld" av maten & godis, + att jag legat på 1.5kg mer än vanligt, hela tiden. Trots mitt underskott.

Men, jag skiter knappt något heller. Får inte ut något, trots att jag käkar mycket. Så vart tar allt vägen? Kommer det "fastna" i magen & övergå till fett för att jag inte skiter ut det?
Får fetångest för att magen putar utåt hela tiden.

Och jag kan ju omöjligt gått upp 1.5kg på 1-2dagar?

Kan jag ha fått någon form av förstoppning eftersom att jag knappt skiter nånting?

Nebuchadnezzar
2012-05-31, 20:37
Om kroppen gör fett av bajs?

nej




Låter som en liten förstoppning.

Tobias5511
2012-05-31, 20:41
Om kroppen gör fett av bajs?






nej

Det förstod jag. Men min mage kommer inte förbli såhär stor, sålänge jag alltid legat på underskott?
Magen kommer att tömmas, hur lång tid det än kmr att ta?

Inser hur grovt dumt min tråd är, men det är väl ångesten som styr just nu.

Nebuchadnezzar
2012-05-31, 20:49
Ja då, slappna av. Du kan alltid kila iväg till apoteket och fråga efter nåt receptfritt laxermedel om det håller i sig. Men framförallt, slappna av.

Tobias5511
2012-05-31, 20:53
Ja då, slappna av. Du kan alltid kila iväg till apoteket och fråga efter nåt receptfritt laxermedel om det håller i sig. Men framförallt, slappna av.

Har känt mig väldigt stressad det senaste över x antal anledningar, vad har det för påverkningar?
Eller menar du att jag ska slappna av när jag tar tag i kanten av toalettstolen och försöker trycka ut skiten? :hbang:

Nebuchadnezzar
2012-05-31, 21:00
Stress och oro är vanliga bovar när det gäller förstoppning.

Nej, är man förstoppad brukar det vara rätt svårt att relaxa ut bajset. ;)

Tobias5511
2012-05-31, 21:05
Stress och oro är vanliga bovar när det gäller förstoppning.

Nej, är man förstoppad brukar det vara rätt svårt att relaxa ut bajset. ;)

Ska försöka. Får köpa mig lite laxermedel, så kanske magen töms iaf ;)
Då kommer magen förhoppningsvis bli lika "liten" som vanligt, & den onda cirkeln kommer att brytas.
Tack för svar! :thumbup:

AFanatic
2012-05-31, 21:13
Drick mkt vatten det brukar hjälpa.

Annars får du köra på pensionärernas bästa vän - katrinplommon! :booty:

Tobias5511
2012-05-31, 21:17
Drick mkt vatten det brukar hjälpa.

Annars får du köra på pensionärernas bästa vän - katrinplommon! :booty:

Laxermedel då? Är det inte bara o sätta sig på toan så rinner allt i stort sett ut?*popcorn*

Nebuchadnezzar
2012-05-31, 21:20
Katrinplommon är laxerande.

Kan vara värt att notera att "laxermedel" inte alltid betyder pulver av vilket ett gram räcker för att ögonblickligen sätta en säkerhetsvakt på toa i 2 timmar som på film. :D


Vill du inte köra på hederlig kost- och huskur är det som sagt bara att fråga på apoteket. Bisacodyl borde funka att ta innan du sover så får du nog en trevlig stund med toan på morgonen. Men som sagt, de vet vad som passar bäst om du beskriver problemet lite.

KravMagen
2012-05-31, 21:51
5hg godis och sedan snacka om laxermedel.. Börjar lukta ätstörning.

Newbie här men jag tror du ska/bör sansa dig.

Med all respekt

Nebuchadnezzar
2012-05-31, 22:03
5hg godis och sedan snacka om laxermedel.. Börjar lukta ätstörning.

Newbie här men jag tror du ska/bör sansa dig.

Med all respekt


Det snackas om laxermedel därför att han inte har bajsat på flera dagar, inte för att han åt godis.

KravMagen
2012-05-31, 22:07
Det snackas om laxermedel därför att han inte har bajsat på flera dagar, inte för att han åt godis.

Jo. Helt rätt. Missade huvudpunkten.

Hoppas det löser sig.....

Coachamig
2012-05-31, 23:20
Tjenare, alla känner ni igen er när man ätit och magen känns dubbelt så stor (+ lite ångest?)? Men så fort man skitit & pissat så blir den liten igen.

För 3-4dagarsen käkade jag ganska mycket godis, allt upp mot 4-5hg, då var min mage gigantisk. Dagarna därpå har jag käkat rätt stora portioner, men ändå legat på underskott.
Och sedan godiset har min mage fortsuttit vara "uppsvälld" av maten & godis, + att jag legat på 1.5kg mer än vanligt, hela tiden. Trots mitt underskott.

Men, jag skiter knappt något heller. Får inte ut något, trots att jag käkar mycket. Så vart tar allt vägen? Kommer det "fastna" i magen & övergå till fett för att jag inte skiter ut det?
Får fetångest för att magen putar utåt hela tiden.

Och jag kan ju omöjligt gått upp 1.5kg på 1-2dagar?

Kan jag ha fått någon form av förstoppning eftersom att jag knappt skiter nånting?

hahahhahahahahahhahah det är roligt att läsa om folk som nojjar för småsaker men visst har den inte hänt förut kan man ju bli rädd. . .

Nä men ärligt talat när man haft "ätardagar" och sedan lägger sig på kaloriunderskott och lågkolhydratkost brukar jag oftast kunna gå en 5-6 dar utan att skita fast jag på ätardagen innan kan ha skitit 3 gånger enorma mängder, bara så min kropp funkar antar jag, förr eller senare försvinner det och nej bajset görs inte om till fett >.<

för ett par månader sedan hade jag deffat med stort underskott i ett par månader, men fick för mig att jag skulle belöna mig och skita i deffen ett tag för att sedan ta igen det efter jag ätit allt gott jag kunde komma på. Hur som helst åt jag så jävla mycket jag kunde under ~3 dagar bara onyttigt, konstant mätt, magsäcken uttänjd till max. Efter dom 3 dagarna hade jag gått upp 7.2kg. Snacka om ångest. . .
2 veckor senare efter att ha snittat på kanske 1500 underskott om dagen var jag tillbaka precis där jag var innan fast kände mig hårdare och starkare än innan.

min slutsats är att man inte ska nojja så mycket förens man har legat på sitt vanliga underskott eller balans i kanske någon vecka och tappat vätskan och glykogen? lagret man lagt på sig för även om man tror att man lagt på sig 80% fett och 20% vätska så är det sällan så. . .

haha roligt att du ser 4-5hg godis som en ovanligt stor mängd, jag sänkte en 1.4kgs påse första dagen och det tyckte jag var en stor mängd:P

begt
2012-05-31, 23:36
+1 på Coachamig.

Har man haft några dagar då man ätit som besatt så består nästan hela viktuppgången av vatten och mag- och tarminnehåll. Även om man gått upp nästan 10 kg.

TheIsh
2012-06-01, 13:26
Det snackas om laxermedel därför att han inte har bajsat på flera dagar, inte för att han åt godis.

Det är väl inge konstigt med det :confused:

Fishtank
2012-06-01, 14:13
Det är väl inge konstigt med det :confused:

Inte på underskott iaf.

TS du bör tänka på att godis är mycket salt och kolhydrater som binder vätska
4-5 hg godis är också runt 2000+ kcal.