handdator

Visa fullständig version : yoghurt/fikmjölk! tips bheövs till frukos och mellan mål


adlan
2012-05-30, 22:00
hej, tänkte fråga om lite tips på yoghurt/filmjölks frukostar. vad nu har för yoghurt/filmjölk samt vad ni har i den eller vad ni har till överhuvud taget, smörgås eller frukter eller musli eller kryddor och så vidare, har ingen vidare fantasi och har tröttnat på gröt och har alltid älskat yoghurt/filmjölk men var ett tag sen man käka så kom med tips och gärna bilder. ps älskar smörgås också så säg vad ni äter till en yoghurt/filmjölks frukost med smörgås.
säg gärna vilken sorts yoghurt/fil ni äter också, helst naturella smaker på dem också.

Gärna bilder och recept tack!:)*drool*

Spartansk
2012-05-30, 22:08
Så här gör jag gröten god: Jag har på äppelmos, hackade nötter (jag föredrar valnötter), russin, salt och kanel. Serverar med mölk.

komigen
2012-05-30, 22:21
Så här gör jag gröten god: Jag har på äppelmos, hackade nötter (jag föredrar valnötter), russin, salt och kanel. Serverar med mölk.

Men är verkligen gröt så mycket bättre än fil/youghurt? Om man tänker på
antal protein/kcal

FrökenAmanda
2012-06-01, 09:09
Det här tycker jag är supergott; Blanda ca 2 dl vaniljyoghurt med 125 gram kvarg och blanda. Stoppa i ca 100 gram valfria bär och toppa med ca 1 dl müsli/nötter/något med lite tuggmotstånd. Smakar så himla gott och mättar mycket längre med kvargen i, tycker jag.

Spartansk
2012-06-01, 09:16
Men är verkligen gröt så mycket bättre än fil/youghurt? Om man tänker på
antal protein/kcal

TS sa väl inget om protein?

vicarious
2012-06-01, 11:20
Naturell filmjölk eller yoghurt. Kanske vaniljyoghurt. Smaksatt med bär, sylt, frukt eller vad man nu vill ha. Honung i vaniljyoghurt är fantastiskt gott.

Bland flingorna är ju Start! löjligt gott :D Som godis. Gillar annars Frebacos olika müsliblandningar, särskilt den orange påsen med extra mycket frukt. Havrefras är gott men passar bäst till mjölk tycker jag.

MissC
2012-06-02, 21:17
Min favorit är naturell mildyoghurt med hemmagjort äppelmos, kanel och valnötter. OM NOM NOM. Nu har jag slut på äppelmos, så då blir det vaniljyoghurt med linfrön, havregryn och valnötter i istället.

När jag gör gröt brukar jag låta lite skivad banan koka med i gröten, och sedan äta med kanel och mjölk. Sjukt gott, fast inte så proteinrikt kanske.

Gurkyngel
2012-06-02, 22:29
Jag säger +1 till havrefras. En favorit från barndomens somrar hos mormor är filmjölk, havrefras och färska jordgubbar eller blåbär :)

Nu för tiden käkar jag mest kvarg istället för youghurt/fil och toppar då med frukt/bär, fibrex och lite frön/nötter.

När det väl blir youghurt toppar jag med någon frukt/bär och en klick jordnötssmör. Kanske lite udda men väldigt gott :) Ibland åker det hela ner i mixern också och blir en smoothie.

Eddie Vedder
2012-06-03, 09:13
Men är verkligen gröt så mycket bättre än fil/youghurt?

Vad finns det för motsättning i gröt vs. fil/yoghurt? Jag äter enbart fil eller yoghurt på min gröt. Aldrig mjölk.

begt
2012-06-03, 09:47
Vad finns det för motsättning i gröt vs. fil/yoghurt? Jag äter enbart fil eller yoghurt på min gröt. Aldrig mjölk.

Åt alltid yoghurt och gröt när jag var liten, trots att det var "fel". Mjölk och gröt var normen.