handdator

Visa fullständig version : Rookie behöver få bort fett


Trefemma
2004-01-27, 00:29
Hej! jag är en 20 årig kille som har planer på att förbränna lite fett inför sommaren, väger 82 nu och målet är 72 kg.
Jag tränar 3pass i veckan och cyklar tränar innebandy resterande dagar, funderar på att börja med Protein tillskott eftersom jag vet att jag ej får i mig tillräckligt av det. En kompis sa att man ej skulle använda proteintillskott om man ville gå ner i vikt?

Sedan undrar jag lite vad man ska käka för mat för att få bort fettet?

Är orolig för att msuklerna kommer försvinna samtidigt. Hur undviker jag detta?

shirunai
2004-01-27, 00:56
varför inte använda protein tillskott ? din polare är lika kass som resterande svenska folket, försök att få i dig proteinet genom mat, får du itne i dig tillräckligt ta av protein_tillskottet_

kharon
2004-01-27, 06:41
Naturligtvis kan man äta proteintillskott även om man vill gå ner i vikt.

Vidare så finns det tusen andra som är i samma sits som du och lika många posts, så läs runt lite på forumet och fråga om det är något specifikt du undrar...

kjellis
2004-01-27, 19:19
Morgonpromenader före frukkost är väll att rekomendera för att förbränna maximalt med fett utan att bryta ner musklerna.. Det du bör tänka på är att inte få för hög puls då tar det inte ifrån fettet... Tänkte själv börja snart.. Har endel att deffa bort om man säger så =) bulkat lite väl länge kanske.. men men ser det som en utmaning..

King Grub
2004-01-27, 19:20
Originally posted by kjellis
Det du bör tänka på är att inte få för hög puls då tar det inte ifrån fettet...

:confused:

shirunai
2004-01-27, 19:49
Originally posted by King Grub


:confused:

Han menar att om man gör gången mer intensiv(raskare) så man börjar flåsa kan det finnas risk för att det tar på det dyrbara glykogenet istället för fettet.

kjellis
2004-01-27, 19:50
Precis sorry ifall jag var lite luddig =)

Ska försökta bättre mig..

Lycka till iaf..

King Grub
2004-01-27, 19:51
Originally posted by shirunai


Han menar att om man gör gången mer intensiv(raskare) så man börjar flåsa kan det finnas risk för att det tar på det dyrbara glykogenet istället för fettet.

Det förstår väl jag med. Men formulering är felaktig, och det tar inte mindre på fettet, eftersom energiförbrukningen blir så pass mycket högre. Det är bara en procentuellt mindre andel av den som kommer att vara fett, men inte totalt sett.

kjellis
2004-01-27, 21:25
Krub säker..? För mig jag läste om det att fettet inte funkar som energikälla blablabla vid för hög intensitet eller dylikt..

Ska inte säga någe 100a nu får ta och återkomma när jag läste det igen...

Läste boken "allt om fettförbränning"

King Grub
2004-01-27, 21:31
Originally posted by kjellis
Krub säker..? För mig jag läste om det att fettet inte funkar som energikälla blablabla vid för hög intensitet eller dylikt..

Ska inte säga någe 100a nu får ta och återkomma när jag läste det igen...

Läste boken "allt om fettförbränning"

Pratar du om rusningar nu? När jag kommenterade ditt inlägg pratade du om morgonpromenader, och då är det väl svårt att uppnå något sprinttempo?

Ju mer vältränad man är, desto bättre blir man också på att använda fett som bränsle vid riktigt hög intensitet.