handdator

Visa fullständig version : Hur lång tid tog det för er innan musklerna började växa och synas i spegeln?


komigen
2012-05-30, 21:04
En fråga för skojs skull och som lite motivering till mig själv:
När började ni se resultat när ni börja träna? Hur lång tid tog det innan musklerna började växa för er? :)

Jag själv är ju nybörjare, så kul o veta hur de gått för er. :)

Latissimus Dorsi
2012-05-30, 21:07
Efter cirka 4 månader, från 55 kilo till 64 så syntes det ganska markant både i ansiktet och på kroppen att jag blivit lite större. Har gått upp en storlek i kläder, och vissa byxor har slutat passa. Folk har även kommenterat e.t.c. Känns ganska bra :D Men den ''snabba'' utvecklingen berodde mest på att jag började undervikt och haft ett ganska stort överskott. Kul är det iallafall :)

komigen
2012-05-30, 21:10
Efter cirka 4 månader, från 55 kilo till 64 så syntes det ganska markant både i ansiktet och på kroppen att jag blivit lite större. Har gått upp en storlek i kläder, och vissa byxor har slutat passa. Folk har även kommenterat e.t.c. Känns ganska bra :D Men den ''snabba'' utvecklingen berodde mest på att jag började undervikt och haft ett ganska stort överskott. Kul är det iallafall :)

Kul o höra! Ökade du mest i muskler eller för det mesta fett?

lurre86
2012-05-30, 21:11
Haha jadu fortfarande de ser jag inget.

Kalliban
2012-05-30, 21:12
Jag har tränat sporadiskt och utan resultat i flera år. Sedan började jag med Stronglifts i december och har verkligen kört tre gånger i veckan och började dessutom äta mer mat. Upp från ca 83 till ca 90 och folk har börjat kommentera att jag ser mycket biffigare ut, speciellt sådana som jag träffar rätt sällan. Jag själv har också märkt en stor skillnad trots att jag ser mig själv varje dag. :) (OBS: Biffigare betyder verkligen inte biff, dit har jag långt kvar :) )

komigen
2012-05-30, 21:14
Jag har tränat sporadiskt och utan resultat i flera år. Sedan började jag med Stronglifts i december och har verkligen kört tre gånger i veckan och började dessutom äta mer mat. Upp från ca 83 till ca 90 och folk har börjat kommentera att jag ser mycket biffigare ut, speciellt sådana som jag träffar rätt sällan. Jag själv har också märkt en stor skillnad trots att jag ser mig själv varje dag. :) (OBS: Biffigare betyder verkligen inte biff, dit har jag långt kvar :) )

Kul mannen! Vad betyder sporadiskt? :)

Kalliban
2012-05-30, 21:17
Kul mannen! Vad betyder sporadiskt? :)

Alltså jag tränade lite av och till. Några veckor bra träning och sedan en månad utan att lyfta ett finger osv. Dessutom körde jag dåliga övningar, åt dåligt och jag tror ärligt talat att den träningen lika gärna kunde skippats helt och hållet :) Möjligtvis att den lyckades få mig att behålla formen någorlunda under studenttiden med all öl och skräpmat som det innebar :)

Rusk
2012-05-30, 21:27
Då jag började överviktig så tog det ett bra tag.

komigen
2012-05-30, 21:28
Då jag började överviktig så tog det ett bra tag.

Hur pass överviktig var du?

ceejay
2012-05-30, 21:29
vet itne

hidden
2012-05-30, 21:30
vet itne

itne jag heller

Krogbyggaren
2012-05-30, 21:31
Vader/Ben: Ett par veckor.
Biceps: Fortfarande lika små.

Latissimus Dorsi
2012-05-30, 21:39
Kul o höra! Ökade du mest i muskler eller för det mesta fett?

Båda två faktiskt, har nästan tappat magrutorna bara vaga konturer kvar :D Men de fint med måttligt med fett över musklerna, imo.

Jappse
2012-05-30, 21:42
Är man en liten tjockis så, kämpar fortfarande med en halv-slö deff :P

gratefuldead
2012-05-30, 21:44
Tycker fortfarande det inte syns efter många år.

komigen
2012-05-30, 22:08
Finns det stor möjlighet att man lägger på sig mer muskler än fett under bulk?

lurre86
2012-05-30, 22:11
Finns det stor möjlighet att man lägger på sig mer muskler än fett under bulk?

Ja det finns det.

Ligg på ett lagom överskott. Vet dock inte hur mkt du väger dag.

Men ett överskott på ca 200 kcal perdag är lagom.

Spartansk
2012-05-30, 22:13
När jag började pumpa bänk som 13-åring har jag för mig att det bara tog ett par veckor. Jag minns att jag tyckte jag hade gigantiska pattar samma sommarlov som jag började träna, iaf.

komigen
2012-05-30, 22:19
När jag började pumpa bänk som 13-åring har jag för mig att det bara tog ett par veckor. Jag minns att jag tyckte jag hade gigantiska pattar samma sommarlov som jag började träna, iaf.

Haha ''gigantiska'' som 13 år :D

pwnyou
2012-05-30, 22:31
När jag hade lägre fettprocent än sista gången jag vägde samma vikt så kunde jag se att jag hade ökat i muskler. Innan det var det bara skojigt att styrkan ökade lite.

Alltså, under bulk blev jag inte snyggare. Var dock ungefär lika snygg, men blev starkare (blev större, men musklerna blev inte synligare, eftersom fettprocenten inte gick neråt). Efter deff däremot blev man mycket snyggare än året innan på samma kroppsvikt.

Spartansk
2012-05-30, 22:32
Haha ''gigantiska'' som 13 år :D

Observera att jag "tyckte" de var gigantiska. ;)

Rikard Jansson
2012-05-30, 22:34
Fortfarande itne sett någon större skillnad ;d men nu när jag börjat med facepulls så

Therealslimshady
2012-05-30, 22:37
Efter 3 månader såg jag en ganska markant "skillnad" mestadels pga förlust av fett skulle jag tro.

Nu 30kg tyngre börjar det faktiskt synas att man tränar.

Rusk
2012-05-30, 23:07
Hur pass överviktig var du?

Vägde 87kg på 1.80 med noll muskler på kroppen och runt 24-25% BF.

Finns det stor möjlighet att man lägger på sig mer muskler än fett under bulk?

För en nybörjare som aldrig varit överviktig det första året, ja.
Sen beror det ju även mycket på ens gener.

Tyrwing
2012-05-31, 05:23
6 månader och 16 kilo senare så börjar konturer synas räty bra på min tidigare pinnsmala kropp.

kalle1321
2012-05-31, 06:45
Efter 3-4 månader när måttet på kroppsdelarna ökat med 2-6 cm och vikten gått upp några kilon så har jag börjat se lite skillnad. :)

apfel
2012-05-31, 07:42
se skillnad gör man sällan för att man ser sig själv varje dag. men jag märkte att jag växt mycket då jag gått upp 16kg sen jag började styrketräna för 2 år sedan. har gått upp en storlek eller 2 på tröjor och 3-4 på benen sen jag började med Stronglifts i november.

ameiner
2012-05-31, 07:42
En fråga för skojs skull och som lite motivering till mig själv:
När började ni se resultat när ni börja träna? Hur lång tid tog det innan musklerna började växa för er? :)

Jag själv är ju nybörjare, så kul o veta hur de gått för er. :)

Du kan antingen se resultat i att du orkar höja vikter, eller i spegeln.
För mig tog det inte så lång tid faktiskt, kanske 3-4 veckor :)

Mass-Tech
2012-05-31, 08:12
Började träna under ett sommarlov och sen när skolan började igen sa alla att jag hade stora armar.

Nareli
2012-05-31, 08:58
Började träna för 1år och dryga 4 månader sedan! började som en klump på 1,93 lång samt vikt på 105kg (rent jävla fett).. BF låg på dryga 27-29%.. inte jätte härligt..
Idag ligger jag på 194cm, vikt stadigt 93,8kg bf på 9% samt en hel del synliga muskler! det gäller att träna hårt.. varje gång!

ARMSTARK
2012-05-31, 09:09
Jag hade inget exakt startdatum för gymandet men jag minns att när jag började köra seriöst tog det ungeför 6 månader innan jag för första gången fick frågan "Kör du anabola eller?"

Stora Skuggan
2012-05-31, 09:21
började som en klump på 1,93 lång samt vikt på 105kg (rent jävla fett).. BF låg på dryga 27-29%.. inte jätte härligt..
Idag ligger jag på 194cm,
Du har alltså ökat i längd mha träning?

spoon
2012-05-31, 09:25
Efter ett halvår så började det synas att jag hade tränat. Först efter ett par år började folk kommentera att man är stor.

bustz0rz
2012-05-31, 09:30
Äh, efter ett par set i bänken så tyckte man ju att tuttarna hade växt enormt mycket första gången!

Nej, men det tog nog ett par månader innan man såg några synliga resultat.

Genin
2012-05-31, 09:55
Börjar man sin träningskarriär med en deff pga oönskat hull så kommer ju de muskler man har, stora som små, att framträda ganska så tidigt, redan efter någon månad eller två beroende på vart man börjar.

Jag började för 2,5 år sen med just en deff och gick från 75 till 58 kg. Efter det så har jag försökt gå upp kvalitativt och ligger nu på ungefär 65-66 kg morgonvikt med en kroppsfett på uppskattningsvis 11-15%. Självklart har man kommit in i perioder med dåligt ätande, mycket supande, mindre träning pga deppande, eller mindre träning pga för mkt roligt på annat håll ;)

Kan också tilläggas att jag nu snart är 23 år, 172 kort. :)

(Vill också tillägga att jag var 170 när jag började!)

deadich
2012-05-31, 11:45
Första månaden. Det var ju dock främst ett resultat av kosten. Men efter den månaden så skulle jag säga att det fanns en synbar skillnad någonstans på kroppen varannan månad fram till nu.

I nuläget har jag låg fettprocent och skillnaden mot när jag började är extremt stor.

Nareli
2012-05-31, 12:43
...

Nareli
2012-05-31, 12:45
Du har alltså ökat i längd mha träning?

är inte äldre än 21 så ja jag växer dock inte i längden pga träning *gah!*

Färssen
2012-05-31, 13:07
Det tog ett jävla tag innan jag fattade vikten av att träna hårt och äta mycket. Såg ut som ett snöre på ca 85kg/198cm. Vikten smög väl upp till 92-93 efter något års oinspirerat slitande i vikter, men det var först när jag började ligga på ett ordentligt överskott och basera träningen kring tunga basövningar som det började hända nåt och idag ligger jag på ca 110kg i krigsduglig form.

he är ba å kör på. Ät och träna.

Provrörsbarn
2012-05-31, 13:10
Eftersom jag var så otroligt smal när jag började träna och redan var påläst när det kom till kost från första början så såg jag resultat redan dem första veckorna. Ser fortfarande resultat men inte lika mycket längre, det är isf mina kompisar/släkt som ser det numera vilket puschar mig väldigt mycket till att fortsätta!

Silveta
2012-05-31, 14:20
runt ett halvår har det tagit mig att börja se faktiskt skillnad i muskelmassa

Pungis
2012-05-31, 14:36
Direkt. Kroppen lagrar ju in glykogen och vatten i musklerna så de sväller en aning de första veckorna.

Efter ett halvår hade jag gått upp 13kg och det var rätt hyffsad skillnad. Sen blev det en platå, sen lärde jag mig träna och det har gått långsamt framåt sedan dess

Qudatullah Jamal
2012-05-31, 15:11
Typ aldrig någonsin.

När jag ser på 10år gamla bilder av mig själv så ser jag naturligtvis att jag ser annorlunda ut, men annars inte. Har till och med försökt följa min utveckling steg-för-steg genom att att knäppa kort på mig själv varje dag men jag ser typ likadan ut hela tiden. Problemet är nog att jag också vill bli duktig i löpning och därför kan jag inte köra på någon riktig jävla grisbulk även om det kanske skulle behövas.

Morty
2012-05-31, 15:13
Jag började ett jullov, var blek, smalfet och svag. Ett halvår senare så såg man viss muskeldefinition, lite abs, chics be mirin minns jag. Gjorde också mina dreads i det svepet, förvisso. Det var ingen monsterskillnad, men det fick min bästa vän att börja lyfta pga jelly.

Tobbis
2012-06-01, 12:15
Har tränat i ett år och två månader och visst syns det, men inte så mycket som jag velat...

Strand93
2012-06-02, 03:31
Har tränat sen september förra året och har gått upp från 62 till 72 kg. Självklart är det inte bara muskler, men förhoppningsvis inte bara fett heller ;)

Jag ser ju skillnad på mig själv i spegeln, min familj ser skillnad och man har ju fått kommentarer av föräldrar/stora syskon om att det syns att man börjat tränat. Men för en person som aldrig någonsin träffat mig skulle nog denne inte kunna se att jag gymmar. Även om jag har fått skillnad sen jag började så är jag långt ifrån nöjd, antar att det fortsätter så... att man aldrig blir riktigt nöjd

lurre86
2012-06-02, 08:23
Tycker jag ser resultat nu sista månaden då jag slutat att göra 8or å istället gör 12-16 reps.

Innan när jag gjorde 8or i alla övningar så tog
De helt plötsligt stopp vid 8. De va inte som nu när jag kör 12-16 reps. Då är dom 3-4 sista sjukt jobbig. Man tror att man är på sista å sen ger man bara fan på att de ska gå så klarar man 4 rep till.

Känns som jag får pressa kroppen mer nu. Men vad vet jag:)

awesomooo
2012-06-02, 08:35
Någon månad. Jag kommer ihåg att min biceps var ungefär lika rund och liten som en golfboll, såg helt sjukt ut. Nu tycker jag själv att man inte ser några resultat alls förutom att alla kläder bara blir mindre och mindre, speciellt byxor. Fast nu har man börjat märka resultat i både volym och styrka efter jag bytte gym.