handdator

Visa fullständig version : Träna 2 gånger/dag


Bjern
2012-05-30, 20:37
Har denna vecka kört framsida och baksida-lår på 2 olika dagar, spontant sådär för att jag hade kort om tid så jag endast hann med framsidan på mitt ordinarie benpass. Sen kom jag på att under sommarlovet då jag har mycket tid, kan jag dela upp mitt benpass i två pass på samma dag för att få maximalt med energi och ge båda sidor rejält med stryk.

Min fråga då, skulle det på något sätt vara negativt med att köra på detta viset? Jag kör igenom kroppen 1 gång varje vecka (5-split) och övningar som jag planerar köra är:

Frontböj/Benböj
Benpress
Utfallsgång/Utfall
Benspark

Hyper-extensions
Good-mornings i smith/fria vikter
Raka marklyft i smith/fria vikter
Lårcurl

Är medveten om att baksidan får vara med rätt mycket på första passet som stabiliserare, men är ganska mån om att träna min avsedda muskel med smal fotbredd inte jätte djupa böjar.

Morty
2012-05-30, 20:48
Två träningspass per dag är killer för mig. Men aldrig 2x styrka, ge allt på det styrkepasset man kör istället.

Xtronal
2012-05-30, 23:01
Har denna vecka kört framsida och baksida-lår på 2 olika dagar, spontant sådär för att jag hade kort om tid så jag endast hann med framsidan på mitt ordinarie benpass. Sen kom jag på att under sommarlovet då jag har mycket tid, kan jag dela upp mitt benpass i två pass på samma dag för att få maximalt med energi och ge båda sidor rejält med stryk.

Min fråga då, skulle det på något sätt vara negativt med att köra på detta viset? Jag kör igenom kroppen 1 gång varje vecka (5-split) och övningar som jag planerar köra är:

Frontböj/Benböj
Benpress
Utfallsgång/Utfall
Benspark

Hyper-extensions
Good-mornings i smith/fria vikter
Raka marklyft i smith/fria vikter
Lårcurl

Är medveten om att baksidan får vara med rätt mycket på första passet som stabiliserare, men är ganska mån om att träna min avsedda muskel med smal fotbredd inte jätte djupa böjar.

Vad är anledningen till att du delar in framsida/baksida , varför inte bara träna hela ben muskulaturen :confused:

Bjern
2012-05-31, 06:53
Vad är anledningen till att du delar in framsida/baksida , varför inte bara träna hela ben muskulaturen :confused:

Är du på riktigt?

Har denna vecka kört framsida och baksida-lår på 2 olika dagar, spontant sådär för att jag hade kort om tid så jag endast hann med framsidan på mitt ordinarie benpass. Sen kom jag på att under sommarlovet då jag har mycket tid, kan jag dela upp mitt benpass i två pass på samma dag för att få maximalt med energi och ge båda sidor rejält med stryk.

Degpekka
2012-05-31, 08:07
Försöker köra två pass per dag när jag är ledig från jobbet, funkar hur bra som helst! Det e ju så roligt så varför inte försöka göra det så mkt som möjligt? :D

Xtronal
2012-05-31, 09:08
Är du på riktigt?

Nej jag existerar endast i Narnia.

häftig
2012-05-31, 09:14
du har inget att förlora mannen! Kör i två-tre veckor och utvärdera sedan, har det gett några ökningar? Kan du ta ut dig helt på andra passet? Osv

Viktoraspen
2012-05-31, 09:27
Kör bara!

Supermicke
2012-05-31, 11:08
Nej jag existerar endast i Narnia.

så varför står det sverige som ort?!?!?!?!?!

för att bidra så tror jag iaf det skulle vara en bra ide om det känns bra.

Bjern
2012-05-31, 17:26
Nej jag existerar endast i Narnia.

Läser man inte hela tråden innan man postar där?

Övriga: Tack för svar! Får pröva och utvärdera själv helt enkelt! Kan ju kanske sitta bra under en deff då man vill dra ner lite på volym och längd på passen, då energin inte är på topp under passen.

Commando1980
2012-05-31, 17:39
Har denna vecka kört framsida och baksida-lår på 2 olika dagar, spontant sådär för att jag hade kort om tid så jag endast hann med framsidan på mitt ordinarie benpass. Sen kom jag på att under sommarlovet då jag har mycket tid, kan jag dela upp mitt benpass i två pass på samma dag för att få maximalt med energi och ge båda sidor rejält med stryk.

Min fråga då, skulle det på något sätt vara negativt med att köra på detta viset? Jag kör igenom kroppen 1 gång varje vecka (5-split) och övningar som jag planerar köra är:

Frontböj/Benböj
Benpress
Utfallsgång/Utfall
Benspark

Hyper-extensions
Good-mornings i smith/fria vikter
Raka marklyft i smith/fria vikter
Lårcurl

Är medveten om att baksidan får vara med rätt mycket på första passet som stabiliserare, men är ganska mån om att träna min avsedda muskel med smal fotbredd inte jätte djupa böjar.

Om du vill träna 2ggr per dag så skulle jag rekommendera att du delar på passet och tränar framsida och baksida lår på båda passen.