handdator

Visa fullständig version : skillnad på proteinpulver.


94jeppe
2012-05-30, 15:46
Är väldigt sugen att testa något nytt proteintillskott. Har länge kört med Selfs whey, riktigt bra och billigt för den som undrar. Men har även hört mycket gott om Gasparis Myofusion, vet dock att detta inte är ett rent whey protein utan en blandning och tvekar därför på om de är speciellt lönsamt att ta direkt efter träningen.

Berätta gärna vad ni tycker är bra och kan rekommendera. Är Myofusion något att ha?

vicarious
2012-05-30, 15:48
Kika här http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=178479

Har inte smakat Myofusion men det är ganska dyrt.

Knaz
2012-05-30, 17:08
Dolph Lundgrens whey. De är inte de billigaste men de är värt varenda krona. Är sjukt gott.

nordland
2012-06-02, 19:24
Är väldigt sugen att testa något nytt proteintillskott. Har länge kört med Selfs whey, riktigt bra och billigt för den som undrar. Men har även hört mycket gott om Gasparis Myofusion, vet dock att detta inte är ett rent whey protein utan en blandning och tvekar därför på om de är speciellt lönsamt att ta direkt efter träningen.

Berätta gärna vad ni tycker är bra och kan rekommendera. Är Myofusion något att ha?

Myofusion är bra!

är ju en blandning av hydrolyserat vassle, vasslekonc/iso, kasein, ägg...
funkar därför dygnet runt, även efter träning.. alla smakerna smakar smält glass dessutom.

Gabriel174
2012-06-02, 20:01
Hur funkar inte vanligt vassle dygnet runt? Och hur definierar man "funkar"?

dauit
2012-06-02, 20:03
Hur funkar inte vanligt vassle dygnet runt? Och hur definierar man "funkar"?

det han kanske menar är att vassle går direkt ut i blodet medan det han föreslog har en utsöndringstid som tar betydligt längre tid, vet att utsöndringstiden för kasein är 6-8 timmar, tror jag.

vicarious
2012-06-02, 20:44
det han kanske menar är att vassle går direkt ut i blodet medan det han föreslog har en utsöndringstid som tar betydligt längre tid, vet att utsöndringstiden för kasein är 6-8 timmar, tror jag.

Jaha. Det kanske är relevant om man bara äter proteinpulver hela dagarna. Men förhoppningsvis äter man vanlig mat också.

AestheticBrah
2012-06-02, 21:00
Den enda skillnaden på proteinpulver är marknadsföringen och märket. Köp det billigaste. ;)

barbafant
2012-06-03, 00:15
Vadå, du menar att alla smakar exakt likadant? *rolleyes*

AestheticBrah
2012-06-03, 00:21
men okej dååå, och smaken.. *whatever*
det jag menade var protein som protein. :)

dauit
2012-06-03, 00:49
men okej dååå, och smaken.. *whatever*
det jag menade var protein som protein. :)

Delvist rätt, Nästan all protein är en fullvärdig proteinkälla( finns det något protein som inte är det, BCAA kanske?) sen finns det olika sorters protein som soja, ägg, vassle, kasein, iso mat osv.

Dåligt formulerat, skyller på att jag skriver på mobilen!