handdator

Visa fullständig version : Behöver hjälp med min kost.


Sosa
2012-05-30, 14:24
Min kost ser ut såhär ungefär:

Frukost kl.10 - 2x Glas Tropisk Juice, 1 Tallrik Havregrynsgröt, stor macka/salami.
Mellanmål kl.1 - Vikt Gainer 800 kalorier 30g protien.
Lunch kl.3 - 3 potatisar, 1 kycklingfile med vitlöksås
Middag kl.6 - Laxfile, 3potatisar, 25%grönsaker etc
Nattmål kl.9- Protienshake + banan.
extramål kl11. Kesella hallon.

Bara ett exempel hur det ser ut.

Är 186/76kilo.

Någon som vet hur mycket protiener och kalororier ja ska få i mig varje dag? är detta tillräckligt? Kolla på youtube om en kille som snackar om kalorier och skit kolla denna länk. http://www.youtube.com/watch?v=lf1DCJ1xIdU stämmer det som han säger? tips och hjälp uppskattas enormt.*flex*

Victuhh
2012-05-30, 15:14
Eftersom du har gainer på mellanmålet antar jag att du är ute efter en viktökning..
Tycker det ser bra igenomtänkt ut faktist, du äter var tredje timme och från vad jag ser proteinrik mat - Kanske släng dit nån mer potatis!

Dricker du mjölk till måltiderna? Bra protein där också!

Sosa
2012-05-30, 21:49
Eftersom du har gainer på mellanmålet antar jag att du är ute efter en viktökning..
Tycker det ser bra igenomtänkt ut faktist, du äter var tredje timme och från vad jag ser proteinrik mat - Kanske släng dit nån mer potatis!

Dricker du mjölk till måltiderna? Bra protein där också!

Nja drickar väll mest Juice och Vatten, men det blir en hel del mjölk till gainern och ibland när jag tar en extra protiendryck;)

Pretorian
2012-05-31, 06:41
Har du något mål, deff eller så?

Sosa
2012-05-31, 14:34
Har du något mål, deff eller så?
Har tänkt köra på såhär till jag väger runt 85kg, sen deff, har aldrig deffat tidigare så det blir en erfarenhet d me ;)