handdator

Visa fullständig version : Ingen apetit längre


Ado2000
2012-05-30, 12:59
jag har deffat nu i två å en halv månad å tappat 6 kg, har kört med periodisk fasta vilket jag tycker funkar skitbra

en grej som hänt är att jag tappat mig apetit, känner inget lust å äta längre, kan gå en hel dag utan att jag känner att jag vill äta, är detta något som är vanligt då man har deffat en längre period ? nån annan som tappat sin apetit under sin deff

Reaper123
2012-05-30, 13:22
Kan det vara så att du ligger lågt på kolhydraterna!? För du kanske ligger och snuddar på ketos peridovis under dygnet?

I övrigt känner jag igen mig, när jag är som mest inne i deffen kopplar jag bort hungern helt och får ibland nästan påminna mig att jag är hungrig (inte ätit på 18h och insåg nu att det faktiskt är 3h kvar till mat). Kör också med PF, så det är nog ett sammanhang där... det är jag ganska säker på!

När du väl äter något, är du fortfarande helt aptitlös och får tvinga i dig maten? För just denna symptom lider jag ej av utan hungern kommer direkt jag får sätta tänderna i lite kött!

Pretorian
2012-05-30, 13:24
sätta tänderna i lite kött!

Min hunger kommer så fort jag hör ordet "KÖTT"! *gah!*

vicarious
2012-05-30, 14:36
Snälla, det heter aptit. Går du fortfarande ned i vikt? Isåfall se bara till att täcka proteinbehovet och var glad så länge du slipper gå hungrig.

Ado2000
2012-05-30, 15:21
Kan det vara så att du ligger lågt på kolhydraterna!? För du kanske ligger och snuddar på ketos peridovis under dygnet?

I övrigt känner jag igen mig, när jag är som mest inne i deffen kopplar jag bort hungern helt och får ibland nästan påminna mig att jag är hungrig (inte ätit på 18h och insåg nu att det faktiskt är 3h kvar till mat). Kör också med PF, så det är nog ett sammanhang där... det är jag ganska säker på!

När du väl äter något, är du fortfarande helt aptitlös och får tvinga i dig maten? För just denna symptom lider jag ej av utan hungern kommer direkt jag får sätta tänderna i lite kött!

aa brukar ligga lågt med kolhydraterna, ser bara till att täcka mig proteinbehov

det stämmer faktiskt att jag måste tvinga i mig maten då det väl är dags att äta, känner att jag blir mätt väldigt fort och då är det oftast mat kvar å äta å då får jag oftast forcera mig själv till å äta den

men ketos är väl inget dåligt, det är väl bara bra om kroppen börjar förbruka sig av en fettdepåer ??

Snälla, det heter aptit. Går du fortfarande ned i vikt? Isåfall se bara till att täcka proteinbehovet och var glad så länge du slipper gå hungrig.

hehe oke då vet jag det, var faktiskt osäker på stavningen till å börja med, aa det gör jag har fortfarande en del fett som hänger kvar, hehe sant tycker det är bara konstigt att kroppen reagerar som den gör, borde inte överlevnads instinkten köra igång efter en viss tid å kräva att man får i sig mat

men som det är nu känns det som att man hade kunnat gå utan det hur länge som helst nästan