handdator

Visa fullständig version : Färdig med deffen, behålla formen?


Felixflobby
2012-05-30, 12:12
Hola!

Är klar med sommarens deff nu, men har lite funderingar på hur jag ska behålla den form jag har just nu?

Skall jag;

1) Äta som jag gjort tidigare under veckan (-500kcal) och äta dåligt på helgen = lite eller inget underskott

2) Försöka ligga på balans hela tiden, vecka som helg.

Om jag kör enligt 2, finns det inte risk att jag lägger på mig vätska?

Tack på förhand

Morty
2012-05-30, 12:22
Klart att du lägger på dig lite vätska. Ät inte så mycket skräp, så blir det lättare att hålla formen. Att fortsätta äta dietmat men sen svulla på helgen låter dumt.

hidden
2012-05-30, 12:32
Du får väl ta "smällar" när de kommer? Om du vet att du ska på krogen med vänner, ät mindre den dagen eller kompensera dagen efter. Du behöver inte äta skit varje dag eller varje helg. Kom på knept att undvika sånt.

Fishtank
2012-05-30, 12:56
Eller börja bulka lite lätt direkt?

Pretorian
2012-05-30, 13:22
Ligg på balans men med bra mat, inte skräp på helgerna.

Reaper123
2012-05-30, 13:26
Att försöka ligga omkring balans dagligen på helt vanlig mat känns väl som mest hållbara i längden!? Sedan försöka hålla koll så vikten inte sticker iväg och i värsta fall då får justera intaget ett par dagar/en vecka.

Eftersom du nämner vätska, gissar jag att du kört "low carb"!? Den vätska är just vätska, så anser inte att man bör bry sig om detta utan den är ju där/kommer av en anledning. Utöver vätska kan du ju räkna med att om volymen man du äter blir större får du mer i tarmarna, så en viktuppgång direkt efter avslutad deff är ofrånkomligt om du byter kost helt...

Nutrid
2012-05-30, 18:06
Sitter lite i samma läge förutom att jag funderar på att köra igång en bulk för en gångs skull. Att bli "snorhård" som det så fint kallas känns lite overkill i pollensäsong och under sommaren. Räcker med att vara i bra form så borde en bulk bli bra I guess.

Sheogorath
2012-05-30, 18:14
Min strategi: håll kvar vid sista dietveckans energiintag. Ät enligt schema men "unna" dig sådant som bjuds (köp inte till dig själv). Ha en dag i veckan helt off schedule. Detta brukar för mig generera ett lagom överskott för att bygga långsamt. Går inte vikten upp som den ska så släpp på tyglarna mer och mer. Addera hellre bra kalorier (protein, stärkelse, glukos) än dåliga kalorier (hit räknar jag väl egentligen bara socker om det inte är i anslutning till träning). Går det för fort uppåt: "unna" dig mindre.