handdator

Visa fullständig version : fettsugning?


gustafffsson
2012-05-29, 21:56
vet att detta är en ganska dum fråga men detta ploppade upp i huvudet när jag satt och klämde på toa utan tidning eller mobil.

många SLare i +105kg klassen har ju grymt mycket bukfett så varför tar inte dom och gör en fettsugning?det borde ju vara en väldigt bra grej då dom kan fortsätta ligga på överskott och samtidigt få bort en massa extra vikt på kroppen som dom ändå inte har någon nytta av och som man istället kan lägga på stången?

vet inte riktigt vart jag skulle lägga tråden men det är ju bara att en mod flyttar den ifall den passar bättre på nåt anat ställe.

TREX
2012-05-29, 21:57
För att det är dyrt och man inte tjänar några "grova" pengar på SL i Sverige?

clappen
2012-05-29, 21:58
lär ju se ganska konstigt ut om dom fettsuger magen och sedan ligger på kcalöverskott. Tänk om allt hamnar i fejset och röven istället.

mattilainen
2012-05-29, 21:58
att fettsugas är ju inget man bara gör sådär på en eller ett par dagar. Det är rejält ansträngande för kroppen. Om man inte gör det privat så tror jag heller inte många skulle fått genomgå det då det finns andra metoder man tar till förs.

gustafffsson
2012-05-29, 21:58
visst kanske det är dyrt men nog borde väl ändå eliten ha pengar till att göra det 1gång om året?
För att det är dyrt och man inte tjänar några "grova" pengar på SL i Sverige?
tror inte SLare bryr sig så mycket om hur dom ser ut faktiskt,eller?
lär ju se ganska konstigt ut om dom fettsuger magen och sedan ligger på kcalöverskott. Tänk om allt hamnar i fejset och röven istället.

drakfelt
2012-05-29, 22:00
Eliten? Du menar att det finns någon som lever på SL i Sverige? Gulle då :D

Brickhead
2012-05-29, 22:03
Tror man förlorar lite poängen med det hela, hela dieten och att få så mycket muskler och så lite fett är en del i det stora hela, att göra fettsugning skulle kännas rätt lamt och lat.

Sedan så är det väl inte vem som helst som får göra en fettsugning eftersom det kräver en del resurser, och om man kan det så kostar det som sagt en hel del. Då är det väl bättre att satsa på bättre mat kanske?

Bara några egna tankar och teorier

Viktor_Balck
2012-05-29, 22:06
vet inte riktigt vart jag skulle lägga tråden men det är ju bara att en mod flyttar den ifall den passar bättre på nåt anat ställe.

Finns en underkategori för snillen som spekulerar om du kollar.

mini
2012-05-29, 22:07
En gång om året? Varför skulle man utsätta sig för riskerna, belastningen på kroppen, att vara borta från träningen minst tre veckor, sedan få börja lugnt osv.
Dessutom är ditt grundantagande att man inte har nytta av fettet i lyftning inte helt sant. Så, om de som går i klass 105 tyckte att de drar runt på mycket dödvikt gissar jag att de skulle banta som vanligt folk.

gustafffsson
2012-05-29, 22:14
var bara en lite fundering har inte en aning om vad det finns för risker och komplikationer med fettsugning inte heller hur kosten ser ut för SLare....

jasså? hittade inte den du skulle inte vilja länka?
Finns en underkategori för snillen som spekulerar om du kollar.

mela
2012-05-29, 22:17
var bara en lite fundering har inte en aning om vad det finns för risker och komplikationer med fettsugning inte heller hur kosten ser ut för SLare....


Det är väl inget fel på våran kost? :MrT:

Tolkia
2012-05-29, 22:19
Att fettsuga sig en gång om året skulle nog göra träning för tävling tämligen omöjlig. Det sliter åtskilligt på kroppen. (Har du inte en aning, som du nyss skrev, utan "bara funderar lite" kan du ju alltid googla lite själv också.)

Galningen
2012-05-29, 22:20
Det är väl inget fel på våran kost? :MrT:

Visste du inte att alla styrkelyftare lever i kollektiv och endast tillåts inmundiga pizzor och burgare?

mela
2012-05-29, 22:22
Visste du inte att alla styrkelyftare lever i kollektiv och endast tillåts inmundiga pizzor och burgare?

Jag missade nog den där lilla detaljen.

gustafffsson
2012-05-29, 22:26
Att fettsuga sig en gång om året skulle nog göra träning för tävling tämligen omöjlig. Det sliter åtskilligt på kroppen. (Har du inte en aning, som du nyss skrev, utan "bara funderar lite" kan du ju alltid googla lite själv också.)

var mycket enklare att fråga:em:

aja nu är man ju lite klokare iaf =)

Spiffy
2012-05-30, 12:30
Laserfettsugning borde vara kanon.
Kan äta och träna på precis som förr, sen klippkort hos laserfettsugare för att hålla nere vikten :thumbup: