handdator

Visa fullständig version : Axel hjälpHe


lurven
2004-01-26, 23:08
Hej

Jag skulle behöva lite hjälp , jag kan en del axel övningar men jag känner mig lite osäker på att jag kanske inte har nog med övningar eller fel för att träna hela axlarna .

Dom här övningarn kör jag för axlar:

Axelpress ( hantlar)
rotationer( Vars jag bor kallar vi det fråga gärna om ni inte vet)
hantellyft åt sidan(tråkig gärna byte mot nått annat)
militär press ( finns flera varianter har jag hört, jag kör stående, skulle vara roligt och lära sig annan variant)

Hoppas ni fattat nått av jag skrivit och svara så är jag ytterst tacksam.

tack å hej

Fultjack
2004-01-26, 23:11
själv tycker jag hantellyft är roligaste övningen alla kategorier, säkert även den bästa övningen för utsida... vissa övningar kanske är ett måste, även om dom är tråkiga ;)

Fatalist
2004-01-26, 23:13
Jag kör militärpress och hantelpress, och jag måste erkänna att jag älskar militärpressen över allt annat :D

RobbeliRobban
2004-01-27, 09:32
Militärpressar i mängder, något set flyes, några disco set baksida.

Dipshit
2004-01-27, 11:00
(MER) BAKSIDA!!

aliquis
2004-01-27, 11:07
behöver man köra rotation? och hur kör man det? ligger på en bänk med hantel i armen? står o drar i ett snöre i kabelmaskinen? verkar tråkigt :D

Dipshit
2004-01-27, 12:11
Originally posted by aliquis
behöver man köra rotation? och hur kör man det? ligger på en bänk med hantel i armen? står o drar i ett snöre i kabelmaskinen? verkar tråkigt :D

Han menar la rotator cuff-övningar? eller:confused:

Isf så är de bra för att hålla axlarna någorlunda skadefria och motverka framåtrotation!

lurven
2004-01-27, 15:13
Originally posted by billon
(MER) BAKSIDA!!

Okej

vilka övningar rekommenderar du för bakre delen.

Officer
2004-01-27, 15:32
Övning 1 (http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/DBLyingRearLateralRaise.html)

Övning 2 (http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/CBRearLateralRaise.html)



Själv brukar jag bara köra den sistnämnda övningen, och det funkar väldigt bra.

johnblaze
2004-01-27, 15:53
Originally posted by RobbeliRobban
Militärpressar i mängder, något set flyes, några disco set baksida.


Utförligt, verkligen. Har du funderat på att skriva en styrketräningsbok? :smokin:

RobbeliRobban
2004-01-27, 16:35
Originally posted by johnblaze



Utförligt, verkligen. Har du funderat på att skriva en styrketräningsbok? :smokin:

Det gör jag redan...

lurven
2004-01-27, 20:00
Originally posted by AnabolicProtein
Övning 1 (http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/DBLyingRearLateralRaise.html)

Övning 2 (http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/CBRearLateralRaise.html)



Själv brukar jag bara köra den sistnämnda övningen, och det funkar väldigt bra.


Tyvärr så hatar jag cable cross övningar, men tack ändå. Kör mest med hantlar och stänger dom jag trivs i bäst . Har inga maskiner på mitt gym.

Kom gärna in med förslag.

Dipshit
2004-01-27, 20:19
Originally posted by lurven



Tyvärr så hatar jag cable cross övningar, men tack ändå. Kör mest med hantlar och stänger dom jag trivs i bäst . Har inga maskiner på mitt gym.

Kom gärna in med förslag.
Hade samma inställning till cablen innan, men ändrat mig totalt nu!
Kör baksida axlar i cablen... liggandes på en bänk mittemellan och sen korsar jag kablarna ned mot golvet! Bland dom goaste övningarna på mitt schema... ger mig feina resultat!

Förstår du övningen, eller vet nån om den finns beskriven på nätet? Hittar inte på exrx eller ast...

Officer
2004-01-28, 10:04
Originally posted by billon

Hade samma inställning till cablen innan, men ändrat mig totalt nu!
Kör baksida axlar i cablen... liggandes på en bänk mittemellan och sen korsar jag kablarna ned mot golvet! Bland dom goaste övningarna på mitt schema... ger mig feina resultat!

Förstår du övningen, eller vet nån om den finns beskriven på nätet? Hittar inte på exrx eller ast...

Nu är det så att han "hatar" cablen. Typiskt "hardcoreproblem" hehe. Å andra sidan kanske han hatar det just för att det inte tar bra?

Jag tyckte iaf som han förut, vägrade köra i cablen. Men cablen bygger muskler det med, oavsett vad vissa säger!

lurven
2004-01-28, 14:45
Okej,,,nån som har bra erfarenhet med militär press, kör stående.
Står rakt med ryggen men tycker enda det drar åt i kors ryggen. Kanske inte kör rätt tips tack.

Nils
2004-01-28, 17:06
Originally posted by lurven
Okej,,,nån som har bra erfarenhet med militär press, kör stående.
Står rakt med ryggen men tycker enda det drar åt i kors ryggen. Kanske inte kör rätt tips tack.
Spänn magen och kanske framförallt *baken*!
Nils