handdator

Visa fullständig version : Vad hade du tyckt om någon som var precis som dig?


filmjölk
2012-05-29, 17:03
Nu vill jag leka lite stördpsykologi med er. Tänk er följande, en ny människa dyker upp i ditt liv som någon du nästan måste spendera mycket tid ihop med. Tänk en nära vän till en partner/nära vän, en arbetskamrat som du spenderar 8h varje dag med till exempel.

Den här "nya" människan är väldigt lik dig på alla sätt och vis, personlighet, utseende, intressen, förmågor etc etc.

Alltså det är i stort sett du, fast en annan människa.

Hur hade du agerat/reagerat på en annan version av dig själv? Med avund? hade du gillat personen och sett upp till den? Hade du hatat personen? Hade du inte tålt "din egen" närvaro och försökt undvika personen? Hade du kunnat bli vän med dig själv?

Poll kommer (om kanske 10min.)

312
2012-05-29, 17:04
Skulle nog inte gilla mig själv, haha. :D

Tror min kopia skulle hamna långt under jorden efter ett par dagar.

Petoria
2012-05-29, 17:07
Awesome.

MrPowa
2012-05-29, 17:08
Jag hade kunnat leva med en sån människa jag är lika elak mot andra som mot mig själv.

spoon
2012-05-29, 17:09
What a nice guy :) Gillar mig själv och hade trivts bra med min kopia.

Sheogorath
2012-05-29, 17:14
Jag hade inte dragit jämt med mig själv. Jag kräver en del "socialt svängrum" och "jag" hade definitivt tagit för stor plats i mitt liv. Jag är övertygad om att jag tyckt att jag var en jobbig jävel.

Olegh
2012-05-29, 17:28
Hade absolut gillat "mig själv"! Möjligtvis skulle "jag" och jag vara alltför torra och tråkiga, vilket skulle sätta käppar i hjulet för en bromance.

agazza
2012-05-29, 17:32
Inget alternativ duger. Vi hade erövrat världen med våra masterminds och det hela hade slutat med att vi mördar varandra samtidigt i någon mastermindig plan om ensamt världsherravälde.

mangemani
2012-05-29, 17:34
då jag älskar mig själv, allt jag gör och mina handlingar, så tror jag nog att jag skulle komma mycket bra överens med min klon.

Pungis
2012-05-29, 17:50
Fan vad awesome, äntligen nån att hänga med 24/7, hade jag tänkt :)

Greg
2012-05-29, 17:50
Jag skulle förmodligen gått och blivit bög.

Petoria
2012-05-29, 17:53
Jag skulle förmodligen gått och blivit bög.

+1

No homo

Inge Enveten
2012-05-29, 18:07
Jag tänker ju som jag så därför borde denna andra person hela tiden veta vad jag vill. Riktigt bra ju. Jag ser inga problem.

Victuhh
2012-05-29, 18:43
Fan vilken grym snubbe det skulle bli. Har ju en tvilling men han räknas inte, han är inte lika snygg eller smart som jag.

Rikard Jansson
2012-05-29, 18:43
Skulle vart min nya bästa vän, utan tvekan. Har aldrig träffat någon som är mer än 70% som jag är, och aldrig någonsin någon så lojal och självuppoffrande

Kafka
2012-05-29, 19:27
Fy fan va nice det skulle vara.

Southwind
2012-05-29, 19:30
Bara en klon??? Jag vill ha en hel arme.

mattilainen
2012-05-29, 19:47
jag gillar mig själv men skulle nog inte klara av att någon var som mig helt ärligt. Att ha en som också ska vara bäst på allt och vara sämst förlorare skulle inte vara roligt ;) Hur kan folk umgås med mig? haha

Eddie Vedder
2012-05-29, 20:07
Jag kan rekommendera Dubbelångaren av José Saragamo. Recension här (http://www.svd.se/kultur/litteratur/existentiell-narkamp-med-en-spegelbild_28568.svd). En otroligt bra bok som fängslade mig. Den ställer just de här frågorna.

Ingen av alternativen är något jag skulle välja. Jag skulle bara tycka att det vore fruktansvärt obehagligt.

spoon
2012-05-29, 20:09
Jag kan rekommendera Dubbelångaren av José Saragamo. Recension här (http://www.svd.se/kultur/litteratur/existentiell-narkamp-med-en-spegelbild_28568.svd). En otroligt bra bok som fängslade mig. Den ställer just de här frågorna.

Kan man läsa den utan att börja hata sig själv? Behöver sommarlektyr :)

mela
2012-05-29, 20:10
Men shit, stackars världen. En till mela hade inte varit lätt :D

Jag hade inte orkat med na, hon lär tjöta för mycket.

TREX
2012-05-29, 20:10
Nej den personen skulle jag inte gilla nej.

Inte till den grad att jag hade irriterat mig eller stört mig på det, men hade bara tyckt det varit en jävla udda snubbe på något mystiskt oförklarligt sätt.

Tricklew
2012-05-29, 20:56
Slagsmål till döden.

mini
2012-05-29, 20:59
Gissningsvis skulle vi bränna propparna på samma grejer hos varandra, men det vore ju jäkligt förment av mig att tycka att jag är en besvärlig vän och människa och inte göra något åt det. Så, jag tycker nog att jag i det stora hela är rätt förträfflig och skulle nog ha mestadels kul med klon-mini.

Nordenator
2012-05-29, 21:01
Slagsmål till döden.

There can be only one!
http://www.joblo.com/newsimages1/accuracies.jpg

gratefuldead
2012-05-29, 21:02
"Seriöst, sitt stilla din jävla idiot".

Spartansk
2012-05-29, 21:03
Nu kräver jag ett litet förtydligande av TS. Är personen en veritabel dubbelgångare - är exakt som en själv, och ser dessutom ut exakt som en själv, mer lik än en enäggstvilling hade varit - eller är det bara någon med exakt samma intressen och åsikter, men som inte behöver se likadan ut eller ens vara av samma kön eller ålder?

Är det det förstnämnda hade man nog freakat när man mötte människan, men hade det varit det sistnämnda hade man kommit på hur lik man var gradvis.

On topic skulle det vara jävligt awesome att typ bo ihop med mig själv, men kanske inte så kul att träffa mig på en fest (kan vara lite stel och blyg).

Ristretto
2012-05-29, 21:09
Jag hade nog stört mig på mig själv. Men, när jag tänker efter så skulle vi ju antagligen alltid tycka likadant och således skulle inga diskussioner uppstå. Alltså skulle jag älska mig själv, så jag röstade nog fel.

Är det någon som är precis som jag, men med andra åsikter hade jag blivit galen och nitat denne.

filmjölk
2012-05-29, 21:10
Jag kan rekommendera Dubbelångaren av José Saragamo. Recension här (http://www.svd.se/kultur/litteratur/existentiell-narkamp-med-en-spegelbild_28568.svd). En otroligt bra bok som fängslade mig. Den ställer just de här frågorna.

Ingen av alternativen är något jag skulle välja. Jag skulle bara tycka att det vore fruktansvärt obehagligt.

Wow! Låter som en kul bok...dock blir jag lite sur på mig själv när jag ser sånt där. Här knåpar José ihop en bok av en fantastisk idé, och jag, oberoende av honom med kanske samma idé...gör en poll på Kolozzeum :(

Skall försöka få tag i boken, tack för tipset.

filmjölk
2012-05-29, 21:12
Nu kräver jag ett litet förtydligande av TS. Är personen en veritabel dubbelgångare - är exakt som en själv, och ser dessutom ut exakt som en själv, mer lik än en enäggstvilling hade varit - eller är det bara någon med exakt samma intressen och åsikter, men som inte behöver se likadan ut eller ens vara av samma kön eller ålder?

Är det det förstnämnda hade man nog freakat när man mötte människan, men hade det varit det sistnämnda hade man kommit på hur lik man var gradvis.

On topic skulle det vara jävligt awesome att typ bo ihop med mig själv, men kanske inte så kul att träffa mig på en fest (kan vara lite stel och blyg).

Inte exakt utseende, men lika (som bröder), men likadan personlighet, åsikter etc. Om det får dig att känna dig bättre, ser han ut precis som dig men är en gnutta snyggare:)

stolpskott
2012-05-29, 21:35
Jag hade nog kommit överens rätt bra med mig själv, för det mesta, men vid vissa tillfällen skulle vi nog ryka ihop med varandra.

smürfpücko
2012-05-29, 22:08
Om hon inte snor mina skämt skulle vi vara homiesar

Kål
2012-05-29, 22:33
Vi hade nog inte kommit överens speciellt bra. I början hade vi säkert haft det kul men det får inte plats för två av mig i en umgängeskrets. Hade jag dessutom vetat att han delade precis alla mina åsikter och tankesätt hade jag blivit tvungen att göra mig av med honom så fort det bara går.

Spartansk
2012-05-29, 22:36
Inte exakt utseende, men lika (som bröder), men likadan personlighet, åsikter etc. Om det får dig att känna dig bättre, ser han ut precis som dig men är en gnutta snyggare:)

Kul om man har tjej. "Hmm, ska jag välja min gamla kille, eller den här nya killen, som är exakt likadan, förutom att han är snyggare?" :D

Sheogorath
2012-05-30, 05:10
Om hon inte snor mina skämt skulle vi vara homiesar

Wut? En tjej som skämtar? Snart börjar grisar flyga.

J.V
2012-05-30, 05:53
Baserat på vad andra tänker om mig första gångerna de möter mig så hade jag förmodligen först stört mig som fan på att han var lite blyg och försiktig bland folk när det inte finns någon anledning till det.

Sedan hade jag börjat gilla hur "mystisk" han verkar vara, mest troligt på grund av ovanstående anledning. I slutändan hade jag nog gillat honom/mig själv.

Tricklew
2012-05-30, 07:40
Kallade du precis dig själv för mystisk? Gaaaaaaay


Iphone

Eddie Vedder
2012-05-30, 08:08
Kan man läsa den utan att börja hata sig själv? Behöver sommarlektyr :)

Ja absolut. Det är ingen extrem ångestbok. Den är spännande och har helt klart obehagliga situationer och ger obehagliga känslor om hur man själv skulle känna i samma situation.

Den är inte så lång heller. Jag tror den tog mig tre dagar.

Wow! Låter som en kul bok...dock blir jag lite sur på mig själv när jag ser sånt där. Här knåpar José ihop en bok av en fantastisk idé, och jag, oberoende av honom med kanske samma idé...gör en poll på Kolozzeum :(

Skall försöka få tag i boken, tack för tipset.

Han borde ju dela med sig av Nobelprispengarna kan jag tycka. :D

J.V
2012-05-30, 08:08
Ja. Jag sa ju att jag baserade det på vad andra sagt om mig.

Men lite gay är jag nog.

smürfpücko
2012-05-30, 21:42
Wut? En tjej som skämtar? Snart börjar grisar flyga.

Är flygande grisar bra eller dåligt?

Fartman
2012-05-30, 23:33
Det hade nog varit kul. Men frågan är om det skulle vara nyttigt för oss båda. Vi skulle ju hetsa fram dom jobbiga sidorna rätt fort då vi gillar samma saker, typ så skulle vi båda hetsa varandra till att äta för mycket, supa för mycket, tävla i bastun, kiss & bajshumorn skulle flöda mer än någonsin osv..
Dock skulle det nog vara jävligt bra i gymmet :)

Therealslimshady
2012-05-30, 23:51
Jag skulle inte kunna stå ut med min klon mer än på jobbet eller dyl, kul att kunna prata spel, film och musik etc med någon som gillar samma saker som mig. Men att vara med människan 15 timmar om dygnet funkar inte, då skulle man bara bli uttråkad.

De flesta av mina kompisar har alla olika intressen.

spoon
2012-05-30, 23:56
Ja absolut. Det är ingen extrem ångestbok.

Bra då ska den införskaffas :)

OnT Så hade jag hetsat mig själv till en jävla massa dumheter. Värst hade det varit i tonåren...

Jag slår vad om att du inte vågar... -VÅGAR INTE JAG! osv i oändlighet :D

Gustaven
2012-05-31, 09:24
Gissningsvis skulle vi bränna propparna på samma grejer hos varandra, men det vore ju jäkligt förment av mig att tycka att jag är en besvärlig vän och människa och inte göra något åt det. Så, jag tycker nog att jag i det stora hela är rätt förträfflig och skulle nog ha mestadels kul med klon-mini.

Tycker jag summerar min åsikt fullständigt!

Thelvino
2012-05-31, 11:15
Det hade varit awesome! Har alltid velat ha en trilling!!

ARMSTARK
2012-05-31, 11:26
Det skulle vara askul å ha en som har alla delarna av ens egna personlighets detaljer. Nu har man några polare som gillar att festa som en själv, några som tränar lika mycket, några som har samma bilintresse osv...

Vi skulle vara bros to death!

JackieBoy
2012-05-31, 12:19
Skulle bli BFF med mig själv.

Stefan J
2012-05-31, 14:00
Jag hade omedelbart gjort min klon till försökskanin och satt honom på träningsprogram som jag själv inte riktigt vågar testa! :)

filmjölk
2012-05-31, 14:02
Jag hade omedelbart gjort min klon till försökskanin och satt honom på träningsprogram som jag själv inte riktigt vågar testa! :)

Då din klon är som dig, vågar han inte testa dem heller dock:)

Stefan J
2012-05-31, 14:04
Då din klon är som dig, vågar han inte testa dem heller dock:)

Då får jag slå honom dum och viljelös! :D Så får han ta mina pass på jobbet också.

filmjölk
2012-05-31, 14:15
Då får jag slå honom dum och viljelös! :D Så får han ta mina pass på jobbet också.

Hehe, han är ju som sagt precis som dig, så ni hade nog pucklat på varandra lite väl mycket, eftersom ingen vill ge upp och båda prompt vill tvinga den andre till att göra saker som denne inte vill.

burkmannen
2012-05-31, 14:35
Jag kan rekommendera Dubbelångaren av José Saragamo. Recension här (http://www.svd.se/kultur/litteratur/existentiell-narkamp-med-en-spegelbild_28568.svd). En otroligt bra bok som fängslade mig. Den ställer just de här frågorna.

Ingen av alternativen är något jag skulle välja. Jag skulle bara tycka att det vore fruktansvärt obehagligt.

Sägs det inte att man stör sig på personer som är lik en själv omedvetet? Har inte läst tråden så vet inte om någon redan nämnt detta.

High1ander
2012-05-31, 15:45
Jag skulle nog uppskatta humorn som idioten skulle ha, men skulle nog klara mig utan allt besserwissande...

spoon
2012-05-31, 15:54
Jag hade omedelbart gjort min klon till försökskanin och satt honom på träningsprogram som jag själv inte riktigt vågar testa! :)

Eftersom han vågar mer så vinner han mer. Din tid som världsmästare blev tyvärr kort då din klon snodde platsen av dig. Vad har du att säga om det?

ceejay
2012-05-31, 15:56
jag skulle nog inte gilla honom

Onigiri
2012-05-31, 20:09
Äntligen en till raverbro lokalt! Som är hård nog att tävla om allt i extremnivå tills döden skiljer oss åt. Lite som ryssland vs. finland i en bastu.