handdator

Visa fullständig version : Inte träna på 3-4 veckor under deff, hur stor blir förlusten?


sumialic
2012-05-29, 08:08
Kommer inte kunna träna vänsterbenet p.g.a skada. Deffar och kommer fortsätta deffa 3 veckor till med ca 700kcal underskott.

Hur mycket kommer jag tappa och hur lång tid kan det tänkas ta att återhämta det? Kommer jag hinna få opropertioneliga ben?

Dreas
2012-05-29, 08:10
Kommer inte kunna träna vänsterbenet p.g.a skada. Deffar och kommer fortsätta deffa 3 veckor till med ca 700kcal underskott.

Hur mycket kommer jag tappa och hur lång tid kan det tänkas ta att återhämta det? Kommer jag hinna få opropertioneliga ben?Träna högerbenet och minska på så sätt muskelförlusten i det vänstra benet.

Sheogorath
2012-05-29, 08:26
Kommer inte kunna träna vänsterbenet p.g.a skada. Deffar och kommer fortsätta deffa 3 veckor till med ca 700kcal underskott.

Hur mycket kommer jag tappa och hur lång tid kan det tänkas ta att återhämta det? Kommer jag hinna få opropertioneliga ben?

Ja, men det hade du nog fått oavsett energibalans. Men att deffa i ditt ställe hade jag inte gjort eftersom det ger sämre förutsättningar även för läkningen. Hur som helst är den typen av muskelförlust lätt att vinna tillbaka om man blir smärtfri efter skadan. Blir man inte det utan får försämrat gångmönster, inte kan belasta fullt osv är det lätt att muskelförlusten kvarstår.

sumialic
2012-05-29, 10:07
Ja, men det hade du nog fått oavsett energibalans. Men att deffa i ditt ställe hade jag inte gjort eftersom det ger sämre förutsättningar även för läkningen. Hur som helst är den typen av muskelförlust lätt att vinna tillbaka om man blir smärtfri efter skadan. Blir man inte det utan får försämrat gångmönster, inte kan belasta fullt osv är det lätt att muskelförlusten kvarstår.

Jag kommer bli smärtfri om typ 1 månad tror jag då det har hänt innan och har för mig det tog 1 månad.

Men bör jag dra ner på högerbensträningen när det har läkt helt sen för att få proportioenliga ben eller kommer det lösa sig ändå p.g.a muskelminne?

sumialic
2012-05-29, 11:22
Jag kommer rehabträna benet och öka vikter så snabbt som benet tillåter... Kommer detta dra ner på muskelförlusten? Antagligen, men kommer muskelförlusten bli mycket mindre p.g.a detta eller typ skitsamma?

exevision
2012-05-29, 11:27
Jag skulle inte deffa vid skada. För som sheo säger så försämras läkningen.

sumialic
2012-05-29, 11:37
Jag skulle inte deffa vid skada. För som sheo säger så försämras läkningen.

Hur mycket? Fan behövde denna deffen nu ju....... Hade ni legat på kaloriöverskott eller kaloribalans?

Knatcharn
2012-05-29, 11:57
Hur mycket? Fan behövde denna deffen nu ju....... Hade ni legat på kaloriöverskott eller kaloribalans?

Kör balans och träna på då så kanske det blir lite mindre fett ändå?

sumialic
2012-06-01, 12:28
Hur stor skillnad blir det i läkningen att ligga på kaloriunderskott?

Fan blev precis dumpad och vart så jävla taggad på deffen så hände detta:( Behövde fan deffen!