handdator

Visa fullständig version : Skillnad i kvalité mellan olika koffeintillskott?


Shirt
2012-05-29, 01:20
Hej

Finns det skillnad i kvalité mellan olika koffeintillskott eller är allt likadant. Har nämligen sett vissa dyrare medan andra billigare. Hittade precis 100 tabletter (200mg) för 100 kr, därför jag funderar över detta :)

J.V
2012-05-29, 01:39
Så länge det är rent koffein (vissa har en del andra aktiva ingredienser, kolla upp det innan du slår till) så bör det väl bara ganska precis samma sak.

Sheogorath
2012-05-29, 05:10
Dessutom är det så billigt att det inte är någon större deal om man behöver ta några extra. Man hittar en dos som fungerar oavsett märke. Jag har också svårt att se att t.ex. Alert Fx skulle vara sämre än Koffein Recip från Apoteket, även om vissa påstår det. Hur som helst: pröva ut en dosering och kör på den. :)

Shirt
2012-05-29, 07:05
Tack för svaren, enligt burken så är det rent koffein. Blir lite förvånad över att det är så billigt, har aldrig tänkt på det förut. Förresten, hur är hållbarheten och är Alert Fx rent koffein? Kanske köper ett par st.

Sheogorath
2012-05-29, 07:07
Tack för svaren, enligt burken så är det rent koffein. Blir lite förvånad över att det är så billigt, har aldrig tänkt på det förut. Förresten, hur är hållbarheten? Kanske köper ett par st.

Flera år.

HenrY
2012-05-29, 09:12
Ingen som tycker kvaliten har skiftat lite senaste året??

Har enbart kört Alert FX, men tyckte det började skifta i kvalité så jag böt till Red Alert. Vart nöjd med den första burken, köpte 2 st till efter några månader, då hade tabbarna ändrats och så (möjligtvis placebo, kan inte utesluta det.) även effekten.

Jag brukar även, vet inte varför, tugga lite på dom innan jag sväljer dom. Smaken har definitivt ändrats i takt med kvalitén..

Knatcharn
2012-05-29, 10:04
Ingen som tycker kvaliten har skiftat lite senaste året??

Har enbart kört Alert FX, men tyckte det började skifta i kvalité så jag böt till Red Alert. Vart nöjd med den första burken, köpte 2 st till efter några månader, då hade tabbarna ändrats och så (möjligtvis placebo, kan inte utesluta det.) även effekten.

Jag brukar även, vet inte varför, tugga lite på dom innan jag sväljer dom. Smaken har definitivt ändrats i takt med kvalitén..

Du kanske behöver mer och mer koffein för att få samma kick nu eftersom att du vant dig med koffein..?

HenrY
2012-05-29, 13:35
Näh, faktum var att jag senaste 1.5 året trappat ned väldigt mycket på just koffeinet. Så tror inte det var fallet.

smeander
2012-06-01, 19:46
Hej

Finns det skillnad i kvalité mellan olika koffeintillskott eller är allt likadant. Har nämligen sett vissa dyrare medan andra billigare. Hittade precis 100 tabletter (200mg) för 100 kr, därför jag funderar över detta :)

Har märkt jättestor skillnad på olika koffeintabletter och dom enda som är bra är enligt mig apotekets och dom sämsta Alert FX.... Men Apotekets slår alla jag provat med hästlängder så kommer för alltid köpa mitt koffein där :)

King Grub
2012-06-01, 19:48
Jag märker nästan ingen effekt alls av andra än Apotekets (har inte provat alla på marknaden, men dom jag har provat har varit.... pffft i jämförelse). Och det är inte inbillning.

Fredrik_S
2012-06-01, 20:32
Jag märker nästan ingen effekt alls av andra än Apotekets (har inte provat alla på marknaden, men dom jag har provat har varit.... pffft i jämförelse). Och det är inte inbillning.

Hur kan det vara så.
Är koffein så exeptionellt dyrt att man vill snåla på det i tillverkningen eller är det känsligt så det är lätt att förstöra det om man har dålig tillverkningsmetod.
Eller finns det någon annan tänkbar förklaring?

Niwah
2012-06-01, 20:52
Body Science 100 mg har betydligt mer effekt än 200 mg från Alert FX för mig..

Pepz
2012-06-01, 21:09
Body Science 100 mg har betydligt mer effekt än 200 mg från Alert FX för mig..

nu är ju BS på 200mg och med L-tyrosin tillsatt.

Niwah
2012-06-01, 21:44
nu är ju BS på 200mg och med L-tyrosin tillsatt.

Då är det inte Body Science jag testade.. En kompis köpte burken på One More Rep här i Umeå (de säljer mycket BS-grejer så jag antog att det var såna). Det är 100 mg och de funkar betydligt bättre än mina 200 mg var det jag ville få fram iaf :)

teo123
2012-07-25, 15:31
Hur kan det vara så.
Är koffein så exeptionellt dyrt att man vill snåla på det i tillverkningen eller är det känsligt så det är lätt att förstöra det om man har dålig tillverkningsmetod.
Eller finns det någon annan tänkbar förklaring?

Vad jag har förstått så handlar det om att apoteket har monopol på syntetiskt koffein, vilket har bättre biotillgänglighet än t.ex. Alert FX el. BS Caffeine, då det är ett koncentrat från kaffebönan vilket leder till att det är fler ämnen i det som "tävlar" om upptaget.
Typ som att jämföra BCAA på tom mage vs BCAA på full mage, fortfarande samma dos men inget effektivt och direkt upptag vilket man är ute efter.

Kanske är helt ute och cyklar men har för mig att jag läst det här för ett bra tag sen.

JimmyT
2012-07-25, 16:10
Intressant!

Jag har provat koffein tabletter från en nätbutik och det gav inte ett dugg.

Ska absolut testa apotekets egna.

teo123
2012-07-25, 16:20
Jo, apotekets egna är helt klart de bästa.

Hur skulle man kunna få koffein utskrivet av en läkare? Så jävla kasst att man bara kan köpa 30-burkar när 200-burkar har (eller hade) samma pris.