handdator

Visa fullständig version : Träna bröst&Biceps- hur mycket?


difaren
2012-05-28, 12:54
Hallå.

Tänkte köra hårdträning på biceps och bröst dem sista veckorna innan skolan slutar. men jag är rädd för att köra för hårt på dem så jag undrar hur många gånger i veckan kan jag köra ?

En fråga till, Min bröst blir inte riktigt fylliga om ni fattar vad jagmenar, dem fylls inte ut i mitten av bröstet.


Mvh !

Dribinho
2012-05-28, 12:59
För underhåll duger det gott med 1gng per vecka.. vid prioritering av en muskelgrupp kan du gott köra 2-3gngr/v eller ännu oftare. Grundregeln är dock ju hårdare intensitet/högre volym desto färre pass orkar du med per vecka.
Skriv ner din nuvarande rutin så kan ju försöka tipsa om hur du kan lägga upp det utifrån det?

difaren
2012-05-28, 13:00
Jadu. försöker i alla fall få biceps och bröst 2ggr/veckan.

Ett nytt schema uppskattas om nån är villig att ge ut ett bra schema!

Latissimus Dorsi
2012-05-28, 13:12
Vill du ha breda armar så springer du åt fel håll, pröva träna triceps. Tänker inte diskutera huruvida det är rätt eller fel att träna som du vill, men träna bara hur fan du vill men håll regeln att det ska vara 48timmar mellan passen så du hinner återhämta dig.

difaren
2012-05-28, 13:22
Vill du ha breda armar så springer du åt fel håll, pröva träna triceps. Tänker inte diskutera huruvida det är rätt eller fel att träna som du vill, men träna bara hur fan du vill men håll regeln att det ska vara 48timmar mellan passen så du hinner återhämta dig.

Såklart jag tränar biceps, jag tränar ju hela kroppen men nu tänkte ja spurta den sista biten till skolavslutningen.
Större armar biceps vill jag så jag tycker armarna ser "taniga" ut.

Jappse
2012-05-28, 13:34
Såklart jag tränar biceps, jag tränar ju hela kroppen men nu tänkte ja spurta den sista biten till skolavslutningen.
Större armar biceps vill jag så jag tycker armarna ser "taniga" ut.

Träna triceps. Det är dom som gör att armarna ser större ut, ialf mer än Biceps. Triceps är en mycket större muskel.

http://forum.a1supplements.com/images/stories/tricedfdfp.jpg

difaren
2012-05-28, 13:59
Träna triceps. Det är dom som gör att armarna ser större ut, ialf mer än Biceps. Triceps är en mycket större muskel.

http://forum.a1supplements.com/images/stories/tricedfdfp.jpg


Jo då för jag köra på Triceps då!

Men vill fortfarande få min fråga besvarad angående brösten, dem blir inte riktigt fylliga runt bröstvårtan i det området och detta område.

http://www.google.se/imgres?um=1&hl=sv&sa=X&biw=1662&bih=885&tbm=isch&tbnid=FmBJm1MVKjEn3M:&imgrefurl=http://stilrobin.blogg.se/2010/april/har-ni-nagot-tips.html&docid=BA0UGIopy95Q4M&imgurl=http://stilrobin.blogg.se/images/2010/untitljjed-1_83818751.jpg&w=600&h=450&ei=gXbDT-b1NYjl4QSY58nOCQ&zoom=1&iact=hc&vpx=429&vpy=523&dur=1778&hovh=194&hovw=259&tx=157&ty=126&sig=108375209251801861072&page=1&tbnh=158&tbnw=211&start=0&ndsp=33&ved=1t:429,r:18,s:0,i:105

InShape
2012-05-28, 14:27
Finns inga mirakelövningar. Kötta bänkpress, sned bänk/hantelpress, högreps i cablecross för pump. Förvänta dig inga direkt märkbara resultat på ca 2 veckor... Äter du som en häst, och är nybörjare har du dock större chans.

difaren
2012-05-28, 14:32
Finns inga mirakelövningar. Kötta bänkpress, sned bänk/hantelpress, högreps i cablecross för pump. Förvänta dig inga direkt märkbara resultat på ca 2 veckor... Äter du som en häst, och är nybörjare har du dock större chans.

Jo jag ska försöka! Hantelpress är en guldvärd övning enligt mig, älskar den, drar ca 22.5kg/per hantel på mina ca 61kg.

Kötta!

InShape
2012-05-28, 14:36
Jo jag ska försöka! Hantelpress är en guldvärd övning enligt mig, älskar den, drar ca 22.5kg/per hantel på mina ca 61kg.

Kötta!

Kör hårt! ;) Tänk på att resultaten kommer med hård träning OCH bra mat, kombinerar du inte dessa kan du inte förvänta dig några resultat :)

difaren
2012-05-28, 14:42
Kör hårt! ;) Tänk på att resultaten kommer med hård träning OCH bra mat, kombinerar du inte dessa kan du inte förvänta dig några resultat :)

Vet, kan även tillägga att jag vägde ca 56 när jag började, har knappt kört i ett halv år!

Sådana som dig motiverar mig! :):hbang:

ameiner
2012-05-28, 14:50
skulle tipsar dig om att köra på 10-12 reps också :)

som jag tex, grymma bröst muskler, kör 12x2 & 10x2 på 80 i bänk.
sen kör jag likadant i hantelpress på 30 kg. För massan är bättre.

InShape
2012-05-28, 14:51
Vet, kan även tillägga att jag vägde ca 56 när jag började, har knappt kört i ett halv år!

Sådana som dig motiverar mig! :):hbang:

Kul att höra :) gjorde liknande ökningar när jag började, från ca 73-85 kg på ca 8 månader, dock började jag med lågreps - inriktning på att bli stark. Byggde trots allt en del massa.
Nu har jag dock skalat bort en del fett och skall snart påbörja en långsam bulk, och inriktning på volym endast, ett tag framöver. Roligare att bygga massa än att sikta på styrka, tycker jag nu :)

difaren
2012-05-28, 14:54
Kul att höra :) gjorde liknande ökningar när jag började, från ca 73-85 kg på ca 8 månader, dock började jag med lågreps - inriktning på att bli stark. Byggde trots allt en del massa.
Nu har jag dock skalat bort en del fett och skall snart påbörja en långsam bulk, och inriktning på volym endast, ett tag framöver. Roligare att bygga massa än att sikta på styrka, tycker jag nu :)

Självklart!
Att se resultatet med siffror, alltså att man tar mer... de är tråkigare än att se de i spegeln :)

InShape
2012-05-28, 14:57
Självklart!
Att se resultatet med siffror, alltså att man tar mer... de är tråkigare än att se de i spegeln :)

Exakt :) sedan blir man ju självklart starkare, även ifall man kör högreps, bara att det tar längre tid!
Även lägre skaderisk med högreps! *flex*

difaren
2012-05-28, 15:00
Exakt :) sedan blir man ju självklart starkare, även ifall man kör högreps, bara att det tar längre tid!
Även lägre skaderisk med högreps! *flex*

Precis, skönare pump osv.

Ska iväg ikväll, riktigt taggad nu känner jag... Triceps och axlar/shrugs
*cupid*

InShape
2012-05-28, 15:04
Precis, skönare pump osv.

Ska iväg ikväll, riktigt taggad nu känner jag... Triceps och axlar/shrugs
*cupid*

Låter bra! Tänk då på att ifall du planerat bröstpass imorn, kan det bli lite lidande ifall du pressat triccarna idag :)
Lycka till!

difaren
2012-05-28, 15:11
Låter bra! Tänk då på att ifall du planerat bröstpass imorn, kan det bli lite lidande ifall du pressat triccarna idag :)
Lycka till!



Jo det vet jag, speciellt i hantelpress-övningarna. Där blir det tungt. :)

trixen9565
2012-05-28, 17:40
Att köra bröst o biceps 3ggr i veckan kommer inte bygga mer än att köra en gång, i ditt fall är det nog bättre så, men då ska du varken köra många sets eller övningar, men när du tränat ungefär ett år så kör du bröst en gång i veckan och samma sak med biceps. =)