handdator

Visa fullständig version : Bästa stället att köpa kosttillskott


björne92
2012-05-27, 21:47
Tja mitt protein börjar nu ta slut och jag funderar att prova något nytt proteinpulver bara för att se om man märker någon skillnad, innan har jag bara kört med ett proteinpulver vilket är från en kollega till farsan som var världsmästare i tyngdlyftning som då han då får från något sponsrat företag.

Så undrar vart ni brukar köpa era grejer, vilket är bästa stället pris och effektivitets mässigt på produkterna, skulle vilja prova whey nämligen, någon som vet om de är bra?

Rusk
2012-05-27, 22:03
Någon skillnad? Det finns inget magiskt med proteinpulver och du bör äta kött framför det så mycket du kan, enda anledningen till att ta kosttillskott är för att det är snabbt och simpelt samt att det hjälper en med att få i sig sin dagliga mängd protein vilket för vissa är jobbigt via endast mat.
Det är även ypperligt efter ett träningspass.
Och vassle (whey) är vassle precis som kasein är kasein oavsett märke, det som skiljer är smakerna.
Och om du inte la märke till det så har kolozzeum en webshop så länkar till andra sidor är nog emot reglerna.

Akada
2012-05-27, 22:13
Någon skillnad? Det finns inget magiskt med proteinpulver och du bör äta kött framför det så mycket du kan, enda anledningen till att ta kosttillskott är för att det är snabbt och simpelt samt att det hjälper en med att få i sig sin dagliga mängd protein vilket för vissa är jobbigt via endast mat.
Det är även ypperligt efter ett träningspass.
Och vassle (whey) är vassle precis som kasein är kasein oavsett märke, det som skiljer är smakerna.
Och om du inte la märke till det så har kolozzeum en webshop så länkar till andra sidor är nog emot reglerna.
Precis, eller så kan man säga att webshoppen har ett forum. :D Tror nog den här tråden blir låst snart.

Men lite OnT: Läs på mer om vad olika kosttillskott faktiskt är och gör, så förstår du vad du behöver, eller snarare hur mycket du faktiskt inte behöver.

deadich
2012-05-28, 00:28
De som säljer whey fx därför att de har det billigaste pulvret jag känner till. Om det är billigare protein så kan man få mer för samma peng, alltså mer effekt. Btw så får man inte länka andra shoppar så tråden blir svår att skriva i.

Strand93
2012-05-28, 00:44
Jag brukar handla från lite olika shopar. Jag har handlat från kolozzeum egna shop flera gånger och från en viss stor svensk butik som säljer grejer. Har också handlat från andra ställen.

Anledningen till att jag handlar från olika är för att jag tar där det är billigaste, och varorna skiljer sig lite från sida till sida. Så jag brukar sätta ihop en varukorg på 3-4 olika sidor och jämför vilken som blir billigast helt enkelt. Varierar ju från gång till gång då iaf jag beställer olika saker vid varje tillfälle

Bjern
2012-05-28, 05:46
Fel forumdel, sen får man väl inte ens diskutera andra webbshoppar?

Någon mod kommer snart och tar er i örat

björne92
2012-05-28, 15:18
sorry tänkte inte på det haha ^^ hur mycket brukar det kosta för 1kg( protein alltså) typ whey eller något märke som inte är skit :)

vicarious
2012-05-28, 15:20
sorry tänkte inte på det haha ^^ hur mycket brukar det kosta för 1kg( protein alltså) typ whey eller något märke som inte är skit :)

120-150kr/kg för de billigaste.

Stor Hård Ådrig
2012-05-28, 17:54
Inte för att göra reklam, men jag är ärligt talat mest nöjd med Kolozzeums proteinpulver. Godast och billigast, det enda jag stör mig på är att förpackningen är som en påse istället för burk.

Udd3n
2012-05-28, 18:06
Inte för att göra reklam, men jag är ärligt talat mest nöjd med Kolozzeums proteinpulver. Godast och billigast, det enda jag stör mig på är att förpackningen är som en påse istället för burk.

Inte för att vara den men det är inte billigast. Godast är ju en personlig åsikt, inte priset.

Ondskapelsen
2012-05-28, 18:20
Dem som har råd kan köpa med samvetet också.
Det handar inte alltid bara om pengar!

björne92
2012-05-28, 18:21
Någon skillnad? Det finns inget magiskt med proteinpulver och du bör äta kött framför det så mycket du kan, enda anledningen till att ta kosttillskott är för att det är snabbt och simpelt samt att det hjälper en med att få i sig sin dagliga mängd protein vilket för vissa är jobbigt via endast mat.
Det är även ypperligt efter ett träningspass.
Och vassle (whey) är vassle precis som kasein är kasein oavsett märke, det som skiljer är smakerna.
Och om du inte la märke till det så har kolozzeum en webshop så länkar till andra sidor är nog emot reglerna.

aha men vet ni om aminosyror funkar bra, värt att köpa in?

Stor Hård Ådrig
2012-05-28, 18:27
Inte för att vara den men det är inte billigast. Godast är ju en personlig åsikt, inte priset.

Godast och billigast av de jag har prövat :naughty:

Solidar
2012-05-28, 18:38
jag brukar handla i den här shopen vid månadsslut för det är alltid nån rabatt då :)

björne92
2012-05-28, 19:01
jag brukar handla i den här shopen vid månadsslut för det är alltid nån rabatt då :)

aha bra att veta tack! :)