handdator

Visa fullständig version : Skada i vänster axel/arm


Klein
2004-01-26, 20:39
För över ett år sen fick jag våldsamma problem med vänster axel/arm. Jag kan inte erinra mig något speciellt när jag tränade men plötsligt under en natt började det ila något infernaliskt längs med hela vänstra armen. Samma sensation som när man slår armbågen i något hårt med skillnaden att det inte går över. Jag tog det lugnt i några veckor men det blev inte bättre så jag började träna lite smått igen vilket lindrade det hela. Var ofta tvungen att gå upp mitt i nätterna och köra baksida axel för att jaga bort det onda. Det har än idag inte blivit bra.

Om jag tar mer än två veckors träningsuppehåll så kommer ilningarna/smärtan tillbaka med full kraft. Framför allt smärtar muskelfästet mellan triceps och armbågen och jag upplever en kall bedövande smärta när jag vrider axeln. Och oavsett om jag tränar eller ej så skakar vänstra armen våldsamt när jag spänner den och jag har mycket sämre nervkontakt med vänstra axeln. Jag kan inte heller dra den tillbaka lika mycket bakåt som den högre när jag kör exempelvis latsdrag. Jag får också våldsamt ont om jag trycker vänster armbåge mot något hårt som tex vid armbrytning.

Någon som haft/har liknande problem eller iaf något tips angående vad jag kan ta mig till? Håller på att bli tokig...

King Grub
2004-01-26, 20:46
Naprapat.

mr_ping2
2004-01-27, 09:23
Jag skada mig också sist jag körde axelpass...... körde axelpress bakom nacken med stol - fri stång 75kg.

Lasta på ganska rejält o körde... kunde lagt på mer, men var själv. Kändes hur bra som helst...

Sen dagen efter började det kännas som fan i axeln... jag vilade en dag, körde bänkpress sen. Kändes helt OK - kände inte av något då (?).

Nu har jag vilat 3 dagar till, men har fortfarande ont i vänstra axeln. Främst när jag lyfter armen upp....


Gör jag en armhävning gör det inte ont, men lyftar jag något uppåt i luften får jag det.


Vad kan detta vara ?
Aldrig varit med om att det INTE gör ont om jag gör en armhävning när det är såhär...