handdator

Visa fullständig version : Bli rippad på 12 veckor, vilka kosttillskott?


Doolie
2012-05-27, 12:14
Jag har tänkt att bli rippad över sommaren som för mig är 12 veckor. Tanken är att jag kör VLCD i 4 veckor för att droppa till ensiffrigt bf för att sedan börja gymma stenhårt resterande 8 veckor.

Jag hade planerat att köpa följande saker: Creatin Monohydrate, whey golden standard protte pulver och Jack3d.

Vad tror ni om denna kombination? Kan jag köra kreatin och jack3d under vlcd? kommer det fungera att köra kreatin och jack3d samtidigt?

Nåt som ni skulle ändra/lägga till?

King Grub
2012-05-27, 12:17
Tanken är att jag kör VLCD i 4 veckor för att droppa till ensiffrigt bf för att sedan börja gymma stenhårt

Vadå "sedan"? Du skall styrketräna under VLC-dieten såklart. Annars tappar du muskler till stor del i stället för fett. Styrketräning under VLC-diet motverkar mer eller mindre helt muskelförlusten. Det är mycket viktigare att styrketräna än några kosttillskott i världen.

Doolie
2012-05-27, 12:28
Vadå "sedan"? Du skall styrketräna under VLC-dieten såklart. Annars tappar du muskler till stor del i stället för fett. Styrketräning under VLC-diet motverkar mer eller mindre helt muskelförlusten. Det är mycket viktigare att styrketräna än några kosttillskott i världen.

Jo jag vet jag är medveten om det. Och jag kommer i stort sett bara styrketräna under VLCD också. Men det jag undrar är om jag kan köra med Jack3d och Kreatin under VLC diet? Och om någon hade förslag på ändringar i mitt upplägg

King Grub
2012-05-27, 12:29
Jdet jag undrar är om jag kan köra med Jack3d och Kreatin under VLC diet?

Det finns inget som hindrar det.

Ne0phyte
2012-05-27, 12:32
Jo jag vet jag är medveten om det. Och jag kommer i stort sett bara styrketräna under VLCD också. Men det jag undrar är om jag kan köra med Jack3d och Kreatin under VLC diet? Och om någon hade förslag på ändringar i mitt upplägg

Självklart.. Men om jag var du skulle jag snarare se över och fundera på hur deffen ska se till än nojja över vilka kosttillskott du vill trycka i dig.

exevision
2012-05-27, 14:48
Törs man fråga om en dagsbild innan du börjar? Skulle vara intressant att se hur mycket du tänkt tappa på fyra veckor för att nå ensiffrigt bf%.

Doolie
2012-05-27, 15:03
Törs man fråga om en dagsbild innan du börjar? Skulle vara intressant att se hur mycket du tänkt tappa på fyra veckor för att nå ensiffrigt bf%.

Skulle kunna försöka fixa det, behöver man inte nån app för det?

Men nu ser det ut såhär: 197cm på 82 kilo så du kan uppskatta ungefär hur många kilon som krävs

Birkharju
2012-05-27, 15:13
Skulle kunna försöka fixa det, behöver man inte nån app för det?

Men nu ser det ut såhär: 197cm på 82 kilo så du kan uppskatta ungefär hur många kilon som krävs

Du kan inte deffa på med dom statsen. Bygg muskler. Du har inget att deffa fram, sorry :(

ChrisDEFC
2012-05-27, 15:17
Skulle kunna försöka fixa det, behöver man inte nån app för det?

Men nu ser det ut såhär: 197cm på 82 kilo så du kan uppskatta ungefär hur många kilon som krävs

Då är du riktigt smal, jag uppskattar att du behöver gå upp ca 20kg under en långsam bulk under några år innan du deffar. Är själv 201 och det va deffenitivt inte fråga om nån deff när jag låg på 80-95kg (börja på 78kg). Nyligen va jag uppe i 110kg och då kan vi börja snacka om deff även om många här på forumet inte tyckte att jag behövde köra nån deff iår då jag la upp dagsformsbilder. Bara så du ska få lite perspektiv. Däremot har jag ju ingen aning om hur mycket muskler du har så det kan ju va så att du är blekfet även om du bara väger 82kg ifall du har extremt lite muskler. Hur du än gör så lycka till.

Doolie
2012-05-27, 15:21
Då är du riktigt smal, jag uppskattar att du behöver gå upp ca 20kg under en långsam bulk under några år innan du deffar. Är själv 201 och det va deffenitivt inte fråga om nån deff när jag låg på 80-95kg (börja på 78kg). Nyligen va jag uppe i 110kg och då kan vi börja snacka om deff även om många här på forumet inte tyckte att jag behövde köra nån deff iår då jag la upp dagsformsbilder. Bara så du ska få lite perspektiv. Däremot har jag ju ingen aning om hur mycket muskler du har så det kan ju va så att du är blekfet även om du bara väger 82kg ifall du har extremt lite muskler. Hur du än gör så lycka till.

Jag är över medel i hur muskulös jag är, jag trodde inte jag heller behöver deffa men det finns en del fett längst ner vid magrutorna och de vill jag helst ha bort innan jag börjar bygga, är det fel tänk eller?

Sverker
2012-05-27, 15:48
Har du magrutor idag är det helt fel tänk. Jag skriver precis som King Grub. Träna och lägg på dig lite muskler.

Akada
2012-05-27, 16:06
Vadå "sedan"? Du skall styrketräna under VLC-dieten såklart. Annars tappar du muskler till stor del i stället för fett. Styrketräning under VLC-diet motverkar mer eller mindre helt muskelförlusten. Det är mycket viktigare att styrketräna än några kosttillskott i världen.
Nu kanske jag har missat något, men hur går det här ihop med att man bara kan förlora runt 70kcal/kg fett per dygn? Han lär ju hamna på ett rejält underskott om han kör på VLCD, och så mycket fett verkar ju TS inte ha mtp att han skulle nå ensiffrigt bf% på 4v. Är det just styrketräningen som gör den skillnaden?

King Grub
2012-05-27, 17:03
Styrketräning motverkar inte muskelnedbrytningen, men stimulerar muskeluppbyggnaden.

Akada
2012-05-27, 17:20
Styrketräning motverkar inte muskelnedbrytningen, men stimulerar muskeluppbyggnaden.
Alright, innebär det då alltså att 70kcal-"gränsen" kan överskridas om man sköter träningen (och får i sig tillräckligt med protein)?

Silencer
2012-05-27, 17:33
Lägg upp en bild på fram och baksidan så är det lättare att ge råd.