handdator

Visa fullständig version : Benövningar med bruten lilltå


Idefi
2012-05-27, 10:01
Vilka benövningar skulle ni rekommendera med en bruten lilltå? Har ett benpass planerat ikväll, men bröt lilltån igår på fotbollsmatchen..
Det jag funderar på är benspark, lårcurl, raka marklyft. Ska känna om knäböj går, men just nu känns det ganska långt ifrån.
Vilka hade du/ni kört? Blir ju väldigt många set benspark om jag bara kör den övningen, men det är nog bättre än inget under deff :D

EeJay
2012-05-27, 10:18
Det är väl inga konstigheter. Går att köra rätt mycket med bruten lilltå. Den stabiliserar inte direkt mycket vid någon typ av böjövning. Så testa knäböj du, du kommer inte förvärra skadan om du inte känner att det fungerar. Och fungerar det så fungerar det. Annars är du ju helt rätt ute med dina övningar.

Jag kunde köra knäböj med fibulafraktur till och med.

Idefi
2012-05-27, 10:22
Det är väl inga konstigheter. Går att köra rätt mycket med bruten lilltå. Den stabiliserar inte direkt mycket vid någon typ av böjövning. Så testa knäböj du, du kommer inte förvärra skadan om du inte känner att det fungerar. Och fungerar det så fungerar det. Annars är du ju helt rätt ute med dina övningar.

Jag kunde köra knäböj med fibulafraktur till och med.

Hehe okej, ska ge det ett försök :) annars kör jag på med dom övningarna som jag skrev!

hugok
2012-05-27, 10:57
Benspark och lårcurl är väldigt underskattade övningar tycker jag. Benpress kräver ju inte så mycket balans så det kan nog vara en god idé också.

z_bumbi
2012-05-27, 11:39
Bröt du tån igår skulle jag inte träna ben överhuvudtaget idag.

EeJay
2012-05-28, 16:22
Bröt du tån igår skulle jag inte träna ben överhuvudtaget idag.

men imorgon?