handdator

Visa fullständig version : (bild) 4a veckor till skillnad?


trenaren
2012-05-27, 00:45
Tjena Tjena!
http://i.imgur.com/k9Jw5l.jpg
Har under våren deffat några veckor för att komma iform igen. Det har gått rätt bra, gick ifrån 113-100~. Började väll träna när jag var 16(21 nu) och haft lite uppehåll då och då men nu är jag igång igen och kommer att flytta till australien om 4a veckor och ta en bachelor examen i "sports and excersice science" så hade tänkt att kanske försöka trimma bort lite till innan man sticker.

Frågan är då hur mycket som kommer hända. Jag har ju som man ser på bilden rätt mycket fett kvar att ta så man kanske kan köra på rätt mycket hårdare än en vanlig deff. Målet är ju inte att ha sjukaste packetet på magen eller så, bara att det ser lite definierat ut.

Tankar?förslag på underskott per dag?etc etc.

Tack för er tid.

Claust
2012-05-27, 00:56
Finns en del att skala av (utan att låta elak), så kan nog hända en hel del på 4 veckor. Så kör på och se till att vara strikt så kommer du garanterat se resultat.

trenaren
2012-05-27, 01:04
aa, spec valkarna :<

Fredron
2012-05-27, 02:30
Man brukar säga att kroppen kan frigöra 70kcal/kilo fettvikt. Så har du 10kg fett kan du alltså ligga på -700kcal/dag.
Om du väger 100 på bilden så har du nog närmare 20% så ett underskott runt -1000kcal/dag funkar nog bra i början. Se bara till att äta mycket protein samt styrketräna hårt.

Captainwide
2012-05-27, 16:43
skulle säga att du säga att på 4 veckor med regelbunden träning och en bra diet kan det hända mycket, inte underverk och mirakel men som sagt mycket kan hända! kämpa på! :)

Fishtank
2012-05-27, 21:24
Rejäla traps iaf.

Knatcharn
2012-05-28, 09:18
Rejäla traps iaf.

Håller med, såg dem direkt! Lycka till med deffen :thumbup:

AndreasBastard
2012-05-28, 13:23
Jag skulle tippa på att de sista 3-5 kg du klarar skala av om du kör riktigt strikt kommer göra lika mycket som de första 13kg. Skinnet är mycket närmare musklerna nu än när du började.

Silencer
2012-05-28, 13:56
Kör en PSMF som termogena dieten, de funkar som allra bäst när man är fet. Då kommer du få en bra trimning av formen inför din resa.

HMB
2012-05-28, 14:03
Personligen skulle jag säga att du inte ska haka upp dig på en "deff", ditt nuvarande tillstånd tyder på att du överätit ett bra tag. Jag tycker du ska klura ut varför du ser ut som du gör i dagsläget och inte hetsa dig ner i vikt utan satsa på något som är hållbart i längden. Men visst, det är alltid trevligt att börja med en snabbstart och gå ner många kilo i början.

trenaren
2012-05-28, 15:50
Kör en PSMF som termogena dieten, de funkar som allra bäst när man är fet. Då kommer du få en bra trimning av formen inför din resa.
Vad innebär detta?(googlar på det men du får gärna utveckla)

för övrigt så har jag som nämt ovan inga intentions att bli slimmad, speciellt inte på 4a veckor jag vill bara känna mig lite mer säker när man träffar massor med nytt folk då jag gått upp rätt mycket under förra året. pga personal reason.(inte bulk dvs)
därav snabb nergång innan jag sticker.
Att komma i den form jag vill leva i efter jag påbörjat mina studier kommer inte vara några problem alls.

raddum
2012-05-28, 18:12
Som tidigare nämnt så är det nog bäst att bilda sig bra vanor som håller. Jag var kraftigt överviktigt för ca 3 år sedan, då slopade jag allt godis och skräpmat och bytte ut en stor proportion av tallriken mot grönt. Dessutom började jag jogga, detta ledde till att jag gick ner ca 25kg på ett halvår. Jag ångrar mig inte en sekund.

Silencer
2012-05-28, 19:00
Vad innebär detta?(googlar på det men du får gärna utveckla)

för övrigt så har jag som nämt ovan inga intentions att bli slimmad, speciellt inte på 4a veckor jag vill bara känna mig lite mer säker när man träffar massor med nytt folk då jag gått upp rätt mycket under förra året. pga personal reason.(inte bulk dvs)
därav snabb nergång innan jag sticker.
Att komma i den form jag vill leva i efter jag påbörjat mina studier kommer inte vara några problem alls.

http://forum.body.se/archive/index.php/t-5414.html