handdator

Visa fullständig version : 1000 kr på kosttillskott


Strand93
2012-05-26, 19:16
Ponera att ni fick 1000 kr att handla kosttillskott för. Det får inte vara kreatin, proteinpulver/aminosyror, vitaminer/mineraler, omega 3 eller PWO/koffeintabletter. Det ska alltså vara saker som kanske inte fungerar lika bra. Saker som tex HMB, DAA, glutamin, tribulus, arginin, NO-produkter etc.

En främling gav er alltså 1000 kr att handla för. Ni måste handla för dessa eller så får jag dom :cool: Vad hade ni köpt för något? DAA, glutamin... etc?

Rabi
2012-05-26, 19:19
Vassle. Ev. kreatin/pwo, men antagligen inte.

hantelpress
2012-05-26, 19:23
Vassle. Ev. kreatin/pwo, men antagligen inte.
läser folk inte ens posterna längre innan de svarar?! :smash:

stridis
2012-05-26, 19:41
HMB, sen efter de jag vet inte, beta-alanin? Eller testa någon testohöjare(eller snarare libidohöjare), DAA har jag testat.

Strand93
2012-05-26, 19:46
HMB, sen efter de jag vet inte, beta-alanin? Eller testa någon testohöjare(eller snarare libidohöjare), DAA har jag testat.

Var DAA värt pengarna?

stridis
2012-05-26, 19:53
Var DAA värt pengarna?

Är man rikare än mig och anser libido vara viktigt.:D

cirkelrak
2012-05-26, 20:01
Hade köpt malto för 1000 spänn!

anvihl
2012-05-26, 20:20
Vitargo,AAKG,Citrulline malat,Glutamin,Rosenrot eller fan Vitargon hade nog tagit hela tusenlappen, dyrt =(

simper02
2012-05-26, 21:43
glutamin och arginin är ju aminosyror, så får man köpa aminosyror? om man får det lägger jag rubbet på beta-alanine.

Albin Eriksson
2012-05-26, 21:55
Det beror på hur länge jag var tvungen att klara mig utan att få handla igen, längre tid = protein/aminosyror.

Lillleif
2012-05-26, 21:56
Aminosyror, omega 3, nån multivitamin, nåt för lederna (cissus/glukosamin), sportdryckspulver, malto, koffein. Toppa med lite daa eller nåt annat kul bara för att. Ungefär som min senaste beställning :-)

krubkungen
2012-05-26, 21:57
Beta-alanine, Malto, celsius, glukosamin, cissus, citrulline, HMB, tribulus(skulle vilja prova)

312
2012-05-26, 22:08
Testoboosters, ZMA, M-Stak, malto osv.

Doggeh
2012-05-26, 23:46
Jag hade utan tvekan valt aminosyror(EAA/BCAA), omega-3, kreatin monohydrat, koffeintabletter och slutligen kasein.

simper02
2012-05-27, 00:06
Jag hade utan tvekan valt aminosyror(EAA/BCAA), omega-3, kreatin monohydrat, koffeintabletter och slutligen kasein.

nu glömde du allt att läsa första posta posten :smash:

Doggeh
2012-05-27, 00:33
Aaah, såg det nu! Sicken jävla miss. Skyller på att jag är desorienterad efter milen jag sprang idag ^^

OnT denna gång: HMB ser ju ut att vara lovande för AIDS-smittade personer om jag inte misstar mig. De fick behålla mer muskelmassa. Sedan om det funkar för friska har jag ingen aning men better safe than sorry?

Citruline Malate ser ut att vara lovande både i pump syfte och för att öka "effektiviteten" av aminosyror. Något man kanske vill investera om man känner för det.

Annars hade jag köpt maltodextrin och möjligtvis glutamin men det känns onödigt.

Strand93
2012-05-27, 00:51
Aaah, såg det nu! Sicken jävla miss. Skyller på att jag är desorienterad efter milen jag sprang idag ^^

OnT denna gång: HMB ser ju ut att vara lovande för AIDS-smittade personer om jag inte misstar mig. De fick behålla mer muskelmassa. Sedan om det funkar för friska har jag ingen aning men better safe than sorry?

Citruline Malate ser ut att vara lovande både i pump syfte och för att öka "effektiviteten" av aminosyror. Något man kanske vill investera om man känner för det.

Annars hade jag köpt maltodextrin och möjligtvis glutamin men det känns onödigt.

Lugnt, hade en polare som sprang samma löptur som dig (bor också i Luleå! :D). Grattis till din plats!

Vad är det för tillskott? Har aldrig hört om det

Instämmer att glutamin inte kanske är så givande, men det låter ganska logiskt om man tänker efter. Bakterierna i tarmarna älskar dock glutamin så för att få nån eventuell effekt av det kan det behövas att man tar ca 20g om dagen. Har för mig att bakterierna bara kan äta 10-20g glutamin om dagen, vilket gör att en del slipper "förbi" dom då man också intar aminosyran via mat/pulver. Sen vad för effekt det har vettefan, företagen säger att det kan öka vätsketrycket/volym lite i muskelcellerna. Om det stämmer tror jag inte, men man vet ju aldrig? Bättre immunförsvar ska det iaf ge

Sheogorath
2012-05-27, 06:18
HMB och Eurycoma longifolia är ju givna eftersom jag använder dem redan. ;)

Med tanke på den Eurycoma-doseringen jag har lite lösa planerar om inför nästa års sommarform så kan ju 1000 kr vara ett välkommen tillskott.

Strand93
2012-05-27, 06:29
HMB och Eurycoma longifolia är ju givna eftersom jag använder dem redan. ;)

Med tanke på den Eurycoma-doseringen jag har lite lösa planerar om inför nästa års sommarform så kan ju 1000 kr vara ett välkommen tillskott.

Vad är detta för något och vad gör det? :)

Sheogorath
2012-05-27, 06:35
Vad är detta för något och vad gör det? :)

Ett träd från Sydostasien vars extrakt (man maler ner roten tror jag) visat sig höja testosteronet i människa och ge tämligen anmärkningsvärda resultat på muskelutveckling i de (fåtal) studier som gjorts. Man har även sett andra positiva effekter som inte är direkt relaterade till styrketräning. Du kan läsa om hela min erfarenhet här:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=182615

:thumbup:

Bluesparv
2012-05-27, 08:41
Bars! *drool*

Och om de är "ogiltiga"... massa saker som verkar onödiga som man vill prova ;)

Löpsko
2012-05-27, 09:10
2 flak celcius

z_bumbi
2012-05-27, 11:58
För de som påpekar att folk inte svarat på frågan så är frågan omöjlig att svara på korrekt då det det mesta ingår i båda grupperna.

Om jag skulle göra en satsning i dagsläget skulle jag köpa EAA och 50/50 vassle/kasein för pengarna men som det ser ut idag så skulle jag köpa 12-15 kg kaffe och laktosfri mjölk med lång hållbarhet för de pengar som blir över och skaffa en nyckel till kontoret.

stridis
2012-05-27, 13:09
Annars hade jag köpt maltodextrin och möjligtvis glutamin men det känns onödigt.

Glutamin känns väldigt onödigt för friska individer.

iPad
2012-05-27, 13:58
Hade köpt bars för allt ;-)

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Strand93
2012-05-27, 15:40
Ett träd från Sydostasien vars extrakt (man maler ner roten tror jag) visat sig höja testosteronet i människa och ge tämligen anmärkningsvärda resultat på muskelutveckling i de (fåtal) studier som gjorts. Man har även sett andra positiva effekter som inte är direkt relaterade till styrketräning. Du kan läsa om hela min erfarenhet här:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=182615

:thumbup:

Känner igen namnen "Tongkat Ali" och "Long Jack". Visste inte riktigt om jag skulle tro på skiten men om du säger att den ger en del positiva effekter kanske man ska prova en burk. Den ger väl knappast så mycket mer i gymmet men lite extra libido/driv skadar ju inte :thumbup:

Tollesson
2012-05-29, 16:07
ZMA, malto/isomaltulos och kanske någon testobooster(endast för att jag måste köpa något mer)

LilMack
2012-05-29, 22:29
Ponera att ni fick 1000 kr att handla kosttillskott för. Det får inte vara kreatin, proteinpulver/aminosyror, vitaminer/mineraler, omega 3 eller PWO/koffeintabletter. Det ska alltså vara saker som kanske inte fungerar lika bra. Saker som tex HMB, DAA, glutamin, tribulus, arginin, NO-produkter etc.

En främling gav er alltså 1000 kr att handla för. Ni måste handla för dessa eller så får jag dom :cool: Vad hade ni köpt för något? DAA, glutamin... etc?

Är glutamine en dålig sak?

Strand93
2012-05-29, 23:10
Är glutamine en dålig sak?

Beror på vad man vill få ut för effekt av det

yooii
2012-05-30, 10:16
Skulle väl bli ZMA och någon testobooster. Det sistnämnda bara för att se om det verkligen ger något.

aldoschadewitz
2012-05-30, 18:51
gakic för hela slanten, och möjligtvis lite snabba och lite långsamma kolisar också

Stor Hård Ådrig
2012-05-30, 21:34
ZMA, Malto, Beta alanin.. typ