handdator

Visa fullständig version : Tråden för oss som shufflar eller har tänkt börja med det!


Rikard Jansson
2012-05-26, 14:42
Shuffling är askul men jag verkar vara ett par år för sent ute... någon mer på brädan som shufflar? Vem är din favoritshuffler? Här är min, vid 0:30;

LdSJDaIDP4E

liquid diamonds
2012-05-27, 05:14
Bodde i Melbourne 2007 när jag först bevittnade detta konststycke, blev sjukt imponerad... stod mest och gapade på dansgolvet i början. Försökte mig på några grundsteg men det är inget jag skulle visa upp offentligt :D.

drakfelt
2012-05-27, 08:37
Några avlägsna bekanta gjorde denna videon för något år sedan, vill promota dom samt säga att det är bland de bättre shufflingvideos jag sett:

4WJ5W8UCo18

Kafka
2012-05-27, 09:05
Shuffling är något jag velat lära mig sedan jag var i Australien och folk göra det på dansgolvet; dock har jag aldrig prioriterat lärandet. Här är en video som kan ge lite grunder iaf:

qERatfGpjCU

Olegh
2012-05-27, 09:14
Tycker dansen är rätt ball, men de där utsvängda byxorna är så fruktansvärt hemska att jag saknar ord.

clappen
2012-05-27, 09:22
Tycker dansen är rätt ball, men de där utsvängda byxorna är så fruktansvärt hemska att jag saknar ord.

Håller med. Och ska man shuffla med vanliga jeans så ser det ganska bögigt och dåligt ut. C-walk är nog coolare att lära sig då isådanafall, eller klassiska breakdance/streetdance med alla moves som ingår där. :D

Onigiri
2012-05-27, 12:25
Olegh: Det tillhör clubbing-stilen. En smaksak. Plz don't hate.

Shuffling since 2006.

Doggeh
2012-05-27, 13:37
Jag shufflar till och från! Eller när jag väl dansar på någon fest så shufflar jag :)

Min absoluta favorit shufflare måste vara Avlid1! Svensk dessutom.
dLi76S_pQZo

Stoltz
2012-05-27, 13:42
Började lära mig grunderna för typ ett år sedan - Det är riktigt roligt, men är lite konstig då jag varken gillar musiken eller stilen, endast dansen i sig :D

Det är rätt lätt om man lägger ner lite energi på det.

cirkelrak
2012-05-27, 13:50
Hade så gärna velat kunna shuffla men efter 10 sekunder av dansande skulle det spruta svett i 100 bar ur varenda körtel på mig.

Rikard Jansson
2012-05-27, 17:15
Shuffle-dags! Öva lite på t-step-vändningar med halva running man och sen running man :)

312
2012-05-27, 17:19
Shuffling är askul men jag verkar vara ett par år för sent ute... någon mer på brädan som shufflar? Vem är din favoritshuffler? Här är min, vid 0:30;

LdSJDaIDP4E

Wtf på byxorna, otroligt fult. Man ser ju knappt vad han gör pga storleken. :laugh:

Rikard Jansson
2012-05-27, 17:23
Wtf på byxorna, otroligt fult. Man ser ju knappt vad han gör pga storleken. :laugh:

Det är ju halva meningen ;) Dock så ser man inte vad Apeq (han i klippet) gör, inte p.g.a. byxorna utan för att han shufflar väldigt knepigt och fort^^

hidden
2012-05-27, 17:41
Använder ni dansen ute @ klubbar eller? Hur bövelen när man sig detta när man har dåligt med plats?

Rikard Jansson
2012-05-28, 17:30
Övat på running man-> reverse running man transit samt transit till t-step idag :)

Kafka
2012-05-28, 18:12
Tjejer (i högklackat) kan också:

ef9JnmaHMZc

Beelz
2012-05-28, 18:17
Vist är det häftigt men det är få som verkligen ser bra ut när dom gör det.. De flest ser bara ut att ha ett epilepsi-anfall

Onigiri
2012-05-28, 20:06
Man behöver inte så mycket yta för shuffling.

Bland världens bästa nustyle shufflare. Riktig världselit.

mDU7nCyco5Y

Pae och Sarah ligger också rätt bra till pga deras cleana och självsäkra stil

snej
2012-05-28, 20:14
Shuffling i högklackat såg häftigt ut! :D Jag tycker det ser svårt ut att stå still i ett par sådana skor..

r0ddan
2012-05-28, 20:24
Några avlägsna bekanta gjorde denna videon för något år sedan, vill promota dom samt säga att det är bland de bättre shufflingvideos jag sett:

Gillar deras uppträdande i eslöv, grymma är dom. Halvkänner en nära till dom också :P

Vettefan hur man länkar så videon kommer upp här men men... ;
http://www.youtube.com/watch?v=CCAbjtDZ_VI

Rikard Jansson
2012-05-28, 20:33
@Onigiri, om man bortsåg från allt som inte var shuffle så fann jag det inte överdrivet imponerande! Kan bara vara att jag inte alls gillade stilen på det :D

rajjan_dammit
2012-05-28, 20:35
Ser ut som ett gäng epileptiker med parkinsons

Rikard Jansson
2012-05-31, 15:22
z2tptc35QfE

Fredriiik
2012-06-01, 10:34
z2tptc35QfE

hahahha så jävla tung du är! :D

Jag älskar hardstyle å shufflandet är riktigt nice men svårt. Runningman är ju lätt så det klarar man, men så där i sidled är svårare men skulle lätt vilja kunna det! Får öva mer inför Tomorrowland i sommar ;D

mikaelj
2012-06-01, 10:37
Pah, "Melbourne Shuffle" gjorde jag för 15 år sedan till 2 Unlimited, DJ Bobo, East 17 och Pandora...

/ gammelfarfar

Morty
2012-06-01, 10:45
CCAbjtDZ_VI
(mirin)

Mikaelj, jag trodde jag var gammal i gamet med min start -06/07. Vad tycker du om utvecklingen av shuffle från -90:talets rätt lugna stil till dagens hardstyle?

Jävla kul att shuffla. Ska köra hårt på Avicii ikväll. Tar nog inte mina phatts, dock.

mikaelj
2012-06-01, 10:57
Mikaelj, jag trodde jag var gammal i gamet med min start -06/07. Vad tycker du om utvecklingen av shuffle från -90:talets rätt lugna stil till dagens hardstyle?

För lite harmoni och synk till musiken.

Hobbes
2012-06-01, 11:22
Pah, "Melbourne Shuffle" gjorde jag för 15 år sedan till 2 Unlimited, DJ Bobo, East 17 och Pandora...

/ gammelfarfar

Du glömde U96...helvete vad gammal jag känner mig:D

Röda Converse till svart kostym och ibland visselpipa...

Rikard Jansson
2012-06-02, 15:50
hahahha så jävla tung du är! :D

Jag älskar hardstyle å shufflandet är riktigt nice men svårt. Runningman är ju lätt så det klarar man, men så där i sidled är svårare men skulle lätt vilja kunna det! Får öva mer inför Tomorrowland i sommar ;D

thx man ;) running man i sidled är bara att sätta fötterna åt sidan, ställa ner högerfoten mer åt höger och vice versa :) yeah är bara att öva på, som alltid ^^

För lite harmoni och synk till musiken.

se apeq i original-posten my man :D när jag kollade på videon i 10% hastighet så såg man ändå att basen slog EXAKT samtidigt som foten nuddar backen etc

Rikard Jansson
2012-06-02, 15:50
ja just det, dagens övning; trip-overs:

uVBher67DZs

Runqen
2012-06-02, 16:10
Vad är själva grejen med shuffling? Vad går det ut på? När man ser det såhär så tycker jag bara det ser fånigt ut. Kanske ser det ut som man "svävar" om man skulle se någon på dansgolvet göra så, när dem har den där epelepsilampan på, rökmaskinen, magen full med svamp och näsan full med bongrök?

I just don't get..

skaparn
2012-06-02, 16:34
Bland världens bästa nustyle shufflare. Riktig världselit.

mDU7nCyco5Y


Vad är det som utmärker nustyle?
Det i början kändes lite som tectonic med hardstylefötter. Och allt som har refenser till tectonic måste ju uppmuntras. Tycker jag.

nattzor
2012-06-02, 20:59
Vad är själva grejen med shuffling? Vad går det ut på? När man ser det såhär så tycker jag bara det ser fånigt ut. Kanske ser det ut som man "svävar" om man skulle se någon på dansgolvet göra så, när dem har den där epelepsilampan på, rökmaskinen, magen full med svamp och näsan full med bongrök?

I just don't get..

Antagligen samma grej som med alla andra danser. Folk tycker det är coolt, roligt, etc, så de dansar helt enkelt.

thatice
2012-06-02, 21:14
Vi som är lite äldre känner igen dansen som MC Hammer utförde redan för över 20 år sedan.

WIHAkqCls4A

Qudatullah Jamal
2012-06-02, 22:02
z2tptc35QfE


Åh nej. Vad har jag just sett?:em:

Onigiri
2012-06-03, 09:05
Vad är själva grejen med shuffling? Vad går det ut på? När man ser det såhär så tycker jag bara det ser fånigt ut. Kanske ser det ut som man "svävar" om man skulle se någon på dansgolvet göra så, när dem har den där epelepsilampan på, rökmaskinen, magen full med svamp och näsan full med bongrök?

I just don't get..Dance to express not to impress? Vad precis är det du inte förstår? Älskar när det kommer människor som dig och spyr piss över musiken man/jag älskar och "lever för" sedan jag var valp. Håll dig till din stil med dina vänner och låt oss göra vårat, utan detta larv.


skaparn: användandet av överkroppen är aggressivare och mycket mer fokuserat, running man som basic är modern/nustyle. Precis samma som musiken utvecklas också inom detta och kallas nustyle följer dansen tätt efter. Det alltså samma sak men är inte ursprungligen vad det brukade. De äldre hängivna från the golden days mellan 99-04 tolererar inte alls det, varken musiken, stilen, eller dansen.

Jag menar inte att melbourne shuffle kommer ursprungligen från detta vid sent nittiotal, jag vet mycket väl var det kommer ifrån och hur det såg ut då. Det nåde sin peak inom clubbing och raving runt 2002, svalnade ett tag och sedan nådde det nustylen igen och är ungefär det jag postade med achik idag, på elitnivån förstås, normala människor kan inte det han och dem kan i Malaysia.

Rikard J: Är det du på bordet som dansar? :)

Rikard Jansson
2012-06-03, 09:40
yes:)

Onigiri
2012-06-03, 11:23
yes:)Härligt :) behövs fler som dig som bjuder på sig själv! Fortsätt så ;)

Rikard Jansson
2012-06-03, 15:14
Härligt :) behövs fler som dig som bjuder på sig själv! Fortsätt så ;)

det hade vart kul om några fler i ens umgängeskrets var likadana men det kommer väl ;D

Qudatullah Jamal
2012-06-03, 15:28
det hade vart kul om några fler i ens umgängeskrets var likadana men det kommer väl ;D

Haha, så där hade jag också velat vara. Men man vill ju kunna skaffa ett jobb i framtiden oxå. :D

Bailah
2012-06-03, 15:36
Hur kan man ens göra en shuffle tråd utan Moonboy? :o

YoOu2bsyJo8

Rikard Jansson
2012-06-03, 15:42
Haha, så där hade jag också velat vara. Men man vill ju kunna skaffa ett jobb i framtiden oxå. :D

Äsch då, folk uppskattar när man är sån, bara man gör det på ett positivt sätt :)

Hur kan man ens göra en shuffle tråd utan Moonboy? :o

YoOu2bsyJo8

Moonboy är crazy^^ hur gammal är han i klippet tro?

Morty
2012-06-03, 17:37
Åtta vill jag minnas.

Rikard Jansson
2012-06-11, 13:02
Jag övar på ^^ Har problemet att det är för liten yta på rummet, därför blir det många "trip-over"-vändningar

FXaGyTpqNJ0

Juxta
2012-06-11, 13:09
Haha, shit va dumt. Gissar på att shuffling kommer bli precis som parkour. Alla tycker det är häftigt i början, sen när fler börjar göra det försvinner ca 70% av alla "utövare" då det inte är nytt längre.
Tycker det mer ser ut som något man gjorde när man var 13-14.

Rikard Jansson
2012-06-11, 13:10
Det är inte början längre... jag är ute 10-20 år för sent ;)

Juxta
2012-06-11, 13:12
Det är inte början längre... jag är ute 10-20 år för sent ;)

Så du menar att det inte uppmärksammats extra mycket det senaste året? Det bekräftar bara mer det jag ville säga. Att det är en trend för sådana som söker lite extra uppmärksamhet som sedan kommer gå över och sen kommer gå tillbaka till de tidigare intressenivåerna.

Rikard Jansson
2012-06-11, 13:14
I år verkar vara det dödaste året hittills med shuffling, inte sett varken någon ifrån HSK/HSR/HSJ eller funkafaction göra något alls :( Det är inte så mycket som att det verkar vara skitkul i början men sedan tröttnar man på att göra det konstant, ungefär som att spela Pog. :)

G_lund
2012-06-11, 13:16
Haha, shit va dumt. Gissar på att shuffling kommer bli precis som parkour. Alla tycker det är häftigt i början, sen när fler börjar göra det försvinner ca 70% av alla "utövare" då det inte är nytt längre.
Tycker det mer ser ut som något man gjorde när man var 13-14.


Jag tycker det ser rätt ballt ut, även om de allra största rörelserna nog känns lite ovärt på ett vanligt dansgolv.
Att glida runt i en blandning av c-walk och neverending moonwalk som i klippet på första sidan är ju bra mycket snyggare än random jämfotahoppande man annars ser på krogen.

edit: Klippet jag tänkte på:

dLi76S_pQZo

Juxta
2012-06-11, 13:16
I år verkar vara det dödaste året hittills med shuffling, inte sett varken någon ifrån HSK/HSR/HSJ eller funkafaction göra något alls :( Det är inte så mycket som att det verkar vara skitkul i början men sedan tröttnar man på att göra det konstant, ungefär som att spela Pog. :)

Äh skärp dig. Bara för att du förnekar att shuffling videos dykt upp på youtube osv mer än vanligt på senare tiden betyder det inte att det aldrig funnits.
Ett av de tydligaste tecken är ju att denna tråd skapades....

Rikard Jansson
2012-06-11, 13:20
What? Jag tror inte jag förstår vad du menar :) Jag ljuger inte när jag säger att det finns minst videos någonsin från de senaste 7-8 månaderna ^^ Hittills i den här tråden har vi... TS, jag, som shufflar aktivt? ;) på shuffling.se så postas det väl 4 posts i veckan, mso1 kanske 4 posts om dagen, f.d. största shufflingforumet i världen vad jag vet :)

Therealslimshady
2012-06-11, 13:22
I år verkar vara det dödaste året hittills med shuffling, inte sett varken någon ifrån HSK/HSR/HSJ eller funkafaction göra något alls :( Det är inte så mycket som att det verkar vara skitkul i början men sedan tröttnar man på att göra det konstant, ungefär som att spela Pog. :)

This.


Jag tränade shuffle 30-60 minuter dagligen i 1-2månader inför ett större event. Sen tröttnade man, nu kommer det bara fram när man har druckit alldeles för mycket.


Man kanske skulle ta upp det igen, variera med lite c-walk eller jumpstyle :)

Juxta
2012-06-11, 13:27
What? Jag tror inte jag förstår vad du menar :) Jag ljuger inte när jag säger att det finns minst videos någonsin från de senaste 7-8 månaderna ^^ Hittills i den här tråden har vi... TS, jag, som shufflar aktivt? ;) på shuffling.se så postas det väl 4 posts i veckan, mso1 kanske 4 posts om dagen, f.d. största shufflingforumet i världen vad jag vet :)

Gäsp.
Helt plötsligt, vilket forum jag än är inne på snackas det om shuffling, vilket det inte gjordes för 1-2 år sen. Japp, det är absolut inte en nysnackis, absolut inte.
Jaja, gör vafan ni vill.

Rikard Jansson
2012-06-11, 13:28
Random^^ Jag har inte sett det någonstans :) Förutom det jag startat lite här och där då!

Hemma Gymmaren
2012-06-11, 21:50
Gnissel från skorna när man shufflar, bra eller dåligt?

G_lund
2012-06-29, 09:50
klassiker :D

sVcg3ETySyU

wcanka
2012-11-27, 14:30
Några koloiter som håller på i dagsläget? :D

Rikard Jansson
2012-11-27, 14:31
yup

wcanka
2012-11-27, 16:24
yup

Har du nå filmer? :)