handdator

Visa fullständig version : iso roba och andys träning. start 26 maj 2012:)


IsoRoba and Andy
2012-05-26, 13:38
Blir att skriva lite om denna dagens träning nu till att börja. vi skall och köra knäböj och bänkpress ikväll. får se hur det blir med andys knäböijas. han har sjukt i knät från förra veckans ben träning. vi är båda relativt nya med allt som har med träning att göra. vi håller på provar oss fram för att se vilket träningssätt som passar oss bäst. roba har provat på enheldel under det gångna 18 månaderna han tränat. och han är sugen på börja träna strongman. roba är 1,83 cm. 96-98kg.

måst kanske ha lite mellanrum här ibland att inte allt blir i en rad:P komer att uppdatera vår träning här efter varje pass. jaa.. eller åtminståne 2 vecko raporter! vi komer även att skriva om kost, motion, osv

återkommer ikväll efter träningen. skall bli 1, 2, och 3:or i knäböj idag. och 5*5 i bänk. även sned bänk med 4*6 reps och 2*2 tunga lyft! have a nice day

pz*bs*

IsoRoba and Andy
2012-05-26, 13:41
http://www.youtube.com/watch?v=O32J6hzsw6c&list=FLDGmtwor4tJsuVUG_VcnqDA&index=1&feature=plpp_video

IsoRoba and Andy
2012-05-26, 19:45
okej. då var passet gjort! känndes som man var ny med att köra knäböj idag. då vi kört bara box böj en längre tid. men idag blev det vanliga djupa böj.

såhär såg dagens pass ut. promenad till gymmet ca 15 min. kreatin+ anabolic beast före.

isoboba: 1. uppvärmning i bencurl maskin.
uppvärmning med stång. 40 kg, 60kg, 80kg

set1: 110kg*5. set2: 130*3. set4: 140*2. set5: 150*1.
set6: 80*10. set7: 80*10.
kännde att jag hade mera att ge i varje set. men som jag nämde tidigare så känndes det ovant idag. men är riktit nöjd!



andy: 1. uppvärmning med 50 kg och 70 kg.


set1:100kg*5. set2: 110*5. set3: 120*4 och en halv.
set 4: 130*2.

som vi nämde tidigare idag så hade andy lite problem med knäet. men han krigade igenom sina böj idag! utan någon skada.



bänkpress: isoroba: 5*5 på 85kg gick både lätt och dåligt, fick in endel fina och explosiva lyft. men kände att jag ej hade så mykke krut som jag brukar. och det beror på at det blev lite tokigt med denna veckas pass. vi körde smalbänk igår. 90kg*5 pressade jag upp igår

skulle annors ha kört bröst imåron först. men då vi skall starta nytt program from 28 maj. och det börjar med lätt bänk (speedbänk) och militarypress osv. så därför blev det lite skumt:P men nöjd som fan

snedbänk:(smith maskin) 3*8 reps. uppvärmning snabbt + 2*2 tunga lyft.

set1: stång(15kg tror vi) + 2*15kg+ 2*10kg = 65kg*8
set2: stång + 2*15kg + 2*10 + 2*5 = 75kg*8
set3: stång + 2*15kg + 2*10 + 2*5 + 2*5 = 85kg*8

1*2 med 85kg. och misslyckat med 95kg. så gjorde 1*2 på 85 igen:)*flex*




andy: bänkpress: 5*5 på 80kg. gick lätt och smidigt. lite teknik problem som löste sig under lyften. stången ville falla tillbaka(bakåt)

snedbänk. med samma vikter som isoroba. fast upp till 75 kg bara. eller inte bara bara.. jävlit bra lyft!:)

sedan blev det kreatin + banan + bcaa + whey protein. och ett jäävla brak mål. pommes med korv med bacon;=)

isoroba har kört diet nyligen. jag gick ner från 104 kg till 96 kg på 9 veckor ungefär. för att nu bygga lite mera kvalite massa. äta i mån-fredag och söndag. men nyttig mat denhär gången:) inte godis o chips o pizza osv. har så jäävla lätt för att gå upp i vikt.

lördagar är en dag då vi äter lite extra allt. + lite skräpmat!

isoroba 96kg andy 82kg

hoppas detta inte blev för långt och att ni fattar mina stavningar osv. ät finlandssvensk så endel ord och meningar kan vara annorlunda. PZ

go hard or go home

IsoRoba and Andy
2012-05-27, 11:23
shuu.. idag är det vila på shemat:) bara sola och njuta av livet!

iso roba äter nyttigare idag. lite mindre kolhydrater osv. imåron blir det lätt bänk(speedbänk) och axlar o triceps.

pz