handdator

Visa fullständig version : Vilken av följande respons på en post är mest irriterande?


filmjölk
2012-05-25, 11:40
Tänk dig att du har skrivit ett långt, genomtänkt, genomarbetat inlägg i en nätdiskussion du är väldigt intresserad av, och allt du får som svar är "Cool story Breh!" byt ut det kursiverade mot det mest avsnoppande och irriterande svar du kan få, vilket är det svaret?


(massiv Poll kommer om kanske 10min)

Piranha
2012-05-25, 11:41
Helt osett säger jag alternativ 4.

stridis
2012-05-25, 11:43
Låt tråden självdö, mata inte trollet!

Piranha
2012-05-25, 11:44
Sen gör en snabb självdiagnostik.

1 är tråden postat i allmänt.
2 är dina egna inlägg i kvalitet dynga, kanske man kan sänka förväntningarna.
3 är det en rent dum fråga om en självklar sak
4 språket (hetsa inte ordpolisen i onödan).
5. väntan på poll kan skapa dumma inlägg. jobba snabbt.

Victuhh
2012-05-25, 11:46
En bild med cool story bro

spoon
2012-05-25, 11:47
1.Källa på det!
2.+1
3.Tjejor tycker att...

Greg
2012-05-25, 11:49
Sen gör en snabb självdiagnostik.

1 är tråden postat i allmänt.
2 är dina egna inlägg i kvalitet dynga, kanske man kan sänka förväntningarna.
3 är det en rent dum fråga om en självklar sak
4 språket (hetsa inte ordpolisen i onödan).
5. väntan på poll kan skapa dumma inlägg. jobba snabbt.

Alternativ 4.

filmjölk
2012-05-25, 11:51
1.Källa på det!
2.+1
3.Tjejor tycker att...

haha Källa på det är klockren.

Spartansk
2012-05-25, 11:51
Det mest irriterade är när följande sker, i ordningen som beskrivs:
1) Man blir misstolkad.
2) Den misstolkande tror att man försöker förolämpa någon, och förolämpar en som straff.
3) Man blir dubbelt sur över missförståndet och förolämpningen, och levererar en svavelosande replik.
4) Man blir skrattad åt, av den misstolkande, för att man överreagerar.

Låter som en väldigt specifik och ovanlig reaktion, kanske, men det har hänt mig ett par gånger.

Olegh
2012-05-25, 11:53
Too long poll, didn't read.

rooz
2012-05-25, 11:54
Källa på det, och "Ahmen, hur jävla grofv (TM) är du själv råå?11!!!1??"

Dålig poll av Filmjölk att dels missa den mest irriterande "Källa på det.." (NEJ, ni fattar ändå inte vad det står) samt vill jag ha möjlighet till flerval..

Morty
2012-05-25, 13:07
Känner mig kränkt ibland när jag berättar något exalterat IRL, mina åhörare är itne lika exalterade och svarar med "cool story bro, tell it again".

Rikard Jansson
2012-05-25, 13:10
Nuförtiden blir jag aldrig irriterad, men saker i stil med "kom med i matchen" gjorde mig en gång skitarg :)

egge
2012-05-25, 13:13
Tänk dig att du har skrivit ett långt, genomtänkt, genomarbetat inlägg i en nätdiskussion du är väldigt intresserad av, och allt du får som svar är "Cool story Breh!" byt ut det kursiverade mot det mest avsnoppande och irriterande svar du kan få, vilket är det svaret?

k.

Oxe
2012-05-25, 13:19
Haha jag skriver aldrig långa genomtänkta inlägg så jag behöver inte reflektera över sånt, och klagar nån är det för den stackarn inte vet bättre.

hurril
2012-05-25, 13:25
Mest irriterande är när någon dumskalle med ett för litet umgänge börjar vifta med naiv-kortet.

Rikard Jansson
2012-05-25, 13:26
Mest irriterande är när någon dumskalle med ett för litet umgänge börjar vifta med naiv-kortet.

Det här råkade jag ut för igår :D

hurril
2012-05-25, 13:29
Det här råkade jag ut för igår :D

"Nej det är DU som inte förstår vad man kan uppnå ren!111"
-- Rutger "Ultimateawsomeroid2500 @ kolozzeum" Svensson, sjuttonochetthalvt, Ytterpruttmåla by

Rikard Jansson
2012-05-25, 13:31
"Nej det är DU som inte förstår vad man kan uppnå ren!111"
-- Rutger "Ultimateawsomeroid2500 @ kolozzeum" Svensson, sjuttonochetthalvt, Ytterpruttmåla by

"Hahaha, jag tror vi båda vet hur det ligger till, men vi säger väl att du är ren ;) ;) ;) ;) ;)" Fatta vad man skulle flippa IRL^^

filmjölk
2012-05-25, 13:33
Mest irriterande är när någon dumskalle med ett för litet umgänge börjar vifta med naiv-kortet.

men om du kliver ur din egne lilla bubbla där du är kung på ditt isolerade flak ute i fjollträsk ut i verkligheten!!! Så inser du att man inte kan ha en biceps större än en clementin utan prepp!!!


I didnt see what i did there!

spoon
2012-05-25, 13:35
Ser att fyra personer stör sig på "funkar för mig"

Jag gillar det argumentet och tycker det är mycket bättre än "kolla på den här forskningen då!!! man behöver inte träna mage för att få bra mage!!!11"

Utifrån vad personen har skrivit och vilken träningsbakgrund personen har så värderar jag uttalandet. Det funkar för mig iaf.

hurril
2012-05-25, 13:35
men om du kliver ur din egne lilla bubbla där du är kung på ditt isolerade flak ute i fjollträsk ut i verkligheten!!! Så inser du att man inte kan ha en biceps större än en clementin utan prepp!!!


I didnt see what i did there!

Du går från klarhet!

spoon
2012-05-25, 13:36
I didnt see what i did there!

I dont see what you are doing here!

filmjölk
2012-05-25, 13:37
I dont see what you are doing here!

It was all expensive.

rooz
2012-05-25, 13:42
It was all expensive.

Totally worth it brah!

filmjölk
2012-05-25, 13:45
Totally worth it brah!

Are you aware that there are people in this world that have a severe medical condition which causes them to be that way? My mother for instance is one of those people. She is a truck driver that has bad knees and a bad back from driving the truck but you probably do not care about that case either. Oh well I am not one of those people I am 6'4" 245lbs and I exercise every day. I would love to see you say something like to my mother in front of me. Probably never happen though you are probably just an internet tough guy. I doubt very seriously you would say that to someones face. Just my thought.What do you think. Oh I am sorry you probably do not have a brain. I on the other hand will be happy to buy you a plane ticket to come here and see if you have the nerve to say that to someone I know.

Yes
2012-05-25, 13:58
"Nej det är DU som inte förstår vad man kan uppnå ren!111"
-- Rutger "Ultimateawsomeroid2500 @ kolozzeum" Svensson, sjuttonochetthalvt, Ytterpruttmåla by
U mad or jelly?

*fnizz*

Greg
2012-05-25, 14:03
Are you aware that there are people in this world that have a severe medical condition which causes them to be that way? My mother for instance is one of those people. She is a truck driver that has bad knees and a bad back from driving the truck but you probably do not care about that case either. Oh well I am not one of those people I am 6'4" 245lbs and I exercise every day. I would love to see you say something like to my mother in front of me. Probably never happen though you are probably just an internet tough guy. I doubt very seriously you would say that to someones face. Just my thought.What do you think. Oh I am sorry you probably do not have a brain. I on the other hand will be happy to buy you a plane ticket to come here and see if you have the nerve to say that to someone I know.

"forced" to take my grandfather's M6 to school stop at the mcdonalds I used to work at manager i worked with sees me in the drive thru we hate each other she asks how did I obtain the car I ask for a hamburger, she gives me a hamburger I raise it to my lips and take a bite. My eye twitches involuntarily. Across the street a father of three falls down the stairs I swallow and look down at the hamburger in my hands. She gives me a hamburger I swallow and look down at the hamburger in my hands. I cannot swallow. There are children at the top of the stairs a pickle shifts uneasily under the bun. She gives me a hamburger I look at her face, and she is pleading with me. The children are crying now I raise the hamburger to my lips, tears stream down my face as I take a bite she gives me a hamburger. I am on my knees.
I plead with her to go across the street. She hears only children's laughter she gives me a hamburger I am screaming as I fall down the stairs. She is my child. I cannot see anything I take a bite of the hamburger the concrete rushes up to meet me I awake with a start in my own bed. My eye twitches involuntarily she gives me a hamburger as I kill her, I do not make a sound she gives me a hamburger...

olle lindblad
2012-05-25, 14:03
Vad är TLDR?

Eddie Vedder
2012-05-25, 14:09
Inlägg i stil med "Finns det några studier som ... ?" eller "Vet du om det finns några studier ... ?" är i de allra flesta fallen lite löjliga. Jag irriterar mig inte på det direkt men lite löjligt blir det ju i 90 procent av fallen. Svaret är ju för det mesta helt oväsentligt men leder till att det dras jättestora slutsatser. Och självklart följer sedan lite skitkastande på de som läser kvällspressen och inte är lika "kritiska" och "kunniga". :)

MWA
2012-05-25, 14:21
Albatross.

Fartman
2012-05-25, 14:53
Inlägg i stil med "Finns det några studier som ... ?" eller "Vet du om det finns några studier ... ?" är i de allra flesta fallen lite löjliga. Jag irriterar mig inte på det direkt men lite löjligt blir det ju i 90 procent av fallen. Svaret är ju för det mesta helt oväsentligt men leder till att det dras jättestora slutsatser. Och självklart följer sedan lite skitkastande på de som läser kvällspressen och inte är lika "kritiska" och "kunniga". :)

Ah, Eddie är redan inne på det jag numera blir irriterad på. Man börjar bli rätt less på att koloanvändarna efter nån månad börjar kräva studier på exakt allting. Det är välidigt uppenbart att de som dessutom kräver studierna förmodligen inte ens kan tolka en studie, så det är ju mest "bara för att". Hur kul är diskussionsklimatet kring träning tex när det ska krävas studier innan någon ens bemödar sig att lyssna. För sanningen är ju så att det finns ju typ inga studier som duger när man tex vill diskutera muskelbyggning eller styrkelyft.

Eddie Vedder
2012-05-25, 15:16
Ah, Eddie är redan inne på det jag numera blir irriterad på. Man börjar bli rätt less på att koloanvändarna efter nån månad börjar kräva studier på exakt allting. Det är välidigt uppenbart att de som dessutom kräver studierna förmodligen inte ens kan tolka en studie, så det är ju mest "bara för att". Hur kul är diskussionsklimatet kring träning tex när det ska krävas studier innan någon ens bemödar sig att lyssna. För sanningen är ju så att det finns ju typ inga studier som duger när man tex vill diskutera muskelbyggning eller styrkelyft.

+1

En annan sak jag har svårt att förstå är varför man inte ser kopplingen mellan att de som oftast har bäst kunskap aldrig är de som själva krånglar och oroar sig med smådetaljer. Det borde ju ringa en klocka kan jag tycka. Jag har själv fått väldigt bra resultat i min styrketräning sedan jag på allvar lade om prioriteringarna i mitt liv. Jag kan ju säga att det inte var genom att byta schema och diet varenda dag och att ligga sömnlös över mitt intag av mjölkprodukter dag 1 och mitt jordnötsintag (baserat på råttor som tvångsmatatas med enbart jordnötsprotein) dag 2.

Albatross
2012-05-25, 15:36
<-

Lellan
2012-05-25, 15:58
"Jag förstår inte vad denna tråden är ute efter"

Nähe? Sällsynt är det att frågan behöver preciseras. Oftast är personen som inte fattar tråden lite trög, vill kritisera att man frågar det man frågar, tycker att man är dum som frågar, överlag så verkar det iaf inte vara ngn man vill ha svar på. Det är ett modererat forum, därför ibland ogillande när folk ogillar frågan...man är vuxen och frågar vad man vill? Luften är fri etc.. ;)

Om du inte fattar, är tråden nog inte riktad till dig; så svara inte, zappa vidare, get over it and get a life, men din åsikt om VARFÖR man frågar frågar man iaf sällan efter.. tänker jag.

Vad jag är ute efter är sällan lätt att förstå fö, men man behöver inte det (förstå). :)

Kwon
2012-05-25, 15:59
http://theawesomebloggers.files.wordpress.com/2010/08/cool_story_bro.jpg
http://i.imgur.com/JdpYT.gif
http://i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/030/403/YouMad.jpg?1260647699
http://burbur.net/images/you-dont-say.jpg
http://i2.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/007/508/watch-out-we-got-a-badass-over-here-meme.png