handdator

Visa fullständig version : Johnny Wahlqvists matdagbok enl. metro


aijou
2012-05-25, 08:05
Råkade snubbla över en intervju med bänkpressaren Johnny Wahlkvist från gårdagens metro och blev lite förundrad över hans matdagbok. Är det ens fysiskt mäjligt att äta så här mycket? Hur hinner han träna? Hela hans dag måste ju utspela sig vid matbordet. Undra hur mycket kalorier han får i sig per dag.

Frukost. 1 liter kaffe, 1 liter mjölk, 1 liter A-fil, 2 tallrikar gröt med sylt, 20 frallor, 12 ägg.
Lunch. 4-5 tallrikar från buffébordet (helst thai eller husmanskost), tre tallrikar frukt.
Mellanmål. Fem kulor glass (päron, romrussin, vanilj, pekannöt/kola, melon)
Middag. En påse kycklingvingar.

Johnnys tidigare meriter: Bland annat 1 VM-guld, 3 EM-guld och 17 SM-guld.


http://www.metro.se/mat-dryck/20-frallor-till-frukost-sa-ater-en-varldsmastare/EVHlex!60s8pp8wLW11M/

Jockefoten
2012-05-25, 08:10
Låter som en överdrift. Å andra sidan är han väldigt fet.

kaer
2012-05-25, 08:16
Gårdagens, var det inte dagens?

Tycker det var en konstig artikel där det inte stod rakt ut vad han tävlade i eller vilken tävling har skulle åka på.

aijou
2012-05-25, 08:28
Gårdagens, var det inte dagens?

Tycker det var en konstig artikel där det inte stod rakt ut vad han tävlade i eller vilken tävling har skulle åka på.

Kan ha varit dagens. Den publicerades igår på hemsidan så den kom kanske inte i tidningen förrän idag.

Jag reflekterade aldrig över vilken tävling det var men det har du rätt i. Någon tävling i helgen i alla fall.

Anders77
2012-05-25, 08:30
så laddar Simrishamnprofilen Johnny Wahlqvist inför VM i bänkpress. På lördag hoppas han på guld i Tjeckien.


Står det ju.

ceejay
2012-05-25, 08:30
daymn.

jag antar att det krävs en del för att hålla vikten om man väger 170kg på 170cm :D

aijou
2012-05-25, 08:34
så laddar Simrishamnprofilen Johnny Wahlqvist inför VM i bänkpress. På lördag hoppas han på guld i Tjeckien.


Står det ju.

Ja, det gör det tamigfan! :D Jag är inte bara dum, jag är blind också!

MasterChief
2012-05-25, 08:46
Det här med att vissa tycker det är ballt att äta mycket tycker jag är fascinerande.

filmjölk
2012-05-25, 08:48
Han intervjuades på radio i morse. Rix morronzoo eller ngt sånt. Då sa han att det där var en extremdag, en dag hade han ätit det där, han kan äta det där, men han gör det inte varje dag. Dessutom hävdade han att han kunde bänkpressa 360kg. Upp till bevis i morgon! :D

Han är rätt charmig och säregen tycker jag, underhållande att lyssna på.

ceejay
2012-05-25, 08:50
u madmasterchief?
va3Nex4AqS4

filmjölk
2012-05-25, 08:51
Det här med att vissa tycker det är ballt att äta mycket tycker jag är fascinerande.

Det är väl i klass med att tycka att det är coolt att kunna dra i sig en back starköl och fortfarande stå upp, något man tycker är en cool förmåga i en viss ålder, men senare inte riktigt förstår storheten i.

aijou
2012-05-25, 08:53
Det här med att vissa tycker det är ballt att äta mycket tycker jag är fascinerande.

Jag är mest facinerad över att det är fysiskt möjligt. Man måste ha en rejäl magsäck för att kunna pressa ner allt det där.

Han intervjuades på radio i morse. Rix morronzoo eller ngt sånt. Då sa han att det där var en extremdag, en dag hade han ätit det där, han kan äta det där, men han gör det inte varje dag. Dessutom hävdade han att han kunde bänkpressa 360kg. Upp till bevis i morgon! :D

Han är rätt charmig och säregen tycker jag, underhållande att lyssna på.

Ja. Han verkar ganska skön. :cool:

kaer
2012-05-25, 08:59
så laddar Simrishamnprofilen Johnny Wahlqvist inför VM i bänkpress. På lördag hoppas han på guld i Tjeckien.


Står det ju.

Hur kunde jag missa det? :smash:
Jag ögnade t om igenom artikeln en extra gång bara för att jag tyckte det var konstigt.

Börje H
2012-05-25, 09:03
Han intervjuades på radio i morse. Rix morronzoo eller ngt sånt. Då sa han att det där var en extremdag, en dag hade han ätit det där, han kan äta det där, men han gör det inte varje dag. Dessutom hävdade han att han kunde bänkpressa 360kg. Upp till bevis i morgon! :D

Han är rätt charmig och säregen tycker jag, underhållande att lyssna på.

Stark som rackarn, det går inte att bortse ifrån. Högsta högstapotential av alla i supertungvikten. Exempel på detta:

nKh2gITfqoc

Att Johnny är charmig och säregen råder inga tvivel om, däremot håller jag också med om att det är svårt att se storheten i att en gravt överviktig människa som utövar matmissbruk.

mikaelj
2012-05-25, 09:07
Hoppas vi får se reportage om andra mer normalstora människor också. Det finns ett gäng flickor och pojkar i de lättare klassen som vore roligt att läsa om!

Mourten
2012-05-25, 09:08
Jag tycker han e sjukt lik han Ralf i biggest looser.

filmjölk
2012-05-25, 09:17
Stark som rackarn, det går inte att bortse ifrån. Högsta högstapotential av alla i supertungvikten. Exempel på detta:


Att Johnny är charmig och säregen råder inga tvivel om, däremot håller jag också med om att det är svårt att se storheten i att en gravt överviktig människa som utövar matmissbruk.

ja men 360 fkn kg på tävling utan att få sänka till magen (gissar att de är stenhårda på det)... jaja vi får se i morgon. Håller tummarna för Johnny iaf!

Fredriiik
2012-05-25, 09:22
Frukost. 1 liter kaffe, 1 liter mjölk, 1 liter A-fil, 2 tallrikar gröt med sylt, 20 frallor, 12 ägg.

Asså den där frullen måste ju varit en långsittning. Den där volymen på de där käket kan ju inte ens få plats i en magsäck...

Börje H
2012-05-25, 09:52
ja men 360 fkn kg på tävling utan att få sänka till magen (gissar att de är stenhårda på det)... jaja vi får se i morgon. Håller tummarna för Johnny iaf!

Jo, han har stänkt vikter i alla tider och fått väldigt många lyft bortdömda pga magregeln. Vi får se!

Mina sympatier ligger hos Finland imorgon :D :devil:

spoon
2012-05-25, 10:22
Asså den där frullen måste ju varit en långsittning. Den där volymen på de där käket kan ju inte ens få plats i en magsäck...

Säg det till Skaparn! Det låter som en utmaning ;)

Jo, han har stänkt vikter i alla tider och fått väldigt många lyft bortdömda pga magregeln. Vi får se!

Mina sympatier ligger hos Finland imorgon :D :devil:

JÄV! PARTISK! *grr27*

:D

Yip_man
2012-05-25, 10:32
Var kan man se spektaklet imorgon?

O.W.
2012-05-25, 10:34
Jo, han har stänkt vikter i alla tider och fått väldigt många lyft bortdömda pga magregeln. Vi får se!

Mina sympatier ligger hos Finland imorgon :D :devil:

Fuuu

Jag hoppas Johnny kan få sina lyft godkända och sätta en stänkare.

Var kan man se spektaklet imorgon?

http://goodlift.info/live.php

Börje H
2012-05-25, 10:35
Var kan man se spektaklet imorgon?

http://goodlift.info/live.php

Imorgon 13:00 är det +120 kg :)

edit; 2:a direkt...

Kan ju flika in tråden i ämnet:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=181802

Spartansk
2012-05-25, 10:54
Jag vill inte vara en sån där kille som drar upp en sån där diskussion som alltid dras upp, men hur hälsosamt är det att vara så extremt vältränad men samtidigt så extremt fet?

mikaelj
2012-05-25, 10:56
Jag vill inte vara en sån där kille som drar upp en sån där diskussion som alltid dras upp, men hur hälsosamt är det att vara så extremt vältränad men samtidigt så extremt fet?

Inte alls.

ceejay
2012-05-25, 10:58
skulle vilja se honom dra en deff ned till 80kg :]

Ristretto
2012-05-25, 11:03
efter lite snabbt googlande så verkar normalt vara runt 1,5 liter i volym. Att då trycka ner 3 liter i flytande form å sen 20 äggfrallor på det.
Motbevisa mig gärna "bitch" ;) :smash:
å inte under fem timmar utan kanske högst en timme.

Nope, inte värt kalorierna. Får jag byta ut äggen mot något samt köra lättvarianter på mjölken och filen skulle jag kanske kunna göra det under någon kolhydratsladdning.

begt
2012-05-25, 11:06
efter lite snabbt googlande så verkar normalt vara runt 1,5 liter i volym. Att då trycka ner 3 liter i flytande form å sen 20 äggfrallor på det.
Motbevisa mig gärna "bitch" ;) :smash:
å inte under fem timmar utan kanske högst en timme.

Magen är oerhört elastisk och blir större om du äter mycket regelbundet. Dessutom är karln jättelik...

1,5 L i volym. Jaha? Så du menar att magen blir proppfull om du dricker 1,5 L mjölk? Knappast.

Jag har personligen ätit ungefär (troligen mer) så mycket i en enda sittning (dvs. som Johnny åt). För övrigt väger jag mindre än hälften så mycket som Johnny.

Fredriiik
2012-05-25, 11:09
Magen är oerhört elastisk och blir större om du äter mycket regelbundet. Dessutom är karln jättelik...

1,5 L i volym. Jaha? Så du menar att magen blir proppfull om du dricker 1,5 L mjölk? Knappast.

Jag har personligen ätit ungefär (troligen mer) så mycket i en enda sittning (dvs. som Johnny åt). För övrigt väger jag mindre än hälften så mycket som Johnny.

fyfan!
Å tre liter flytande också?

Spartansk
2012-05-25, 11:13
skulle vilja se honom dra en deff ned till 80kg :]

Håller med. Men först skulle jag vilja se honom göra chins.

begt
2012-05-25, 11:19
fyfan!
Å tre liter flytande också?

Ja, jag har ett stort energibehov vissa dagar. Det händer att jag äter 1 kg bröd med ost och skinka till frukost. Därutöver ett par hundra gram müsli med mjölk. Till det ett par stora glas oboy och en väldans massa vatten. Och det är inte en av de mest extrema dagar jag haft precis.

supercharge
2012-05-25, 11:26
http://www.metro.se/mat-dryck/20-frallor-till-frukost-sa-ater-en-varldsmastare/EVHlex!60s8pp8wLW11M/

Varför i hela världen ska någon äta 20 frallor? Då kan han dra i sig en pizza eller två lika gärna.

begt
2012-05-25, 11:28
Varför i hela världen ska någon äta 20 frallor? Då kan han dra i sig en pizza eller två lika gärna.

Kanske gillar bröd mycket? Dessutom mycket billigare (iofs så är pasta/ris ännu billigare).

Grazzafukkinrazzi
2012-05-25, 11:39
Varför i hela världen ska någon äta 20 frallor? Då kan han dra i sig en pizza eller två lika gärna.

20st frallor med hushållsost och hallonsylt...

http://www.macobserver.com/imgs/MGG_Jim/TMOW/20120428_Jason/20120425_tmow_jason_homer.jpg

Ristretto
2012-05-25, 11:53
20st frallor med hushållsost och hallonsylt...

http://www.macobserver.com/imgs/MGG_Jim/TMOW/20120428_Jason/20120425_tmow_jason_homer.jpg

Hellre bacon och ost.

filmjölk
2012-05-25, 11:57
Varför i hela världen ska någon äta 20 frallor? Då kan han dra i sig en pizza eller två lika gärna.

För att det sällan erbjuds pizza på en frukostbuffé på hotell.

Eddie Vedder
2012-05-25, 14:34
Jag vill inte vara en sån där kille som drar upp en sån där diskussion som alltid dras upp, men hur hälsosamt är det att vara så extremt vältränad men samtidigt så extremt fet?

Alltså jag skulle säga att han är väl tränad och inte vältränad. Med det menar jag att han i sporten styrkelyft (eller kör han bara bänk?) är otroligt tränad men att man kanske inte kan kalla honom vältränad enligt någon sorts norm.

Men låt oss skita i definitionen. Han har ju förstås en kropp och en livsstil som inte är hälsosam. Och inte ens träningen kan ju ses som särskilt hälsosam, därav min (lite godtyckliga) invändning mot begreppet vältränad i det här sammanhanget.

Jazen
2012-05-25, 14:40
skulle vilja se honom dra en deff ned till 80kg :]

du hade nog sett enheldel hängande hud =)

Solros
2012-05-25, 15:36
Hur mycket påverkar det styrkan med att vara så stor? Skulle han tappa avsevärt rent styrkemässigt om han gick ner, säg, 20kg?

Forqie
2012-05-25, 15:44
Hur mycket påverkar det styrkan med att vara så stor? Skulle han tappa avsevärt rent styrkemässigt om han gick ner, säg, 20kg?

Kanske inte lika mycket RAW, men med mer fett sitter en tröja bättre och kan därmed ge fler kilon.

Spartansk
2012-05-25, 16:08
Hur mycket påverkar det styrkan med att vara så stor? Skulle han tappa avsevärt rent styrkemässigt om han gick ner, säg, 20kg?

Stor mage ska tydligen vara bra i knäböj, har jag hört (nåt med att det flyttar tyngdpunkten). Om han ska ner 20 kg måste han dessutom ligga på kaloriunderskott, vilket i sig hämmar styrketräningen.

Men jag skulle tycka det vore sjukt kul om han rakade av skägget och med en seriös deff gick ner 90 kg.

hugok
2012-05-25, 18:15
Jag skulle vilja se bufféägarnas ansiktsutryck när han är klar med sitt :)

filmjölk
2012-05-25, 19:37
Jag skulle vilja se bufféägarnas ansiktsutryck när han är klar med sitt :)

Jag tror att han käkar gratis för det mesta då han är lite av en celebritet, som sponsring.

supercharge
2012-05-26, 12:29
Kanske gillar bröd mycket? Dessutom mycket billigare (iofs så är pasta/ris ännu billigare).

Ja, jo, man får väl gilla vad man vill, men det känns som ett något annorlunda upplägg för en idrottare att fylla magen med en gigantisk mängd deg, ungefär som att ladda upp med pizza.

begt
2012-05-26, 12:45
Ja, jo, man får väl gilla vad man vill, men det känns som ett något annorlunda upplägg för en idrottare att fylla magen med en gigantisk mängd deg, ungefär som att ladda upp med pizza.

För en löpare passar det inte lika bra som för en skidåkare eller roddare om man så säger.

Men bröd har ungefär samma energiinnehåll som en pizza (såvida det inte är mycket fet ost). Volymen skiljer inte så mycket heller.

Dreas
2012-05-26, 12:56
Ja, jo, man får väl gilla vad man vill, men det känns som ett något annorlunda upplägg för en idrottare att fylla magen med en gigantisk mängd deg, ungefär som att ladda upp med pizza.Och varför skulle det vara fel?

Angel
2012-05-26, 13:15
Fick bara känsla en freakshow efter han fått på sig tröjan och gick runt med armarna rakt fram :(

Sniggel
2012-05-26, 13:27
Det här med att vissa tycker det är ballt att äta mycket tycker jag är fascinerande.

Det här med att vissa tycker att det är fascinerande att vissa tycker det är ballt äta mycket tycker jag är intressant.

:D

Onigiri
2012-05-26, 14:04
Det ÄR ballt att kunna svinäta för fem pers vad fan! Skärp er...

Jag känner mig utmanad, jag ska slå denna laddning.

Eddie Vedder
2012-05-26, 14:08
Ja, jo, man får väl gilla vad man vill, men det känns som ett något annorlunda upplägg för en idrottare att fylla magen med en gigantisk mängd deg, ungefär som att ladda upp med pizza.

Jag håller med. Men det var ju, som Filmjölk påpekat, en hotellbuffé. :)

filmjölk
2012-05-26, 15:31
Hur gick det för honom idag? Pga diverse (poolbesök+egen träning) såg jag inte. Hoppas han inte dummade sig och sänkte till magen som någon slags protest eller dylikt:(

Rikard Jansson
2012-05-26, 15:35
Hur gick det för honom idag? Pga diverse (poolbesök+egen träning) såg jag inte. Hoppas han inte dummade sig och sänkte till magen som någon slags protest eller dylikt:(

Bommade första och andra och pajade handleden eller nåt till tredje :/

filmjölk
2012-05-26, 15:38
Bommade första och andra och pajade handleden eller nåt till tredje :/

Nämen vafaan :( Nåja, tack för update. Såg efter mitt inlägg att det fanns en tråd i sl-delen, får smyga mig in där (tyst) och läsa igenom.

Minimjölk
2012-05-27, 11:32
Det här med att vissa tycker att det är fascinerande att vissa tycker det är ballt äta mycket tycker jag är intressant.

:D

Det här med att vissa tycker det är intressant att det är fascinerande att vissa tycker det är ballt att äta mycket tycker jag är beundransvärt.

tjabon
2012-05-27, 12:41
Fick bara känsla en freakshow efter han fått på sig tröjan och gick runt med armarna rakt fram :(

Måste säga att blev lite besviken på Johnny.
Undrar vad han sysslar med egentligen?
Gå in på 342 kg och sen bomma i alla 3 försök. .. *grr*

filmjölk
2012-05-27, 13:02
Måste säga att blev lite besviken på Johnny.
Undrar vad han sysslar med egentligen?
Gå in på 342 kg och sen bomma i alla 3 försök. .. *grr*

Han skadade ju sig som sagt. jag såg inte heller sändningen. MEN jag har fått uppfattningen av att Johnny är väldigt viljestark, och har en lite annan bild av verkligheten än de flesta andra.

Lyfter han till magen anser han själv att han gör rätt och att domarna och alla andra har fel, tex. Han blir också besviken på allvar när något inte går som han vill, då hans konkurrenter kanske tjurar lite och beklagar sig nån dag, och sedan biter ihop och kommer igen drar Johnny det ett steg längre.

Kommer ni ihåg dokumentären om Johnny som gick på TV? Visst, passande musik och klippt för att göra ett deprimerande porträtt av ett udda original, men han verkar verkligen annorlunda. Han tävlar i en marginalsport som få utanför bryr sig om, men han har kanske inte riktigt den uppfattningen själv, som syntes i hans enorma besvikelse när han ville ge Arnold S en present och Arnold bara gick förbi utan att erkänna hans storhet. Han bor/bodde hemma hos sin skröpliga åldrande mor trots att han passerat trettio med råge, han har inget "riktigt" jobb, och verkar väldigt ensam.

Han verkar vara en enormt komplex person, ungefär som Ricky Brusch eller Frank Andersson, som är så mycket mer än bara en idrottsman. Själen är minst dubbelt så stor som den enorma kroppen. Extremt fascinerande människa, värd enorm beundran och kanske ett stycke "tycka synd om" på samma gång.

Jag känner honom inte utan baserar på det jag läst, sett på tv etc. Så jag kan ha totalfel.

Jode
2012-05-27, 13:29
Han var inne på Gerdahallen i Lund och bänkade lite i förra veckan, några fotografer var även på plats. Någon artikel om den då kommande tävlingen som det tyvärr inte gick så bra i.

Svart hatt med glitter från ett luciatåg knutet runt om, antagligen den sommaren till ära? Enormt "egen" personlighet, vilket jag tycket är tufft på något sätt samtidigt som han verkar leva ett väldigt skumt liv.

Ute i cafeterian satt han sen och mysfikade lite, ingen liten karl den där Johnny.

Onigiri
2012-05-27, 13:51
Ute i cafeterian satt han sen och mysfikade lite, ingen liten karl den där Johnny.Observerade du de fem kulorna med glass?

Jode
2012-05-27, 17:55
Observerade du de fem kulorna med glass?

Nej just dem missade jag faktiskt. Kan dock ha skymtat lite brödsmulor i skägget från en av de tjugo frallorna.

tjabon
2012-05-27, 20:49
Bra skrivet Filmjölk.
Tror det ligger mycket sanning i det.
Jag gillar Johnny skarpt och tycker det är synd att han bommar
ut sej på VM. .. :(

clinteastwood
2015-01-24, 00:54
läste att han gått ner 64 kg! Intressant och se om han börjar tävla igen och hur det kommer gå!

Bjorneman
2015-01-24, 01:57
läste att han gått ner 64 kg! Intressant och se om han börjar tävla igen och hur det kommer gå!

Var läste du det?

Toni Radanov
2015-01-24, 03:39
så han väger bara runt 200 nu? :D :D :D

anvihl
2015-01-24, 05:36
Var läste du det?

http://www.johnnywahlqvist.se/pagang.html

"Under 2014 låg jag i ide och passade då på att gå ned 64 kilo i vikt. Det tog sju månader att gå ned. Nu är det 2015 och jag börjar vakna ur mitt ide. Jag vet inte vilken viktklass jag skall satsa på, kanske 93 kilos?"

Lepras
2015-01-24, 12:43
Bilder!!

filmjölk
2015-01-24, 12:50
De där tendenserna på paranoia man kan skönja i de kortfattade inläggen på bloggen är lite otäckt.

Eller ligger det någon substans i att domarna jävlades med honom, och isf. varför?

Lepras
2015-01-24, 12:55
De där tendenserna på paranoia man kan skönja i de kortfattade inläggen på bloggen är lite otäckt.

Eller ligger det någon substans i att domarna jävlades med honom, och isf. varför?

..eller bara ovan datoranvändare...*hug*

Min moster 75 år från Usa brukar skicka liknande mail :d

Duffman
2015-01-24, 14:06
Kan man se dokumentären nånstans?

Grotesk
2015-01-24, 16:56
Kan man se dokumentären nånstans?

TV4 Play Premium. Men Premiumkonto kostar.

Bearius
2017-01-31, 20:00
Nu har han avlidit. R.i.P

http://www.expressen.se/kvallsposten/just-nu-johnny-wahlqvist-ar-dod/

Dreas
2017-01-31, 20:07
Rip!

ceejay
2017-01-31, 20:32
Trist. Men säkerligen var hans kroppsvikt en stor faktor. Att väga 180kg på under 180cm smällfet är inte nyttigt.

Bärsärk
2017-01-31, 20:46
Obegripligt hur man kan göra så mot sig själv.

Edit: Och sin familj, det är egoistiskt och det är korkat.

Mats J
2017-01-31, 20:57
Obegripligt hur man kan göra så mot sig själv.

Edit: Och sin familj, det är egoistiskt och det är korkat.

Grundar sig i en enorm besatthet av träningsresultat, Jag har själv svårt att förstå det när det kommer till att vara superfet, men jag är inte mycket bättre på andra plan, och slutade inte träna trots att kroppen sa ifrån med kallsvettning, panikattaker, ångest, hjärtrusningar etc.. pga överbelastat CNS. Fortsatt att köra svintungt och hårt i många många år med de symtomen dagligen. Var övertygad om att jag skulle dö på gymmet typ varje pass, ändå körde jag på.

Bärsärk
2017-01-31, 20:59
Grundar sig i en enorm besatthet av träningsresultat, Jag har själv svårt att förstå det när det kommer till att vara superfet, men jag är inte mycket bättre på andra plan, och slutade inte träna trots att kroppen sa ifrån med kallsvettning, panikattaker, ångest, hjärtrusningar etc.. pga överbelastat CNS. Fortsatt att köra svintungt och hårt i många många år med de symtomen dagligen. Var övertygad om att jag skulle dö på gymmet typ varje pass, ändå körde jag på.

Hör av dig om du behöver hjälp, släng upp en tråd eller något jag kan gärna försöka få dig på bättre tankar.

Jo det är ett jävligt osundt ideal som sprider sig bland folk som tränar just nu.

Shqypnia
2017-01-31, 21:06
Vila i frid!

Riktigt tråkigt! Det är fan ingen SPORT att vara så överviktig att man dör 50 år för tidigt...

Bärsärk
2017-01-31, 21:13
Vila i frid!

Riktigt tråkigt! Det är fan ingen SPORT att vara så överviktig att man dör 50 år för tidigt...

1 VM-guld, 3 EM-guld och 17 SM-guld. Jag tror han dog lycklig, han levde ju sitt liv så som han ville leva och det får man väl respektera.

Sheogorath
2017-01-31, 21:15
Jag såg honom på gymmet en gång. Stråhatt och mullrande skratt. Bredaste människan jag sett i hela mitt liv. Ladugårdsdörr är det närmsta.

anvihl
2017-01-31, 21:15
Hör av dig om du behöver hjälp, släng upp en tråd eller något jag kan gärna försöka få dig på bättre tankar.

Jo det är ett jävligt osundt ideal som sprider sig bland folk som tränar just nu.

E du go eller? Vad som sprider sig är snarare en hets att vara orimligt starkt och rippad och en häxjakt mot överviktiga, vilket är vad som leder till ökat steroidmissbruk osv, men absolut inte sunt att väga 180kg.

Bärsärk
2017-01-31, 21:20
E du go eller? Vad som sprider sig är snarare en hets att vara orimligt starkt och rippad och en häxjakt mot överviktiga, vilket är vad som leder till ökat steroidmissbruk osv, men absolut inte sunt att väga 180kg.

Precis.

Bearius
2017-01-31, 21:24
Tror han vägde mindre mot slutet. För ca 2 år sedan, efter en period av sjukdom samt vård på sjukhus, bestämde han sig för att gå ner i vikt och vägde då 90 kg, men tror han gick upp sen.

Han ska förra sommaren ha haft en styrkeuppvisning på Kiviks marknad i skåne tillsammans med Ehrling Wahlgren.

Jag såg Johnny några gånger, oftast bakifrån. Aldrig sett en bredare rygg.

-squat-
2017-01-31, 21:35
Tråkigt. :(

Diomedea exulans
2017-01-31, 21:39
Tror han vägde mindre mot slutet.

Det stod i en artikel att han inte tävlade de sista 3-4 åren. En gissning är att hans överätande främst var något han gjorde för att få bra tävlingsresultat, och isåfall borde ha satsat på att gå ner lite mot slutet? En ren gissning, som sagt.

Bjorneman
2017-01-31, 21:46
Det stod i en artikel att han inte tävlade de sista 3-4 åren. En gissning är att hans överätande främst var något han gjorde för att få bra tävlingsresultat, och isåfall borde ha satsat på att gå ner lite mot slutet? En ren gissning, som sagt.

http://maxstyrka.se/2016/03/maxstyrka-radio-avsnitt-60-johnny-wahlqvist/

Intervju med Johnny för ett år sen.

Ja, hans extrema kroppsvikt berodde givetvis på att han ville ha bättre tävlingsresultat. Han gick efter en incident som inkluderade sjukhusvistelse ner runt 60 kg. Vägde således runt 120. I intervjun förra året sa han att han vägde runt 140. Då tränade han tydligen mer byggarinspirerat också.

Hur som helst, jävligt tråkigt. Intervjun i början av min post är bland det roligaste jag någonsin hört. Vilken skön personlighet. Rest in peace, Johnny.

Bärsärk
2017-02-01, 16:59
Fanns det ingen som kunde sagt till honom att hans vikt och livsstil kanske är ett problem?

Magnus N
2017-02-01, 17:06
Fanns det ingen som kunde sagt till honom att hans vikt och livsstil kanske är ett problem?

Varför antar du att han inte skulle vara medveten om detta problem?

Bärsärk
2017-02-01, 17:14
Varför antar du att han inte skulle vara medveten om detta problem?

Då kanske man kan hoppas på att han hade gått ner i vikt och lagt om sin träning.

Magnus N
2017-02-01, 17:16
Då kanske man kan hoppas på att han hade gått ner i vikt och lagt om sin träning.

Kanske
är upp till honom vad han prioriterade

anvihl
2017-02-01, 17:33
Fanns det ingen som kunde sagt till honom att hans vikt och livsstil kanske är ett problem?

Är rätt klarlagt att fatshaming inte fungerar.

Självklart vet man att det inte är bra för kroppen att vara så stor.

Diomedea exulans
2017-02-01, 17:34
Fanns det ingen som kunde sagt till honom att hans vikt och livsstil kanske är ett problem?

Han måste varit både blind och döv om han missat att övervikt är ohälsosamt. Han trodde kanske dock inte att han skulle dö vid 43 (vilket väl ingen hade kunnat räkna ut).

Man and Machine
2017-02-01, 17:43
Tragiskt. Han brukade dyka upp i lokalmedia med jämna mellanrum, fick alltid mig ett garv. Han verkade väldigt egen men en ball kille som gick sin egen väg. Synd att han drog det för långt.

ccm
2017-02-02, 11:18
Här kan ni höra när han joddlar, sjunger Elvis och joikar. Han berättar också om att lyfta under hypnos, hans kosthållning och träning m.m. Avsnittet är 10 månader gammalt. (http://maxstyrka.se/2016/03/maxstyrka-radio-avsnitt-60-johnny-wahlqvist/)

F Ultra
2017-02-02, 23:52
Ännu en legend som passerat till andra sidan. Tragiskt, men samtidigt så verkade han ha det kul så länge det varade och det är ju inte helt oviktigt i sammanhanget.