handdator

Visa fullständig version : tecknat abonemang men ingen mobil


Ado2000
2012-05-24, 10:32
det är så att jag för ett par veckor sedan tecknade ett abonemang hos the phone house, abonemanget var på tele 2 max 345/mån

då jag tecnkade detta abonemanget via telefon så gick jag med på ett muntligt avtal för detta abonemanget, då man teckande avtalet så fick man även en mobil, jag fick en mobil men ångrade mig och ville ha en annan å denna fick jag byta, eftersom mobilen jag ville ha är en Iphone 4S så fick man stå i kö för den vilket var inga problem

nu efter 5 veckor har jag fortfarande inte fått någon mobil, var inne på deras hemsida och det står att den finns i lager, var i butiken å dom hade den i butiken också, när jag frågade vad det var som försegick så visa det sig att nån hade klantat sig med papperna som skulle lämnas in när jag skulle byta mobilen, så eftersom nån hos dem har klantat sig så får det gå ut över mig

iaf nu är jag trött på allt väntande och vill dra mig ut abonnemanget, det jag undrar är då om jag kan göra detta, jag tror jag kan eftersom dom inte har hållit sin del av avtalet att tillhandhålla mig mobilen

vad tror ni kan jag dra mig ur ?

hertzman
2012-05-24, 10:34
Ja, ring kundtjänst. Var trevlig, förklara ärendet. Klart de löser det åt dig. Om det inte var i butik du tecknade, då är det butiken du vänder dig till.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2