handdator

Visa fullständig version : Are you natural bro?


Inge Enveten
2012-05-23, 15:58
Är det här en oförskämd fråga? Tar du illa upp när den ställs dig? Om frågan inte ställts dig, skulle du ta illa upp om den gjorde det?

TS börjar - tycker inte frågan är oförskämd alls och jag tar inte illa upp. Dock så frågar jag inte andra då jag förstått det som att vissa tar illa upp.

clappen
2012-05-23, 16:01
Jag blir jätteglad, för då betyder det att dom som frågar tycker att jag har en fysik som ofta uppnås genom AAS, vilket måste innebära att jag gjort något rätt med min träning! :)

ceejay
2012-05-23, 16:01
ingen har frågat mig än :( Skulle inte bry mig så mycket, om någon skulle fråga så är det garanterat någon newbie som tycker 70 i bänk är mycket.

Rikard Jansson
2012-05-23, 16:02
Nope, på simplyshredded där jag hänger mycket får man tala väldigt fritt, och folk undrar ofta genuint om andra är rena eller inte etc... Nu har jag aldrig blivit frågad, men vad jag kan tänka mig så tror jag definitivt inte jag skulle bli förnärmad, snarare smickrad.

Däremot har rykten ofta cirkulerat runt om RL att jag skulle tagit dittan och datten, och det gör mig arg för då är det som att jag inte jobbat för det jag har, då man kan bli så stor som jag är med tillräckligt med bola + mat och ingen träning, + att min morsa nojar hela tiden och skulle få frispel om hon hörde talas om vad folk säger.

(Är och har alltid varit ren)

Eddie Vedder
2012-05-23, 16:02
Alla känsliga frågor, i alla sammanhang, tycker jag är en fråga om 1) vem som frågar och 2) hur vederbörande frågar. Så om jag i en fiktiv framtid skulle ha blivit ganska stor, d.v.s. stor utifrån vad icke-Koloskadade anser, så skulle jag inte se det som oförskämt per se men om frågan ställs på ett spydigt sätt och från en person som verkligen inte har med mig att göra skulle jag nog bli sur. Men inte på grund av anklagelsen i sig utan mer på att en för mig okänd person tar sig rätten att vara dryg mot mig.

Röda Björnen
2012-05-23, 16:08
En fråga blir jag aldrig arg över, då säger jag bara "nej, men tack".

Dock så om någon skulle komma fram till mig och försöka övertyga mig själv om att jag preppar skulle jag nog bli rätt redigt förbannad.
Är väl ungefär samma som att bli kallad alkoholist eller knarkare.

MVH

Mollestam
2012-05-23, 16:16
Hade någon frågat mig hade jag nog mest skrattat och blivit glad. Sen hade jag nog oroat mig lite för personens kroppsuppfattning...

stridis
2012-05-23, 16:18
(Är och har alltid varit ren)

Men kommer du förbli ren?:naughty:

hurril
2012-05-23, 16:26
När den ställs av någon preppande sopa av det där slaget som "vet" att alla (andra) preppar.

Medusa
2012-05-23, 16:31
Men alla preppar ju ! alla som är större och starkare än mig iallafall

Rikard Jansson
2012-05-23, 16:50
Men kommer du förbli ren?:naughty:

Skulle jag nån gång få för mig att göra något sånt så skulle jag inte hyscha med det iallafall om någon frågade^^ Är all about the honor code, och anser det löjligt som fukk att gömma att man går på grejer. Det absolut löjligaste samt patetiska jag kan tänka mig vore att ställa upp i en sport t.ex. SL där man tävlar mot 99.9% rena personer och försöka vinna med hjälp av vad som helst som inte är lagligt, eller saker som är läkemedelsklassade. Usch och fy för sådana personer!

WHITEFOLKS
2012-05-23, 16:51
Rikard Jansson:

Hur ser du på ifall man har tagit förrut men inte gör det längre och nu tävlar i "testade förbund"?

Rikard Jansson
2012-05-23, 16:54
Rikard Jansson:

Hur ser du på ifall man har tagit förrut men inte gör det längre och nu tävlar i "testade förbund"?

Det beror på det individuella fallet, om Pelle råkade som 15-åring knapra lite femmor utan att ha en aning om vad han gjorde i gymmet, och snarare förlora på det p.g.a. försämrad egenproduktion, och lära sig träna ordentligt 5 år senare och börja tävla så skitsamma, men så fort individen börjar tjäna in tid på det så drar jag strecket. Det spelar alltså ingen roll om individen hade kunnat bli lika stark utan, om han fuskat tidsmässigt, där är iaf min personliga gräns

WHITEFOLKS
2012-05-23, 16:58
Det beror på det individuella fallet, om Pelle råkade som 15-åring knapra lite femmor utan att ha en aning om vad han gjorde i gymmet, och snarare förlora på det p.g.a. försämrad egenproduktion, och lära sig träna ordentligt 5 år senare och börja tävla så skitsamma, men så fort individen börjar tjäna in tid på det så drar jag strecket. Det spelar alltså ingen roll om individen hade kunnat bli lika stark utan, om han fuskat tidsmässigt, där är iaf min personliga gräns

Det har visat sig att det kan ge positiva effekter bortom bara den styrka man har byggt upp med dopingen. Så någon som dopar sig, blir stark och sen slutar träna helt (och så att säga "nollar" sig) ändå har fördelar som närmast liknar genetiska.

Rikard Jansson
2012-05-23, 17:00
Det har visat sig att det kan ge positiva effekter bortom bara den styrka man har byggt upp med dopingen. Så någon som dopar sig, blir stark och sen slutar träna helt (och så att säga "nollar" sig) ändå har fördelar som närmast liknar genetiska.

Ja jo det vet jag! Menade om Pelle inte blev knappt grövre alls p.g.a. kass träning som inte är kontinuerlig, kass kost och liksom inte går på tunga grejer. Som sagt, individuellt, om han tjänar på det med de förutsättningarna så tycker jag inte det är helt okej, men allt är inte svart och vitt! Tycker det är ungefär 100 ggr värre när folk från andra sporter går av vad de nu kan tänkas gå på och ställer upp i mästerskap

Spartansk
2012-05-23, 17:02
Det har aldrig hänt mig, men nej, jag skulle bara bli glad.

feyin
2012-05-23, 17:04
Kan tänka mig att det kan vara kul att höra det första gångerna, men sedan inser man kanske hur dömmande folk är pga utseendet. Alla vill väl kunna 'skydda' sig i nån form av anonymitet eller integritet, vilket kan kännas svårt när man får många frågor ifall man är ren eller ej.

Tiro
2012-05-23, 18:04
ingen har frågat mig än :( Skulle inte bry mig så mycket, om någon skulle fråga så är det garanterat någon newbie som tycker 70 i bänk är mycket.

70 i bänk är mycket :(

Drughi
2012-05-23, 18:15
Fått frågan ett par gånger tar det mest positivt fast med e nypa salt, kul att folk tror att fysiken man byggt inte har gått rent till.

Men negativt att förmodligen finns det folk runtom som går runt som tror man är en preppande idot vilket ger en fel bild av mig själv :)

Gald
2012-05-23, 18:58
Folk har så snévriden bild, vissa tror att alla som byggt lite muskler har dopade haha, blivit frågad ett antal ggr, men det roligaste är blickarna när man har grym pump som att det står i deras ögon "Denna kille måste gå på något" Jag blir bara glad av sånt tar det som komplimanger.

Alltid kul att snurra lite med ögonen och leka speedad när folk glor HAHAH

RobbanColeman
2012-05-23, 19:05
Jag tar det som nedvärderande att bli beskylld för doping. Klart jag skulle vara grövre än så här vid 36 års ålder om jag kurade, jag är inte helt talanglös, hyfsade gener dessutom och ett brinnande intresse.

De som misstänkt mig kommer märka hur fel dem hade om jag skulle kliva på en kur, det kan jag garantera.

Dessutom skulle jag vara ren iaf. Det har jag lärt mig på kolozzeum. Så länge jag inte åker fast är jag ren. Det kanske är så man blir en bra ren byggare. Jag dopar helt sonika upp mig till 90kg hård nu och är fortfarande ren.

Ren byggning, nu hajar jag! :banned

Mass-Tech
2012-05-23, 19:06
Har aldrig blivit frågad om det på allvar, och om jag hade blivit det så hade jag inte bryt mig så mycket.

Amfksp
2012-05-23, 19:15
Skulle jag nån gång få för mig att göra något sånt så skulle jag inte hyscha med det iallafall om någon frågade^^ Är all about the honor code, och anser det löjligt som fukk att gömma att man går på grejer. Det absolut löjligaste samt patetiska jag kan tänka mig vore att ställa upp i en sport t.ex. SL där man tävlar mot 99.9% rena personer och försöka vinna med hjälp av vad som helst som inte är lagligt, eller saker som är läkemedelsklassade. Usch och fy för sådana personer!

Hahahhahaha dagens garv.
Det finns anledning till att man hyschar om sådant, eller du kanske missat häxjakten på styrketränande i Sverige? Tjänar man bra så är det en saftig bot man åker på.

Rikard Jansson
2012-05-23, 19:18
hahahhahaha dagens garv.

Lolwut? Åtminstone i eliten är det 99.9% rena människor av de som enbart sysslar med SL, de blir ju ffs testade hela jävla tiden. Kan för övrigt sätta båda mina armar, båda ben och allt jag äger på att Stefan Jamroz är ren, och han bänkar mest i sverige, problem?

Amfksp
2012-05-23, 19:21
Lolwut? Åtminstone i eliten är det 99.9% rena människor av de som enbart sysslar med SL, de blir ju ffs testade hela jävla tiden. Kan för övrigt sätta båda mina armar, båda ben och allt jag äger på att Stefan Jamroz är ren, och han bänkar mest i sverige, problem?

Definiera "testade hela jävla tiden".

Dagens ord att googla för dig är: Spårtid, HGH, peptid, winstrol injekt, testo susp.

Rikard Jansson
2012-05-23, 19:25
Definiera "testade hela jävla tiden".

Dagens ord att googla för dig är: Spårtid, HGH, peptid, winstrol injekt, testo susp.

Hahaha, din vilsenhet är sjukt kul. Förstår du inte att vi rena tycker det är patetiskt att fuska i en sport som enbart handlar om personlig ära? Den enda man lurar med att fuska är ju sig själv, ofta man skulle känna sig bra där på pallen vetandes att man inte förtjänar det för fem öre. Fast fuskare brukar ju då istället hävda att "alla gör det". Sorgligt.

Det är inte tester som jag baserar att han är ren på, utan att jag känner honom. Om han så aldrig skulle bli testad så skulle jag ändå gå i graven för att han är ren.

Jag har också vunnit sm och slagit svenskt rekord, är jag också dopad? hahahaha

Amfksp
2012-05-23, 19:28
Hahaha, din vilsenhet är sjukt kul. Förstår du inte att vi rena tycker det är patetiskt att fuska i en sport som enbart handlar om personlig ära? Den enda man lurar med att fuska är ju sig själv, ofta man skulle känna sig bra där på pallen vetandes att man inte förtjänar det för fem öre. Fast fuskare brukar ju då istället hävda att "alla gör det". Sorgligt.

Det är inte tester som jag baserar att han är ren på, utan att jag känner honom. Om han så aldrig skulle bli testad så skulle jag ändå gå i graven för att han är ren.

Jag har också vunnit sm och slagit svenskt rekord, är jag också dopad? hahahaha

Förstår inte vad jag personligen har med detta att göra? Jag tävlar inte i någon sport. Jag bara förklarar hur det fungerar. Om du rör dig djupare in i SL/byggarsvärlden när du blir äldre så kommer du förstå hur det funkar. Din naivitet är lite underhållande och så klart hedervärd, men desto hårdare kommer det så dig när det går upp för dig hur det fungerar.

Som sagt, det är inget man talar högt om, inte ens till dom man känner pga den enorma tabun och så klart lagen.
Tror du alla som kallar sig "natural bodybuilder" och har gyno stor som golfbollar med är rena?

WHITEFOLKS
2012-05-23, 19:30
Hahaha, din vilsenhet är sjukt kul. Förstår du inte att vi rena tycker det är patetiskt att fuska i en sport som enbart handlar om personlig ära? Den enda man lurar med att fuska är ju sig själv, ofta man skulle känna sig bra där på pallen vetandes att man inte förtjänar det för fem öre. Fast fuskare brukar ju då istället hävda att "alla gör det". Sorgligt.

Det är inte tester som jag baserar att han är ren på, utan att jag känner honom. Om han så aldrig skulle bli testad så skulle jag ändå gå i graven för att han är ren.

Jag har också vunnit sm och slagit svenskt rekord, är jag också dopad? hahahaha

Man tjänar nog inte så mycket pengar i body building heller och det tycks inte hindra folk från att dopa sig, eller t.ex. Ljungberg som åkte dit.

Om man är seriös med sitt dopande så är det nog tyvärr inga större problem att utföra det utan att åka dit.

smeander
2012-05-23, 19:31
Är det här en oförskämd fråga? Tar du illa upp när den ställs dig? Om frågan inte ställts dig, skulle du ta illa upp om den gjorde det?

TS börjar - tycker inte frågan är oförskämd alls och jag tar inte illa upp. Dock så frågar jag inte andra då jag förstått det som att vissa tar illa upp.

Blir lite irriterad när folk frågar mig faktiskt, men inte lika irriterad som när folk frågar någon annan om mig :@

Rikard Jansson
2012-05-23, 19:38
Förstår inte vad jag personligen har med detta att göra? Jag tävlar inte i någon sport. Jag bara förklarar hur det fungerar. Om du rör dig djupare in i SL/byggarsvärlden när du blir äldre så kommer du förstå hur det funkar. Din naivitet är lite underhållande och så klart hedervärd, men desto hårdare kommer det så dig när det går upp för dig hur det fungerar.

Som sagt, det är inget man talar högt om, inte ens till dom man känner pga den enorma tabun och så klart lagen.
Tror du alla som kallar sig "natural bodybuilder" och har gyno stor som golfbollar med är rena?

Jag har inte nämnt något om dig personligen, tror du har missförstått något. Hursomhelst har du fel!

Man tjänar nog inte så mycket pengar i body building heller och det tycks inte hindra folk från att dopa sig, eller t.ex. Ljungberg som åkte dit.

Om man är seriös med sitt dopande så är det nog tyvärr inga större problem att utföra det utan att åka dit.

Skillnad på dopingliberala sporter och icke sådana. Lika villkor, är nyckelordet för att vinna ära och berömmelse!

filmjölk
2012-05-23, 19:39
Ett sidospår på det här är hur länge man anses som dopad om man en gång dopat sig? Vad är den moraliska strafftiden?

Tex. jag dopade mig i två omgångar för 14 och 15 år sedan, ingen hgh bara aas och testo. jag har slutat träna många ggr sedan dess, och under större delen av tiden enbart kört kanske 3-4 pass i månaden.

Är jag då fortfarande en preppare, fuskare, etc?

Amfksp
2012-05-23, 19:41
Jag har inte nämnt något om dig personligen, tror du har missförstått något. Hursomhelst har du fel!



Skillnad på dopingliberala sporter och icke sådana. Lika villkor, är nyckelordet för att vinna ära och berömmelse!

Svårt att missförstå ordet "du"
"Förstår du inte att vi rena tycker det är patetiskt att fuska i en sport som enbart handlar om personlig ära?"
Givetvis förstår jag det, men det hör inte hit. Vad jag tycker och hur det fungerar är två helt olika saker.

Du får gärna visa hur ofta top 10 av SL "eliten" testas i Sverige.

Rikard Jansson
2012-05-23, 19:42
Ett sidospår på det här är hur länge man anses som dopad om man en gång dopat sig? Vad är den moraliska strafftiden?

Tex. jag dopade mig i två omgångar för 14 och 15 år sedan, ingen hgh bara aas och testo. jag har slutat träna många ggr sedan dess, och under större delen av tiden enbart kört kanske 3-4 pass i månaden.

Är jag då fortfarande en preppare, fuskare, etc?

Det beror enligt mig på hur mycket du drev upp styrkan under tiden och hur mycket du tappade efter. Säg t.ex. att du skulle lyckats ta dig upp till 200, stannar där efter och står still där och trampar i 5 år. Samtidigt utan kanske du bara skulle varit vid 180kg 5 år senare.

Men utan att gå in på detalj; nope.

WHITEFOLKS
2012-05-23, 19:44
Oj det var otippat.

Jag tycker definitivt inte att det är moraliskt ok att tävla i testade förbund då.

Rikard Jansson
2012-05-23, 19:45
Oj det var otippat.

Jag tycker definitivt inte att det är moraliskt ok att tävla i testade förbund då.

Nej jag skulle inte gjort det, men jag skulle inte flippat på filmjölk om han gjorde det. Om man slutar träna och fjanta runt som han gjort så har han inte tjänat något på det, snarare förlorat på det p.g.a. typ 180 dagars försämrad egenproduktion som kan inträffa etc

WHITEFOLKS
2012-05-23, 19:45
Det är ju även rätt flummigt förhållandesätt att tycka att det är mer ok om man inte tjänat "så mycket" på det.

strikt
2012-05-23, 19:46
En som dopat sig har väl alltid fördelar även när denne slutat dopa och återupptar träningen några år senare? Ifs, är troligen stor skillnad på vad man dopar sig med också.

Till er som påtalar om renheten inom SL osv, ära med mera. Hur många rena Världsrekord finns det? Hur många OS medaljer har tagits rent?

Troligen inte många genom åren, iaf inte fler än dopade.


Och när vi då har sånt inom OS och Världsrekord, så skulle scenen i sverige vara mer ärlig?

Kanske, men troligen inte.

Rikard Jansson
2012-05-23, 19:49
Det är ju även rätt flummigt förhållandesätt att tycka att det är mer ok om man inte tjänat "så mycket" på det.

Det handlar det ju inte om. Om han inte har gått + på det, inte ens 0.1%, så är det ok.

WHITEFOLKS
2012-05-23, 19:50
Dock så har det ju visats att man bygger mer på AAS utan träning än man gör som ren som tränar.

Så det blir svårt att inte gå + på det på ett eller annat sätt :P

Rikard Jansson
2012-05-23, 19:52
Dock så har det ju visats att man bygger mer på AAS utan träning än man gör som ren som tränar.

Så det blir svårt att inte gå + på det på ett eller annat sätt :P

Det där är tramsigt. Om man kurar sönder kanske, annars, no way

Amfksp
2012-05-23, 19:54
Dock så har det ju visats att man bygger mer på AAS utan träning än man gör som ren som tränar.

Så det blir svårt att inte gå + på det på ett eller annat sätt :P

Stämmer inte. Haha det säger väl sig själv.

Gabriel Forslund
2012-05-23, 19:55
En fråga blir jag aldrig arg över, då säger jag bara "nej, men tack".





*screwy*

RobbanColeman
2012-05-23, 19:56
Jag har varit förkyld mycket sista månaderna, är det ok om jag tar en kur innan SM för att liksom ta igen förlorad tid? Jag kommer givetvis kliva av i tid. Är jag ren iaf?

:Virro

Rikard Jansson
2012-05-23, 19:57
Jag har varit förkyld mycket sista månaderna, är det ok om jag tar en kur innan SM för att liksom ta igen förlorad tid? Jag kommer givetvis kliva av i tid. Är jag ren iaf?

:Virro

Nope ;) Är allt svart eller vitt?

WHITEFOLKS
2012-05-23, 20:00
Stämmer inte. Haha det säger väl sig själv.

http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJM199607043350101

RobbanColeman
2012-05-23, 20:02
För mig är det svart eller vitt angående doping, ja. Annars föredrar jag oftast grått. :)

Amfksp
2012-05-23, 20:03
http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJM199607043350101

För att dra slutsater så behöver man veta mer. Tror du samma gäller för en 20-årig kille med 5 års styrketräning bakom sig? Givetvis inte.

WHITEFOLKS
2012-05-23, 20:05
För att dra slutsater så behöver man veta mer. Tror du samma gäller för en 20-årig kille med 5 års styrketräning bakom sig? Givetvis inte.

Nej men Rikard Jansson refererade till någon som i början av sin karriär hade dopat sig utan att få fördelar, jag säger att det är i princip omöjligt.

JackieBoy
2012-05-23, 20:07
tvåa på bollen..

EDIT:

Kan tillägga att några nybörjarkurer såna som Filmjölk förmodligen sysslat med, ofta försämrar resultatet mycket mer än vad det hjälper, om man ser över ett längre tidsspann.

Rikard Jansson
2012-05-23, 20:08
För mig är det svart eller vitt angående doping, ja. Annars föredrar jag oftast grått. :)

Så om du fick reda på att du som 9åring råkade få i dig en enda ryssfemma som oavsiktligt föll ned i ditt saftglas, skulle du omedelbart lägga ner all verksamhet? ^^

WHITEFOLKS
2012-05-23, 20:09
Så om du fick reda på att du som 9åring råkade få i dig en enda ryssfemma som oavsiktligt föll ned i ditt saftglas, skulle du omedelbart lägga ner all verksamhet? ^^

Problemet med din fråga är att den kräver inget realistiskt ärligt svar eftersom han utan problem kan svara ja utan konsekvens.

Inge Enveten
2012-05-23, 20:10
Ett sidospår på det här är hur länge man anses som dopad om man en gång dopat sig? Vad är den moraliska strafftiden?

Tex. jag dopade mig i två omgångar för 14 och 15 år sedan, ingen hgh bara aas och testo. jag har slutat träna många ggr sedan dess, och under större delen av tiden enbart kört kanske 3-4 pass i månaden.

Är jag då fortfarande en preppare, fuskare, etc?

Du är ju för evigt i fördelaktigare position jämfört någon som aldrig rört. You are not natural in my book!

filmjölk
2012-05-23, 20:10
Jag ökade helt bizzart, speciellt i bänken på min andra kur. Med en kroppsvikt på (kommer jag ihåg rätt nu?) 80 gick jag upp till 84 utan att bli fetare, och från 125-130 till 150 i bänkpress på nån månad och en halv. (Var ett tag sedan, men typ så)...det är vad jag lyfter i dag, förvisso numera med stopp, men ändå 25kg tyngre!

Givetvis tappade jag gradvis efteråt, men nettoeffekten var ändå plus 10-15kg i bänken och kanske 3 på vågen. kanske 2 års utveckling för mig komprimerat till 6-7 veckor. Något år senare var träningen mindre intressant och jag började gradvis bli fetare...och svagare, bromsat av perioder av mer träning än några pass i månaden.

Jag räknar inte så ofta på det idag när jag tränar, då jag idag anser mig vara kliniskt ren. Samt jag tror det bara är HGH man har nytta av senare, och inte AAS. HGH har jag inte använt.

RobbanColeman
2012-05-23, 20:10
Jag har hört att man har fördelar som dessutom hänger kvar, något med proteinsyntesen tror jag. Med en biopsi ska man väl kunna se om ngn dopat sig?

Jag blir dock mer och mer tveksam till den rena strävan, publiken och samhället hyllar vinnarna, har de inte testat positivt är de dessutom rena i deras ögon, som jag då... Alltså, om jag vill bli en bra ren byggare måste jag dopa mig. Grått nog nu Rikard? :D

OBS! Jag leker med tankar och vill även väcka dem.

aijou
2012-05-23, 20:10
Nej, jag tycker nog att om man någon gång i livet har gjort ett aktivt val att dopa sig med olagliga preparat så har man för all framtid sagt upp rätten att ställa upp i en tävling där det finns minsta lilla möjlighet att man gynnas av det. Det kan tyckas hårt men det är min åsikt.

Jag har aldrig blivit anklagad för doping, och har svårt att tro att någon skulle misstänka mig då jag inte är muskulös till den grad att det skulle vara troligt. Skulle någon mot förmodan anklaga mig så skulle jag nog bli lite förnärmad då det skulle betyda att de förringar min prestation och min moral men samtidigt så skulle det vara lite kul då det antagligen betyder att de tycker att jag har uppnått en fysik som kan jämföras med någon som preppar.

Lite svårt det där.

WHITEFOLKS
2012-05-23, 20:14
Jag tycker även att de som får ta diverse preparat på dispens (typ armstrong och what not) inte ska tävla mot de som inte gör det.

Klart de ska kunna ta sina mediciner för att kunna må bra/bättre men det är ingen mänsklig rättighet att få elitidrotta.

Arne Persson
2012-05-23, 20:14
Är det här en oförskämd fråga? Tar du illa upp när den ställs dig? Om frågan inte ställts dig, skulle du ta illa upp om den gjorde det?

TS börjar - tycker inte frågan är oförskämd alls och jag tar inte illa upp. Dock så frågar jag inte andra då jag förstått det som att vissa tar illa upp.

Nej, varför skulle man ta illa upp? Då syns det ju trots allt att man tränar... Det går ju tydligen att träna upp sig utan skiten.

Rikard Jansson
2012-05-23, 20:14
Jag ökade helt bizzart, speciellt i bänken på min andra kur. Med en kroppsvikt på (kommer jag ihåg rätt nu?) 80 gick jag upp till 84 utan att bli fetare, och från 125-130 till 150 i bänkpress på nån månad och en halv. (Var ett tag sedan, men typ så)...det är vad jag lyfter i dag, förvisso numera med stopp, men ändå 25kg tyngre!

Givetvis tappade jag gradvis efteråt, men nettoeffekten var ändå plus 10-15kg i bänken och kanske 3 på vågen. kanske 2 års utveckling för mig komprimerat till 6-7 veckor. Något år senare var träningen mindre intressant och jag började gradvis bli fetare...och svagare, bromsat av perioder av mer träning än några pass i månaden.

Jag räknar inte så ofta på det idag när jag tränar, då jag idag anser mig vara kliniskt ren. Samt jag tror det bara är HGH man har nytta av senare, och inte AAS. HGH har jag inte använt.

Aha, dåså, enligt min moralkodex så skulle det inte vara okej då, du var i ett alldeles för långt stadie i din träning! Om du hade lattjat runt i maskinerna utan att öka nånting p.g.a. okunskap etc så hade det vart en annan sak >tycker jag<

Jag har hört att man har fördelar som dessutom hänger kvar, något med proteinsyntesen tror jag. Med en biopsi ska man väl kunna se om ngn dopat sig?

Jag blir dock mer och mer tveksam till den rena strävan, publiken och samhället hyllar vinnarna, har de inte testat positivt är de dessutom rena i deras ögon, som jag då... Alltså, om jag vill bli en bra ren byggare måste jag dopa mig. Grått nog nu Rikard? :D

OBS! Jag leker med tankar och vill även väcka dem.

Hehe, nej, för att bli en ren bra byggare så bör du fortsätta vara ren! För att vinna i en dopingliberal sport så bör man dopa sig, för att vinna i en icke dopingliberal sport så kan man inte dopa sig, för då kan man aldrig vinna!

RobbanColeman
2012-05-23, 20:16
Jag skulle aldrig nöja mig med SM-nivå om jag började kura, kan låta kaxigt men jag tror jag når bra mycket längre än så då och definitivt inte tävla i CBB. :)

Positive thinking! *flex*

Jag vill dock se hur långt jag kommer ren! Jag hoppas och tror att det är långt från stopp ännu.

Börje H
2012-05-23, 20:17
kanske missat häxjakten på styrketränande i Sverige?

Jag tävlar inte i någon sport. Jag bara förklarar hur det fungerar. Om du rör dig djupare in i SL/byggarsvärlden när du blir äldre så kommer du förstå hur det funkar.

Ursäkta men skall du, som inte håller på med nån sport, ens uttala dig om hur det verkligen går till i en….sport.

Jag har, till skillnad från både dig och Ricardo Jansson befunnit mig i SL-sporten i över 10 år och observerat många av våra bästa lyftare. Dessutom tränat på gym i över 20 år och vet att skillnaden mellan tävlande och sedvanlig gymmare är stor. Speciellt nu under de senaste 5-10 åren. Styrkelyft är en sport som jobbar hårdare än någon annan för att stävja just brukandet av steroider. Att du nämner hetsjakten på styrketränande avslöjar att du inte har det minsta lilla hum om vad du surrar om. Bland styrketränande är andelen som preppar möjligen hög men bland licensierade styrkelyftare är den inte det. Du kan ju ta och tex kika på statistiken på RF antidoping. De allra flesta som åker dit under SSF (Svenska styrkelyftförbundet) är motionärer inte tävlingsaktiva.

Sveriges topp 10 är bland världens bästa och testas ofta. Mest ofta våra bänkpressare som absolut håller högsta nivå. Vi kan ju ta Kolozzeumprofilen Fredrik Smulter som exempel (fastän han är finne). Han är testad, utan förvarning, vid 19 eller 20 tillfällen under sin förhållandevis korta karriär. Vill minnas att Kenta Sandvik är testad uppemot 40 ggr. För egen del håller jag till på gräsrotsnivå och är både testad på träning och tävling de sista åren. Under 2010 togs över 3950 tester av RF och då styrkelyft är en högprioriterad sport så föll procentuellt många tester på medlemmar i förbundet.

Till grundfrågan då. Har aldrig fått frågan av någon och skulle nog egentligen mest bli förnärmad om någon skulle tro det om mig. Men, det får man väl ta ställning till om/då nån frågar.

edit; som exempel kan också nämnas att jag och ett antal andra styrkelyftare har medverkat i forskning där man tog biopsier på ett helt gäng odopade individer och jämförde våra muskelceller med tidigare dopade individer. Jag kan ju lugnt konstatera att jag var den absolut minst meriterade av dem i vår grupp. Där fanns medaljörer från internationella mästerskap och svenska rekordhållare. Lifetime drugfree.

rajjan_dammit
2012-05-23, 20:24
Jag skulle mest bli förnärmad över att personen i fråga inte förutsätter att jag är en laglydig medborgare..
Jag menar att de inte tror bättre om en än att man tar lätt på det där med att det är olagligt. Det är inte samma sak som att fråga någon om denne kör för fort, det gör ju nästan alla, medan doping är ett allvarligare brott. (ENLIGT LAGBOKEN era hetsande jevlar!)

Amfksp
2012-05-23, 20:26
Ursäkta men skall du, som inte håller på med nån sport, ens uttala dig om hur det verkligen går till i en….sport.

Jag har, till skillnad från både dig och Ricardo Jansson befunnit mig i SL-sporten i över 10 år och observerat många av våra bästa lyftare. Dessutom tränat på gym i över 20 år och vet att skillnaden mellan tävlande och sedvanlig gymmare är stor. Speciellt nu under de senaste 5-10 åren. Styrkelyft är en sport som jobbar hårdare än någon annan för att stävja just brukandet av steroider. Att du nämner hetsjakten på styrketränande avslöjar att du inte har det minsta lilla hum om vad du surrar om. Bland styrketränande är andelen som preppar möjligen hög men bland licensierade styrkelyftare är den inte det. Du kan ju ta och tex kika på statistiken på RF antidoping. De allra flesta som åker dit under SSF (Svenska styrkelyftförbundet) är motionärer inte tävlingsaktiva.

Sveriges topp 10 är bland världens bästa och testas ofta. Mest ofta våra bänkpressare som absolut håller högsta nivå. Vi kan ju ta Kolozzeumprofilen Fredrik Smulter som exempel (fastän han är finne). Han är testad, utan förvarning, vid 19 eller 20 tillfällen under sin förhållandevis korta karriär. Vill minnas att Kenta Sandvik är testad uppemot 40 ggr. För egen del håller jag till på gräsrotsnivå och är både testad på träning och tävling de sista åren. Under 2010 togs över 3950 tester av RF och då styrkelyft är en högprioriterad sport så föll procentuellt många tester på medlemmar i förbundet.

Till grundfrågan då. Har aldrig fått frågan av någon och skulle nog egentligen mest bli förnärmad om någon skulle tro det om mig. Men, det får man väl ta ställning till om/då nån frågar.

edit; som exempel kan också nämnas att jag och ett antal andra styrkelyftare har medverkat i forskning där man tog biopsier på ett helt gäng odopade individer och jämförde våra muskelceller med tidigare dopade individer. Jag kan ju lugnt konstatera att jag var den absolut minst meriterade av dem i vår grupp. Där fanns medaljörer från internationella mästerskap och svenska rekordhållare.


Svara ärligt nu: Om man tar och testar all befolkning mellan 15 och 65 år i sverige som inte tävlar i SL och jämför med aktiva stykelyftare, var tror du man hittar flest som lämnar possitivt prov?

Att du räknar upp 2 som inte är dopade, gör det att 99.9%(som påstods) inte är dopade? Givetvis inte. Om jag nämner 2 dopade, betyder det att alla är dopade?

Amfksp
2012-05-23, 20:28
Jag skulle mest bli förnärmad över att personen i fråga inte förutsätter att jag är en laglydig medborgare..
Jag menar att de inte tror bättre om en än att man tar lätt på det där med att det är olagligt. Det är inte samma sak som att fråga någon om denne kör för fort, det gör ju nästan alla, medan doping är ett allvarligare brott. (ENLIGT LAGBOKEN era hetsande jevlar!)


Båda är bötesbrott, när du kör fort riskerar du livet på andra, det gör du inte om du dopar dig själv. SKulle vilja påstå att fortkörning är väldigt mycket allvarligare.

Grazzafukkinrazzi
2012-05-23, 20:31
Svara ärligt nu: Om man tar och testar all befolkning mellan 15 och 65 år i sverige som inte tävlar i SL och jämför med aktiva stykelyftare, var tror du man hittar flest som lämnar possitivt prov?


Haha, vad fan är det för jävla jämförelse?

Om vi istället skulle jämföra något mer relevant. T.ex. Alla licenserade lyftare med alla hobbybyggare som tränar endast för utseendet så tror jag absolut, med största sannolikhet att %-enheten för positiva testresultat hos hobbybyggarna är större än hos Sveriges licenserade IPF-lyftare.

Börje H
2012-05-23, 20:31
Svara ärligt nu: Om man tar och testar all befolkning mellan 15 och 65 år i sverige som inte tävlar i SL och jämför med aktiva stykelyftare, var tror du man hittar flest som lämnar possitivt prov?

Att du räknar upp 2 som inte är dopade, gör det att 99.9%(som påstods) inte är dopade? Givetvis inte.

Tänk såhär istället:
Om du tar 1000 random gymmare, mellan 15-65 år, och jämför det med våra ca 900 aktiva så är jag fullständigt övertygad om att SL:arna har mindre antal dopade. Ja.

Grejen är att det jag räknade upp tillhör de allra bästa bänkpressarna i världen genom alla tider. Kenta kanske den främsta av alla.

Haha, vad fan är det för jävla jämförelse?

Om vi istället skulle jämföra något mer relevant. T.ex. Alla licenserade lyftare med alla hobbybyggare som tränar endast för utseendet så tror jag absolut, med största sannolikhet att %-enheten för positiva testresultat hos hobbybyggarna är större än hos Sveriges licenserade IPF-lyftare.

Blev lite 2:a där av mig. Jämförelsen haltade nå djävulsk.

Amfksp
2012-05-23, 20:31
Haha, vad fan är det för jävla jämförelse?

Om vi istället skulle jämföra något mer relevant. T.ex. Alla licenserade lyftare med alla hobbybyggare som tränar endast för utseendet så tror jag absolut, med största sannolikhet att %-enheten för positiva testresultat hos hobbybyggarna är större än hos Sveriges licenserade IPF-lyftare.

Givetvis, men bevisar det att SLarna inte är dopade? Lite som greklands bästa bandyspelare.... Eller ekonom...

Puryeah
2012-05-23, 20:34
Tycker att det finns två sidor av det hela, dels är det kul då man uppenbarligen har kommit någonvart inom träningen, men dels inte så kul om folk går runt och antar att man tar AAS när man egentligen sliter röven av sig. (inte för att man inte måste kämpa bara för att man kurar men ni förstår nog)

WHITEFOLKS
2012-05-23, 20:37
amfksp:

De har nog iofsig rätt i att större andelen av de kommer ge negativa testresultat, speciellt desto högre upp i eliten du kommer.

Onigiri
2012-05-23, 21:08
Nja, får höra det bortimellan men jag säger lite som Ako, att när dom andra är ute och super äter jag tonfisk och kör ett extrapass blabla (tränar varje dag, för endast volym och massa) och att jag är inte rippad någonstans utan fortfarande lite fet och inte så lång heller (185), det dummaste är när de som är rejält bitiga undrar och ser helt tröga ut, brukar fråga samma sak tillbaka då låter som totalt okunniga som om att de aldrig hört talats om att ens det går att dopa sig.. I wonder.. :)

Stör mig inte så mycket, kan vara en liten egoboost till och med, bara störande om tex någon som aldrig tränat eller vet hur mycket tid och liv jag lägger ner på detta och häver ur sig "jaja men han tar ju något såklart" då blir jag såklart sur men orkar inte försvara mig för det är inte ens lönt alls, har jag märkt... de har bestämt sig och verkar ha full koll på mig mer än någon annan.

Baan
2012-05-23, 21:24
Nej, däremot blir jag väldigt sällan frågad det seriöst. Antar att jag aldrig sett tillräckligt stor ut trots mina cirkus tolv år av gymträning (inget gnäll, bara fakta).

För mig är det ganska intressant att veta vilka som kurar och vilka som inte gör det. Jag är inte särskilt intresserad av att försöka härma eller lära mig något av uppenbara anabolatorskar. Det känns inte som vi har riktigt samma förutsättningar för att bygga.

Ristretto
2012-05-23, 21:53
Ett sidospår på det här är hur länge man anses som dopad om man en gång dopat sig? Vad är den moraliska strafftiden?

Tex. jag dopade mig i två omgångar för 14 och 15 år sedan, ingen hgh bara aas och testo. jag har slutat träna många ggr sedan dess, och under större delen av tiden enbart kört kanske 3-4 pass i månaden.

Är jag då fortfarande en preppare, fuskare, etc?

http://umu.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2:144813

Enligt denna avhandling verkar vissa förändringar kunna sitta i hela livet. Främst nämns fler cellkärnor, då.

Yip_man
2012-05-24, 07:02
En till intressant frågeställnig är ju:

Tänkt tanken att du slog fel på bultbrädan när du var lite och mosa nötterna.
För att få till en normal egenproduktion får du testo utskrivet av läkare.

Är du fortfarande dopad osv ? -:/

Squamata
2012-05-24, 07:24
Jag tar nog alltid lite illa upp när någon frågar eller antyder att man fuskat.. I mitt huvud kunde de lika gärna frågat "är du en missbrukare"?

Känns tråkigt att ens intresse får okunniga att tro man missbrukar, men de är väl priset man får betala för att träningen går bra=/..

Pepz
2012-05-24, 07:28
problemet är ju att folk inte vet vad som går att uppnå helt ren och därför så är "alla" som är riktigt bra ,dopade.

ett perfekt exempel är ju Kristian Sewén. helt ren och bland de bästa både på reps och maxstyrka. grövre än så (80kg tävlingsform 174cm) är nog väldigt svårt att nå utan doping. sen finns det ju (kanske)genetiska freaks, även om jag anser att herr sewén har en genetisk uppsättning (ffa innaför pannbenet) som är få förunnad.

Börje H
2012-05-24, 07:50
problemet är ju att folk inte vet vad som går att uppnå helt ren och därför så är "alla" som är riktigt bra ,dopade.

Precis. Denna diskussion fastnar ju i samma hjulspår hela tiden. Senast i CYC-tråden. Det finns massvis med folk som presterar mediokert, trots att de preppar. Det finns folk som presterar fantastiskt, och preppar. Men personligen är jag fullt övertygad om att det också finns folk som presterar fantastiskt, och inte preppar. Till saken skall ju då läggas att jag som grundinställning är synnerligen skeptisk och har stort intresse i att just scanna efter misstänkta individer i vår sport. Inte för mitt egna höga nöjes skull utan för sportens bästa.

Svårigheten är ju att kunna analysera i vilken kategori en person hamnar och rent logiskt/praktiskt är det oerhört svårt/omöjligt. Det man kan göra är ju att lära känna idrottare och analysera tävling och träningsresultat och även försöka bilda sig en uppfattning om individens personliga uppfattning i frågan. Dessutom lägga till sannolikheten för testning och tidigare genomförda sådana. Långt ifrån vattentätt, men ändå väldans mycket bättre än att sitta helt utanför en sport och vifta med slagord och anklagelser helt utan insikt överhuvudtaget.

Om vi nu även åter tar upp denna boll med att vi SL:are ofta slår oss för bröstet och påstår att vi kämpar hårt mot doping så är ju faktum så. Vi kämpar hårt, men kämpar ju också hårt av en anledning. Vi har haft en hel massa problem historiskt sett, men med tiden så har dessa ränder så sakteliga börjat att suddas ut. Att påstå att 99,5% av våra atleter är rena är inte frukten av ett logiskt tänkande utan ett önskedito. Jag tror inga sporter någonstans når upp i dessa siffror och skulle den göra det i en kraftsport skulle det vara högst förvånande. Att däremot våra nuvarande elitaktiva är rena i en mycket stor omfattning, förmodligen i större omfattning än oinsatta tror, törs jag ta gift på. Inga garantier finns men med flitig testning, antidopingkontrakt och ADAMS-systemet så ökar trovärdigheten väldeliga.

Onigiri
2012-05-24, 07:50
Ett vanligt argument bland dopade (även rejäla aastorskar kör med samma) bekanta från diverse städer runtom i Sverige "varför ska jag slita i 10 år för en grym fysik som jag kan få på två år med några bygg och deffkurer, jag vill inte ha den när jag är 33 jag vill ha den nästa sommar och jag tävlar inte så ingen far illa mer än min egna kropp men det vet jag också, man ska leva idag och inte om tio år"

Holmeros
2012-05-24, 07:53
Jag är kluven till hur man ska reagera. Jag har fått frågan (hur det kommer sig fattar jag inte, kanske beror det på att jag gjort en relativt stor förändring på inte så jättelång tid), och då har jag reagerat med "Tack för komplimangen, men jag är ren". Fast det sätter sig ofta lite på huvudet, varför undrar dem?

Den mest oväntade som frågade mig måste varit morfar. Eller frågade och frågade, han påpekade "jag hoppas där inte finns några steorider inblandat i din hårda träning" eller något i den stilen.. Visste inte riktigt hur jag skulle reagera ^^

filmjölk
2012-05-24, 07:56
http://umu.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2:144813

Enligt denna avhandling verkar vissa förändringar kunna sitta i hela livet. Främst nämns fler cellkärnor, då.

Intressant dock att inte lades någon större fokus vid vilka preparat som använts. Det borde vara skillnad på testo och hgh. "Alla" som änvänder hgh använder också testo, men för att använda testo behöver man inte använda hgh. Men nu är jag ute på djupt vatten.

"Testo" ger mer testosteron, högre produktion av testosteron, men hgh påverkar mer funktioner i kroppen, och "borde" vara det som ger fler celler.

martikainen
2012-05-24, 08:44
om frågan ställs direkt till mig, en gång, så tar jag ej illa upp, men när folk talar bakom ryggen eller att det tjatas så blir jag måttligt förbannad. Dels för att dom försöker ta min prestation ifrån mig, och dels för att dom inte litar på mitt ord.

hultman
2012-05-24, 08:48
Intressant dock att inte lades någon större fokus vid vilka preparat som använts. Det borde vara skillnad på testo och hgh. "Alla" som änvänder hgh använder också testo, men för att använda testo behöver man inte använda hgh. Men nu är jag ute på djupt vatten.

"Testo" ger mer testosteron, högre produktion av testosteron, men hgh påverkar mer funktioner i kroppen, och "borde" vara det som ger fler celler.

Varför skulle man behöva köra testo ihop med hgh? Det fyller många funktioner helt ensamt, även om det inte bygger några muskler.

Apropå frågan i trådstarten så skiter jag i vad folk tror. Jag är ren men lägger inget värde i det. En fysik är en fysik och ett lyft är ett lyft. Oavsett vägen dit.

martikainen
2012-05-24, 08:56
En fysik är en fysik och ett lyft är ett lyft. Oavsett vägen dit.

Det där är ju faktiskt jävligt sant!

Dock anser jag inte att man bör tävla i tävlingar där "doping ej är tillåtet" (finns väl en del förbund inom SL internationellt där doping egentligen är på samma nivå som bodybuildingen internationellt, dvs ett krav. Eller är jag ute och simmar nu?).

rooz
2012-05-24, 09:09
Det där är ju faktiskt jävligt sant!

Dock anser jag inte att man bör tävla i tävlingar där "doping ej är tillåtet" (finns väl en del förbund inom SL internationellt där doping egentligen är på samma nivå som bodybuildingen internationellt, dvs ett krav. Eller är jag ute och simmar nu?).

I usa så får du ha både en & två tröjor i bänken och dopingtesten är ungefär lika vanliga som en filmjölk med sub 10% i BF..

hurril
2012-05-24, 09:15
Förstår inte vad jag personligen har med detta att göra? Jag tävlar inte i någon sport. Jag bara förklarar hur det fungerar. Om du rör dig djupare in i SL/byggarsvärlden när du blir äldre så kommer du förstå hur det funkar. Din naivitet är lite underhållande och så klart hedervärd, men desto hårdare kommer det så dig när det går upp för dig hur det fungerar.

Som sagt, det är inget man talar högt om, inte ens till dom man känner pga den enorma tabun och så klart lagen.
Tror du alla som kallar sig "natural bodybuilder" och har gyno stor som golfbollar med är rena?

Men du snackar så mycket skit att det lilla korn av sanning du hade där försvinner. Du representerar just precis den typ som förargar mig varje gång jag får höra en: Amenkomigen nu, något tar du. Ok - berätta inte då :/ Den där typen som "vet" att alla preppar.

Jag har varit med länge - snart 20 år - och umgås/ har umgåtts med många som stoppat i sig både det ena och det andra. Byggare som lyftare. Det är ganska få inom SL som stoppar i sig saker - jag vågar nog påstå att av alla som gör det är det nästan ingen som varit på en tävling större än DM numer. Det finns någon som slutat tävla, några som "skadat" sig och de där som gör fantasisiffror på lokala pruttävlingar i någon extrem källare där solen sällan skiner. De försvinner tids nog de med.

Jag tycker att du ska lugna ner dig med vad du "vet" helt enkelt - särskilt om du vill vifta med naivitetsordet.

Börje H
2012-05-24, 09:18
Dock anser jag inte att man bör tävla i tävlingar där "doping ej är tillåtet" (finns väl en del förbund inom SL internationellt där doping egentligen är på samma nivå som bodybuildingen internationellt, dvs ett krav.

Det finns, ja.

I usa så får du ha både en & två tröjor i bänken och dopingtesten är ungefär lika vanliga som en filmjölk med sub 10% i BF..

I USA finns det en hel drös med olika organisationer och de flesta av dem förkommer inte tester. Dvs de har inte ett antidopingprogram alls. Ingen tvingas ju dock att preppa, det är således inget krav. U.S.A Powerlifting är deras IPF anslutna organisation och lyder under samma reglemente som vårt svenska förbund. I närområdet så finns det otestad, icke IPF-verksamhet, i Finland.

mikaelj
2012-05-24, 09:18
och de där som gör fantasisiffror på lokala pruttävlingar i någon extrem källare där solen sällan skiner. De försvinner tids nog de med.

Ja, de håller inte för en granskning på mer än att en utandning skulle få dem att välta.

hurril
2012-05-24, 09:22
Det finns, ja.



I USA finns det en hel drös med olika organisationer och de flesta av dem förkommer inte tester. Dvs de har inte ett antidopingprogram alls. Ingen tvingas ju dock att preppa, det är således inget krav. U.S.A Powerlifting är deras IPF anslutna organisation och lyder under samma reglemente som vårt svenska förbund. I närområdet så finns det otestad, icke IPF-verksamhet, i Finland.

Det bör kanske tilläggas att det finns antidopingrörelser även i USA. Klimatet för preppare där är inte alls lika fint numer som det var förut.

Amfksp
2012-05-24, 09:30
Men du snackar så mycket skit att det lilla korn av sanning du hade där försvinner. Du representerar just precis den typ som förargar mig varje gång jag får höra en: Amenkomigen nu, något tar du. Ok - berätta inte då :/ Den där typen som "vet" att alla preppar.

Jag har varit med länge - snart 20 år - och umgås/ har umgåtts med många som stoppat i sig både det ena och det andra. Byggare som lyftare. Det är ganska få inom SL som stoppar i sig saker - jag vågar nog påstå att av alla som gör det är det nästan ingen som varit på en tävling större än DM numer. Det finns någon som slutat tävla, några som "skadat" sig och de där som gör fantasisiffror på lokala pruttävlingar i någon extrem källare där solen sällan skiner. De försvinner tids nog de med.

Jag tycker att du ska lugna ner dig med vad du "vet" helt enkelt - särskilt om du vill vifta med naivitetsordet.

Citera gärna mig där jag skriver att jag "vet att alla preppar" Det jag motsatte mig var just att "99.9% av alla som tävlar i SL är rena"
Det är helt enkelt inte sant. Eller tror du med på det?

rooz
2012-05-24, 09:34
Det finns, ja.



I USA finns det en hel drös med olika organisationer och de flesta av dem förkommer inte tester. Dvs de har inte ett antidopingprogram alls. Ingen tvingas ju dock att preppa, det är således inget krav. U.S.A Powerlifting är deras IPF anslutna organisation och lyder under samma reglemente som vårt svenska förbund. I närområdet så finns det otestad, icke IPF-verksamhet, i Finland.

My bad. Givetvis borde jag nämt att det finns många duktiga amerikaner i IPF-förbundet också:)

filmjölk
2012-05-24, 09:37
Varför skulle man behöva köra testo ihop med hgh? Det fyller många funktioner helt ensamt, även om det inte bygger några muskler.

Apropå frågan i trådstarten så skiter jag i vad folk tror. Jag är ren men lägger inget värde i det. En fysik är en fysik och ett lyft är ett lyft. Oavsett vägen dit.

Jag tänker mest på de som använder sig av hgh, brukar oftast även använda sig av aas och testo. Men lite högstadiepreppare kanske enbart använder sig av tex. ryssfemmor, ingen hgh. Men sällan omvänt.

hurril
2012-05-24, 09:38
Citera gärna mig där jag skriver att jag "vet att alla preppar" Det jag motsatte mig var just att "99.9% av alla som tävlar i SL är rena"
Det är helt enkelt inte sant. Eller tror du med på det?

Nej, 99.9% är inte rena i svensk SL, vi är bara 900. Det är däremot inte de bästa som preppar utan de som aldrig blir något (med något enstaka undantag). Betänk att du blir styrkelyftare väldigt enkelt: det räcker med att skaffa en licens - något som är väldigt lätt gjort om du redan tränar där en klubb håller till.

Nå, detta håller på att ändras med tiden; vi blir bara fler och fler klubbar som är väldigt noga med de vi tar upp som aktiva. Det är detta som är det verkliga anti-dopingarbetet; det är resultatet av en stor attitydförändring som går ut på att det på det enkla viset helt enkelt inte är ok att småpreppa lite. Och ändå tävla.

Det är en jävligt stor skillnad mellan det och att sitta som halvsmutsig "byggare" och Tycka en massa om vilka (andra) som preppar och vad som krävs för att nå toppen i endera av de vanliga "dopingidrotterna".

En fem-tio år till så har de sista försvunnit ur gardet av gubbar som på något vis ännu inte förstått att doping inte är tillåtet i Sverige. Kids som inte vet att de inte ska äta gul snö kommer det alltid att finnas så det kommer framgent ändå alltid att finnas något enstaka fall här och där av någon som åker på Cannabis eller piller; eller kids som misstagsdopar sig med diverse smutsiga kosttillskott med steroidklingande namn.

Men orka för fan borka någon chipsfet småstadsbo (inte du!) som är störst på sitt lokala preppgym som "vet" hur allt går till.

mikaelj
2012-05-24, 09:43
Per http://www.rf.se/Arbetsrum/Tidningen_Svensk_Idrott/Bestraffningar/ har vi mycket riktigt folk som är med i styrkelyftförbundet, vilket gissningsvis är via deras klubb. Med andra ord är helt vanliga motionärer som råkar träna med andra styrkelyftare.

Endast tre personer (av knappt 2000 lyftare i databasen) har tävlat i styrkelyft, och de blev avstända före antidopingavtalet blev obligatoriska(?) fr.o.m. 2012. Man är numera skadeståndsskyldig om man blir fälld för doping, vilket troligtvis borde minska motivationen för att tävla o-ren.

Det jag motsatte mig var just att "99.9% av alla som tävlar i SL är rena"
Det är helt enkelt inte sant. Eller tror du med på det?

Du har rätt, det är inte sant. Den riktiga siffran är 99,85%. Men vi kommer att nå dit.

ÄNDRING: Med hurrils siffra på 900 aktiva lyftare sjunker renheten plötsligt till deprimerande 99,6% :-(

Rikard Jansson
2012-05-24, 10:03
Mina 99.9 var alltså inte långt ifrån :) Skulle tillagt att det var de man tävlade mot i elitskiktet, även jag förstår att det kan förekomma bland randoms som inte riktigt ställt upp mer än på S2 2007 och DM 2008

Amfksp
2012-05-24, 10:49
Per http://www.rf.se/Arbetsrum/Tidningen_Svensk_Idrott/Bestraffningar/ har vi mycket riktigt folk som är med i styrkelyftförbundet, vilket gissningsvis är via deras klubb. Med andra ord är helt vanliga motionärer som råkar träna med andra styrkelyftare.

Endast tre personer (av knappt 2000 lyftare i databasen) har tävlat i styrkelyft, och de blev avstända före antidopingavtalet blev obligatoriska(?) fr.o.m. 2012. Man är numera skadeståndsskyldig om man blir fälld för doping, vilket troligtvis borde minska motivationen för att tävla o-ren.



Du har rätt, det är inte sant. Den riktiga siffran är 99,85%. Men vi kommer att nå dit.

ÄNDRING: Med hurrils siffra på 900 aktiva lyftare sjunker renheten plötsligt till deprimerande 99,6% :-(

Med den logiken är top 10 mr o rena. Vadå, dom är ju inte avstängda. Enligt dig är det ju samma som att vara ren.

hurril
2012-05-24, 10:53
Med den logiken är top 10 mr o rena. Vadå, dom är ju inte avstängda. Enligt dig är det ju samma som att vara ren.

Nej...

Börje H
2012-05-24, 10:57
Med den logiken är top 10 mr o rena. Vadå, dom är ju inte avstängda. Enligt dig är det ju samma som att vara ren.

Släpp det där nu och bli vän med tanken att vi jobbar hårt med det tidigare problemet. Vi testas mycket och vi avstängs sällan. En attitydförändring har slagit igenom och framöver kommer det förhoppningsvis bli ännu bättre :thumbup:

Amfksp
2012-05-24, 11:00
Släpp det där nu och bli vän med tanken att vi jobbar hårt med det tidigare problemet. Vi testas mycket och vi avstängs sällan. En attitydförändring har slagit igenom och framöver kommer det förhoppningsvis bli ännu bättre :thumbup:

All heder åt det arbetet, men att så många inte förstår vad mörkertal innebär gör mig rädd. Finns det t ex inget stort problem med våld i nära relationer i Sverige för att så få åker fast?

hurril
2012-05-24, 11:04
All heder åt det arbetet, men att så många inte förstår vad mörkertal innebär gör mig rädd. Finns det t ex inget stort problem med våld i nära relationer i Sverige för att så få åker fast?

Att det går att göra överföringar på andra samhällsproblem gör inte att din halmgubbe blir något annat.

exor
2012-05-24, 11:14
Jag har blivit frågad men tar det som en komplimang. Skulle jag däremot tävla skulle jag nog bli arg.

filmjölk
2012-05-24, 11:18
Bra styrkelyftare tjänar alldeles för dåligt, har alldeles för dålig sponsring (någon låda med proteinbars, gratisluncher på nån sleten thaibuffé, och en gratis t-shirt från något kosttillskottföretag kanske?) för att kunna ha råd att använda sig av något magiskt dopingmedel som inte syns på test eller ha mutade läkare som preppar dem.

Kvar finns alternativet att preppa som alla andra preppar. Prepp på samma villkor som prepp-pelle på SATS. Den typen av preparat syns på test, särskilt på test som man inte vet om i förväg.

Styrkelyft är ingen miljonindustri som friidrott i USA med läkarövervakning som varnar i tid, etc. etc. Så vill man preppa i SL och komma undan med det, får man helt enkelt ha osannolikt stor tur.

Jag sysslar inte med SL, så jag gissar. Men om en förebild, frontfigur en omtyckt legend och en av de bästa i världen tillåts åka dit, så tror jag inte det är någon större omfattning av myglande bakom kulisserna eller annat.

WHITEFOLKS
2012-05-24, 11:25
Fel filmjölk.

Du behöver inte ha magiska preparat men du får vara selektiv i vad du använder och visst de billigaste ryssfemmorna kanske inte är de lämpligaste.

Dock kommer det ge dig stora fördelar relativt sett både på "små doseringar" både i direkt anslutning och långt efter att du har slutat. De tränar även så optimalt oftast att de kommer få mycket stor effekt redan av små mängder. Du behöver inte ligga på byggardoser under långa perioder för att få en signifikant fördel :)

Börje H
2012-05-24, 11:39
All heder åt det arbetet, men att så många inte förstår vad mörkertal innebär gör mig rädd.

Hur har du kommit fram till att detta mörkertal skall vara högt? Känner du många lyftare, umgås du med dem, ser du dem tävla ofta, tränar du med dem?

Min uppfattning är att mörkertalet just i detta fall är ett fantasifoster skapat av en bristande insikt.

Ett exempel: liquidhärvan avslöjade flera hundra namn på köpare av AAS. Bland dem fanns diverse fitnessfolk, kampsportare och lite annat löst folk. SL:are? Nope.

Jag är inte dum i huvudet. Jag vet att en del folk preppar, eller rättare sagt jag tror mig veta. Dock vet jag också att denna klick i vår sport är försvinnande liten.

JackieBoy
2012-05-24, 11:50
Fel filmjölk.

Du behöver inte ha magiska preparat men du får vara selektiv i vad du använder och visst de billigaste ryssfemmorna kanske inte är de lämpligaste.

Dock kommer det ge dig stora fördelar relativt sett både på "små doseringar" både i direkt anslutning och långt efter att du har slutat. De tränar även så optimalt oftast att de kommer få mycket stor effekt redan av små mängder. Du behöver inte ligga på byggardoser under långa perioder för att få en signifikant fördel :)

Du vet inte vad du snackar om. Doserna har ingen betydelse när man gör pissprov. Nu är jag ingen SLare, men antar att dom testar efter alla prepp som går att få tag i här i Sverige.

WHITEFOLKS
2012-05-24, 11:53
Och alla dessa går att upptäcka efter 40h?

ARMSTARK
2012-05-24, 11:59
Förut blev jag smickrad iom att det betydde att jag började bli grov, numera blir jag faktiskt djävligt förbannad. Det är en personlig förolämpning. Förmodligen mest för att jag anser att dopning innebär fusk och jag har slitit häcken av mig för varenda millimeter muskler.

ChuckTesta
2012-05-24, 12:09
Haha lol på alla som blir arga om någon frågar om dom är dopade :laugh:

Alla som inte är dopade har slitit för sina muskler. Alla dopade har också slitit för sina muskler om än kanske lite mindre eller kortare tid men det är oväsentligt. Folk som inte är dopade är inte speciella, det finns miljarder likadana.

(Är inte dopad av moraliska skäl på personligt plan)

stridis
2012-05-24, 12:12
En till intressant frågeställnig är ju:

Tänkt tanken att du slog fel på bultbrädan när du var lite och mosa nötterna.
För att få till en normal egenproduktion får du testo utskrivet av läkare.

Är du fortfarande dopad osv ? -:/

Det blir ju svårt att visa att du inte missköter dig, exogent testo susar ju runt i en då, hur vet man att du inte gått på gramdoser och för en kort tid sedan helt enkelt gått tillbaka till din läkarordinerade dos?

WHITEFOLKS
2012-05-24, 12:14
Det blir ju svårt att visa att du inte missköter dig, exogent testo susar ju runt i en då, hur vet man att du inte gått på gramdoser och för en kort tid sedan helt enkelt gått tillbaka till din läkarordinerade dos?

Läkardos eller inte så är jag inte så säker på att jag tycker elitidrottande är en mänsklig rättighet.

ARMSTARK
2012-05-24, 12:19
Haha lol på alla som blir arga om någon frågar om dom är dopade :laugh:

Alla som inte är dopade har slitit för sina muskler. Alla dopade har också slitit för sina muskler om än kanske lite mindre eller kortare tid men det är oväsentligt. Folk som inte är dopade är inte speciella, det finns miljarder likadana.(Är inte dopad av moraliska skäl på personligt plan)

Det är inte det det handlar om, det är ungefär som om du jobbar på tre olika jobb i många år för att kunna köpa din drömbil och så säger folk att du har snott den när du väl köpt den. Det är grejjen att man har gett sin själ för något och så blir man anklagad för å vara en simpel fuskare/tjuv.

Amfksp
2012-05-24, 12:23
Testas alla sl:are i Sverige även för Hgh och peptider, eller bara aas? Min gissning är att det inte testas. Överbevisa mig gärna.

WHITEFOLKS
2012-05-24, 12:24
Testas alla sl:are i Sverige även för Hgh och peptider, eller bara aas? Min gissning är att det inte testas. Överbevisa mig gärna.

De testas enligt WADA.

aijou
2012-05-24, 12:26
Det är inte det det handlar om, det är ungefär som om du jobbar på tre olika jobb i många år för att kunna köpa din drömbil och så säger folk att du har snott den när du väl köpt den. Det är grejjen att man har gett sin själ för något och så blir man anklagad för å vara en simpel fuskare/tjuv.

^ This!

hultman
2012-05-24, 12:29
Testas alla sl:are i Sverige även för Hgh och peptider, eller bara aas? Min gissning är att det inte testas. Överbevisa mig gärna.

Peptider kan du inte hitta med konventionella tester. WADA påstår att de kan spåra växt nuförtiden dock, huruvida det stämmer eller inte har jag ingen aning om. SARMS blir också svårt att spåra, liksom testo susp om du inte administrerat det alldeles före testet.

ChuckTesta
2012-05-24, 12:29
Det är inte det det handlar om, det är ungefär som om du jobbar på tre olika jobb i många år för att kunna köpa din drömbil och så säger folk att du har snott den när du väl köpt den. Det är grejjen att man har gett sin själ för något och så blir man anklagad för å vara en simpel fuskare/tjuv.

Jaha vad gör det om folk säger att du har stulit den då?

Om du har köpt den så har du kvitto (dopingstest?) som du kan visa eller så kan du helt enkelt bara säga att "Nej, jag har inte stulit den. Jag har köpt den, du kan tro vad du vill."

WHITEFOLKS
2012-05-24, 12:31
Peptider kan du inte hitta med konventionella tester. WADA påstår att de kan spåra växt nuförtiden dock, huruvida det stämmer eller inte har jag ingen aning om. SARMS blir också svårt att spåra, liksom testo susp om du inte administrerat det alldeles före testet.

This.

Och eftersom du själv får välja när på dygnet (inom en timme) som du kan bli testad så är det fullt görbart, om man vill.

mikaelj
2012-05-24, 12:37
Med den logiken är top 10 mr o rena. Vadå, dom är ju inte avstängda. Enligt dig är det ju samma som att vara ren.

Hur ser Mr. O:s antidoping-policy ut?

Amfksp
2012-05-24, 12:40
Hur ser Mr. O:s antidoping-policy ut?

Har inte med saken att göra. Bara för att man är ren på test är man inte ren. Det bevisar bara att man är ren från vissa prepp just då.
Som konstaterats ovan: Hgh, peptider och testo susp fungerar(Hgh tills nyligen tydligen)

mikaelj
2012-05-24, 12:52
Har inte med saken att göra.

Det har det ju visst. Du jämförde ju dem just: en organisation som aldrig testar mot en annan som har en tydlig antidoping-policy.

hultman
2012-05-24, 12:53
Det har det ju visst. Du jämförde ju dem just: en organisation som aldrig testar mot en annan som har en tydlig antidoping-policy.

Mr O har utfört tester. De har även stängt av deltagare.

hurril
2012-05-24, 12:54
Peptider kan du inte hitta med konventionella tester. WADA påstår att de kan spåra växt nuförtiden dock, huruvida det stämmer eller inte har jag ingen aning om. SARMS blir också svårt att spåra, liksom testo susp om du inte administrerat det alldeles före testet.

Det går utmärkt att testa hGH och även susp. Det är alls inga problem att urskilja exogent testosteron från endogent.

mikaelj
2012-05-24, 12:54
Mr O har utfört tester. De har även stängt av deltagare.

Spel för gallerierna. Tror du verkligen att de i topp 10 är rena?

hultman
2012-05-24, 13:11
Det går utmärkt att testa hGH och även susp. Det är alls inga problem att urskilja exogent testosteron från endogent.

När och var påstod jag något annat?

Spel för gallerierna. Tror du verkligen att de i topp 10 är rena?

Min spekulationer ska jag nog hålla utanför tråden. Vill inte gärna hamna i hurrils fack bland de som tror sig vara 100 % säkra på att Dude X är dopad.

JackieBoy
2012-05-24, 13:13
När och var påstod jag något annat?



Vad menade du då med att dom dopingtestar i Mr O?

hultman
2012-05-24, 13:14
Vad menade du då med att dom dopingtestar i Mr O?

Just det jag skrev. Att de har utfört dopingtester och att de har stängt av deltagare. Bland annat stängdes någon av för lasix eller furix.

hurril
2012-05-24, 13:15
När och var påstod jag något annat?

Min spekulationer ska jag nog hålla utanför tråden. Vill inte gärna hamna i hurrils fack bland de som tror sig vara 100 % säkra på att Dude X är dopad.

Du var inte säker, jag är säker på att hGH kan testas. Minst en person har åkt dit på det.

Jaså det är mitt fack? Tänk så fyndigt du fick till det där, fick du en high five av dig själv rent av? =)

JackieBoy
2012-05-24, 13:17
Just det jag skrev. Att de har utfört dopingtester och att de har stängt av deltagare. Bland annat stängdes någon av för lasix eller furix.

Hur är det relevant isf? Inte alltför konstigt att man antar att du menar något annat än det du skrev. Förstår du väl?

hultman
2012-05-24, 13:23
Du var inte säker, jag är säker på att hGH kan testas. Minst en person har åkt dit på det.

Jaså det är mitt fack? Tänk så fyndigt du fick till det där, fick du en high five av dig själv rent av? =)

Jag är lika säker på att det är helt beroende av testmetod. Det har traditionellt inte kunnat spåras och polisen har haft stora svårigheter att ens analysera innehållet vid tillslag. Dessutöver så vore det intressant att veta hur de upptäcker hgh eller hgh-markörer då peptider inducerar endogen hgh-insöndring och inte kan spåras.

Ja, det är ditt fack. Förstår heller inte varför du sitter och skriver som du gör med tanke på din bakgrund. Vissa kommer ihåg bilderna mot Mr O på ett annat forum för några år sedan. Och den attityd som föregick dem.

hultman
2012-05-24, 13:29
Hur är det relevant isf? Inte alltför konstigt att man antar att du menar något annat än det du skrev. Förstår du väl?

Vätskedrivande är doping. De påstår sig även testa för AAS men jag kan inte minnas att någon fällts för det eller att de redovisat resultaten.

hurril
2012-05-24, 13:30
Jag är lika säker på att det är helt beroende av testmetod. Det har traditionellt inte kunnat spåras och polisen har haft stora svårigheter att ens analysera innehållet vid tillslag. Dessutöver så vore det intressant att veta hur de upptäcker hgh eller hgh-markörer då peptider inducerar endogen hgh-insöndring och inte kan spåras.

Ja, det är ditt fack. Förstår heller inte varför du sitter och skriver som du gör med tanke på din bakgrund. Vissa kommer ihåg bilderna mot Mr O på ett annat forum för några år sedan. Och den attityd som föregick dem.

Borde jag, med tanke på min bakgrund, gå med på att folk kallar det för att SL:are generellt är lika preppade som byggare (eller vad man nu säger)? Med tanke på DIN bakgrund har du ingen trovärdighet i tråden så vad är det du vill egentligen?

hultman
2012-05-24, 13:33
Borde jag, med tanke på min bakgrund, gå med på att folk kallar det för att SL:are generellt är lika preppade som byggare (eller vad man nu säger)? Med tanke på DIN bakgrund har du ingen trovärdighet i tråden så vad är det du vill egentligen?

Jag vet inte vad du anser dig gå med på eller ej. Heller inte distinktionen mellan random hobbylyftare- eller byggare. Klart är hur som helst att ingen av oss kan ge något exakt svar vilken av dessa kategorier som rymmer störst procentuell andel dopade individer.

Varför har jag låg trovärdighet i tråden?

hurril
2012-05-24, 13:37
Jag vet inte vad du anser dig gå med på eller ej. Heller inte distinktionen mellan random hobbylyftare- eller byggare. Klart är hur som helst att ingen av oss kan ge något exakt svar vilken av dessa kategorier som rymmer störst procentuell andel dopade individer.

Varför har jag låg trovärdighet i tråden?

Varför har *jag* låg trovärdighet i tråden? Skippa ad hominem så går det enklare.

Kategoriseringsproblemet är lika stort för dig som det är för mig däremot. För enkelhetens skull kan vi köra med lyftare och ickelyftare - lyftare är man efter som första tävling - båda grupperna styrketränar. Jag påstår nog att bland lyftare är dopingen LÅNGT mindre utbredd än bland ickelyftare.

Sweety87
2012-05-24, 13:46
edit; som exempel kan också nämnas att jag och ett antal andra styrkelyftare har medverkat i forskning där man tog biopsier på ett helt gäng odopade individer och jämförde våra muskelceller med tidigare dopade individer. Jag kan ju lugnt konstatera att jag var den absolut minst meriterade av dem i vår grupp. Där fanns medaljörer från internationella mästerskap och svenska rekordhållare. Lifetime drugfree. vänta lite här nu va !! ja hänger inte med riktigt.. du o några duktiga styrkelyftare jämforde muskelceller med dopingkillars muskelceller... och ... blev det skillnad L R vad??

va x-akt menar du?! E D schillnad på dopades o "Lifetime drugree"s muskelceller, eller inte? tkr ej d fram går av ditt inlägg nämligen... hmmm :confused:

Yip_man
2012-05-24, 13:47
Det blir ju svårt att visa att du inte missköter dig, exogent testo susar ju runt i en då, hur vet man att du inte gått på gramdoser och för en kort tid sedan helt enkelt gått tillbaka till din läkarordinerade dos?

Du kan ju bli testad närsom*popcorn*

Börje H
2012-05-24, 14:06
vänta lite här nu va !! ja hänger inte med riktigt.. du o några duktiga styrkelyftare jämforde muskelceller med dopingkillars muskelceller... och ... blev det skillnad L R vad??

va x-akt menar du?! E D schillnad på dopades o "Lifetime drugree"s muskelceller, eller inte? tkr ej d fram går av ditt inlägg nämligen... hmmm :confused:

Poängen är att i gruppen livstids odopade fanns det flera lyftare vars resultat på tävlingspodiet förmodligen vida överstiger det som många gymmare skulle se som fullständigt orealistiska utan prepp.

Spinner vidare på denna forskning, som jag tror redan är omnämnd i tråden:
http://pure.ltu.se/portal/en/publications/skeletal-muscle-morphology-in-powerlifters-with-and-without-anabolic-stereoids(82cc30a0-e0f9-11db-b0f8-000ea68e967b).html

hurril
2012-05-24, 14:06
vänta lite här nu va !! ja hänger inte med riktigt.. du o några duktiga styrkelyftare jämforde muskelceller med dopingkillars muskelceller... och ... blev det skillnad L R vad??

va x-akt menar du?! E D schillnad på dopades o "Lifetime drugree"s muskelceller, eller inte? tkr ej d fram går av ditt inlägg nämligen... hmmm :confused:

Hur i hela helvete skriver du människa?

Men ja: det visar sig att dopning gör att sammansättningen i muskelvävnaden skiljer sig något från en helt ren atlet. Jag tror det är mitrokondrietätheten som förändras.

Fredriiik
2012-05-24, 14:08
Hur i hela helvete skriver du människa?

Men ja: det visar sig att dopning gör att sammansättningen i muskelvävnaden skiljer sig något från en helt ren atlet. Jag tror det är mitrokondrietätheten som förändras.

samt även fler satellitceller har jag för mig.

hurril
2012-05-24, 14:08
samt även fler satellitceller har jag för mig.

En annan sak som visat sig är att kreatin ger som slags effekt men möjligen inte i lika hög utsträckning. Studiens värde ska inte överskattas.

Fredriiik
2012-05-24, 14:16
En annan sak som visat sig är att kreatin ger som slags effekt men möjligen inte i lika hög utsträckning. Studiens värde ska inte överskattas.

oj är herrn säker på det? Är det inte "bara" att man får mer ATP tillgängligt för mukklerna?
Where´s the studie cofffee

hurril
2012-05-24, 14:18
oj är herrn säker på det? Är det inte "bara" att man får mer ATP tillgängligt för mukklerna?
Where´s the studie cofffee

Minns inte nu men någon av studiemästarna gör det säkert.

WHITEFOLKS
2012-05-24, 14:27
oj är herrn säker på det? Är det inte "bara" att man får mer ATP tillgängligt för mukklerna?
Where´s the studie cofffee

http://physiolgenomics.physiology.org/content/early/2007/10/23/physiolgenomics.00157.2007.full.pdf+html

Sweety87
2012-05-24, 14:38
Hur i hela helvete skriver du människa?

Men ja: det visar sig att dopning gör att sammansättningen i muskelvävnaden skiljer sig något från en helt ren atlet. Jag tror det är mitrokondrietätheten som förändras.

samt även fler satellitceller har jag för mig. THX bro's !! :thumbup:

jag antar ja att d (d = tungt roidz bruk) går å "delvis"* kolla på levern oxå, även om d e väldigt lång tid efter sista avslutat kur så ger tungt o masivt AAS-bruk förhöjt ALAT O ASAP?? eller försvinner de för höga värdena m tiden även om man fuck upp ALLT totally?! vet massa grabbs som har kört orala i tid o otid i hutlösa mängder o fortfarande står på benen med OK hälsovärden efter flertalets år MISS bruk

*delvis efter som man ALLTID kan fucka upp levern på andra sett genom ex.vis. supa som en finne men roidz gör ju oxå de jobbet bra har ja hört...

mikaelj
2012-05-24, 14:42
THX bro's !! :thumbup:

jag antar ja att d (d = tungt roidz bruk) går å "delvis"* kolla på levern oxå, även om d e väldigt lång tid efter sista avslutat kur så ger tungt o masivt AAS-bruk förhöjt ALAT O ASAP?? eller försvinner de för höga värdena m tiden även om man fuck upp ALLT totally?! vet massa grabbs som har kört orala i tid o otid i hutlösa mängder o fortfarande står på benen med OK hälsovärden efter flertalets år MISS bruk

*delvis efter som man ALLTID kan fucka upp levern på andra sett genom ex.vis. supa som en finne men roidz gör ju oxå de jobbet bra har ja hört...

Skriver du så här trasigt med vilje eller har du ett program som översätter från svenska till det här?

Sweety87
2012-05-24, 14:45
Skriver du så här trasigt med vilje eller har du ett program som översätter från svenska till det här?
vet ej vad du syftar på ja har slutat anstränga mig när jag skriver när jag förut skrev lr f f a gjorde/gör nya trådar så sitter ja ofta i flera timmar o rättar allt korrekt tills de fungerar korrekt i Word utan gröna L r röda sträck lr ber en polare jälpa mig rätta.. men nu skriver ja bara som gärnan säger!! tkr de e soft som fan å hitils förstår folk va ja menar iaf!! men om d e Xtremt störande så kan ja såkart bättre mig..

Jag kan skriva varje ord korrekt med mellan slag och punkt.

EDIT: LR mena du kanske ASAP:confused:?? LOL!!! menade såklart inte AS FAST AS POSSIBLE :krampus BUT ASAT HAHAHAHA!!! SORRY såg inte det LOL!:laugh:

Mart|n
2012-05-24, 14:46
Skriver du så här trasigt med vilje eller har du ett program som översätter från svenska till det här?

Jag undrar precis samma sak, blev väldigt många brain farts jämfört med hur det brukar vara.

Sweety87
2012-05-24, 14:48
Jag undrar precis samma sak, blev väldigt många brain farts jämfört med hur det brukar vara. d e helt enkelt så att ja ej bryr mig mer nu skriver ja bara o trycker Enter. strunt samma detta e off topic..

hurril
2012-05-24, 14:49
d e helt enkelt så att ja ej bryr mig mer nu skriver ja bara o trycker Enter. strunt samma detta e off topic..

Synd att ingen kommer att läsa något av det du skriver i fortsättningen =)

Mart|n
2012-05-24, 14:51
d e helt enkelt så att ja ej bryr mig mer nu skriver ja bara o trycker Enter. strunt samma detta e off topic..

Ok, detta är iaf sista gången jag svarar på något du har skrivit. Om man inte orkar anstränga sig att skriva någotsånär ordentligt så behöver man inte förvänta sig att få några svar heller.

difeddy
2012-05-24, 14:52
Jag kan skriva varje ord korrekt med mellan slag och punkt.

Ironin :)

Kischen
2012-05-24, 17:44
Ironin :)

Bästa :laugh:

stridis
2012-05-24, 17:59
Just det jag skrev. Att de har utfört dopingtester och att de har stängt av deltagare. Bland annat stängdes någon av för lasix eller furix.

Ja, de vill ju inte att deras deltagare riskerar att segna ihop döda på scenen för att de gick för långt med vätsketömningen.

Du kan ju bli testad närsom*popcorn*

Men det blir ju en jävla skillnad, tidsmässigt, ja förutom test susp.

filmjölk
2012-05-24, 18:02
testerna på MrO var väl inte för doping utan för diuretika om jag inte kommer ihåg galet? Det var någon stackare som hade knökat i sig massa diuretika (vätskedrivande) och sedan satt sig i bastun och dött något år, så då gjorde man test efter diuretika året efter.

Förövrigt skriver sweety87 alldeles underbart för att vara 25bast. quit hatin!

Yes
2012-05-24, 18:17
Ser ingen anledning att ens ta en sån fråga på allvar. Bara skratta åt det.

Å andra sidan är det bara min vän som beundrar mina triceps som ens frågat på allvar[sic!].

Yip_man
2012-05-24, 19:10
Ja, de vill ju inte att deras deltagare riskerar att segna ihop döda på scenen för att de gick för långt med vätsketömningen.



Men det blir ju en jävla skillnad, tidsmässigt, ja förutom test susp.

Utveckla gärna blit lite trög av värmen

stridis
2012-05-24, 20:10
Utveckla gärna blit lite trög av värmen

Spårtiden är ju på veckor till månader om man intramuskulärt injicerar testosteron bundet till någon ester, just för att man kan påfinna exogent testosteron(någon kolisotopkvot-historia). Får du nebido eller så, så har du ju exogent testosteron i dig, det vore ju inget fynd i sig, utan det blir en dosfråga- så fort det sjunkit undan till inom normala(vilket går snabbare) så skulle du ju gå fri i ett dopingtest ifall det var dispens på testosteron; eller så kan du kanske hävda att du fått sådana halter enbart via behandlingen, så det skulle bli mer cirkus med överklaganden etc.

Doggeh
2012-05-24, 20:39
Jag tycker att det vore en roande tanke om folk skulle tro att jag tar "celltech". Dessvärre tror ingen det eftersom man är en räka :(

Arne Persson
2012-05-24, 21:52
testerna på MrO var väl inte för doping utan för diuretika om jag inte kommer ihåg galet? Det var någon stackare som hade knökat i sig massa diuretika (vätskedrivande) och sedan satt sig i bastun och dött något år, så då gjorde man test efter diuretika året efter.

Förövrigt skriver sweety87 alldeles underbart för att vara 25bast. quit hatin!

Helt korrekt ihågkommet.

filmjölk
2012-05-24, 22:40
Helt korrekt ihågkommet.

Tackar! Men jag har glömt vem det var som dog, och vilket år det var. Jag har för mig att det var en arab, eller iaf med något arabiskt namn. Kommer du ihåg detta?

Arne Persson
2012-05-24, 22:46
Tackar! Men jag har glömt vem det var som dog, och vilket år det var. Jag har för mig att det var en arab, eller iaf med något arabiskt namn. Kommer du ihåg detta?

Tänker du på Mohammed Benaziza?

lördagsgrogg
2012-05-25, 04:07
Andreas Münzer?

Yip_man
2012-05-25, 07:07
Spårtiden är ju på veckor till månader om man intramuskulärt injicerar testosteron bundet till någon ester, just för att man kan påfinna exogent testosteron(någon kolisotopkvot-historia). Får du nebido eller så, så har du ju exogent testosteron i dig, det vore ju inget fynd i sig, utan det blir en dosfråga- så fort det sjunkit undan till inom normala(vilket går snabbare) så skulle du ju gå fri i ett dopingtest ifall det var dispens på testosteron; eller så kan du kanske hävda att du fått sådana halter enbart via behandlingen, så det skulle bli mer cirkus med överklaganden etc.


Visst , skulle de testa en som får tex Nebido dagarna efter inject så är det sannolikt kraftigt förhöjda nivåer . Testar de honom precis innan en inject så är de troligen lägre än normalt. Hursomhelst har han ett läkarintyg som friar vid ev dopingtest.

Fråga var väl egentligen om man klassar han som "fuskare"?
Han medicinerar ju och har det ordinerat av läkare.

hurril
2012-05-25, 09:01
Visst , skulle de testa en som får tex Nebido dagarna efter inject så är det sannolikt kraftigt förhöjda nivåer . Testar de honom precis innan en inject så är de troligen lägre än normalt. Hursomhelst har han ett läkarintyg som friar vid ev dopingtest.

Fråga var väl egentligen om man klassar han som "fuskare"?
Han medicinerar ju och har det ordinerat av läkare.

Det här är en intressant frågeställning, jag tror mig veta rätt säkert att alla former av HRT är förbjudna på tävlingar i RF:s regi vilket på sätt och vis då förbjuder människor att ta del av viss vård och ändå tävla.

Nu vet jag inte om det är något egentligt problem men det är en intressant frågeställning.

bubbe
2012-05-25, 09:39
Det här är en intressant frågeställning, jag tror mig veta rätt säkert att alla former av HRT är förbjudna på tävlingar i RF:s regi vilket på sätt och vis då förbjuder människor att ta del av viss vård och ändå tävla.

Nu vet jag inte om det är något egentligt problem men det är en intressant frågeställning.

Exakt, det är skillnad på vad som är lagligt och vad man får ha i kroppen inom idrottsreglementet. Det räcker med intyg för vissa mediciner men testosterone är inte med där.

Yip_man
2012-05-25, 10:23
Nu tänkte väl jag inte nödvändigt vis på en SL tävling eller liknande. Jag syfta mer på vad tråden handlade om från början, dvs om man ser en som får testo ordinerat av läkare som natural/fuskare.

När det kommer till tävling så har jag för mig att man kan söka dispans för testo om man går på HRT/TRT men är inte helt säker.

stridis
2012-05-25, 10:28
Fråga var väl egentligen om man klassar han som "fuskare"?
Han medicinerar ju och har det ordinerat av läkare.

Men det blir svårt att kontrollera gentemot oegentligheter, bara för den sakens skull så är det ju uteslutet att kunna låta någon tävla med läkarintyg. Det var min tankegång.

TREX
2012-05-25, 10:31
Au naturel!

Inge Enveten
2012-05-25, 14:22
Frågan har ställts mig två gånger idag och en grej jag märkte båda gångerna är att den ställs som en helt vanlig fråga. Typ som "hej hur mår du?". Någon annan som upplevt liknande?

Silveta
2012-05-25, 14:24
Frågan har ställts mig två gånger idag och en grej jag märkte båda gångerna är att den ställs som en helt vanlig fråga. Typ som "hej hur mår du?". Någon annan som upplevt liknande?

Kan inte vara så att de läst nått liknande på random engelskt forum och tror att det är nån form av hälsningsfras eller liknande?

Har själv aldrig blivit frågad men jag är också klen och halvfet. Inget som lär ändras heller för den delen närmaste tiden :D

Inge Enveten
2012-05-25, 14:26
Kan inte vara så att de läst nått liknande på random engelskt forum och tror att det är nån form av hälsningsfras eller liknande?

Har själv aldrig blivit frågad men jag är också klen och halvfet. Inget som lär ändras heller för den delen närmaste tiden :D

My bad. Borde förtydliga. Det handlar alltså om irl. Ena gången var det något i stil med "tar du några sprutor eller så?" och den andra gången lite mer implicit "tar du något".

ARMSTARK
2012-05-25, 14:28
Frågan har ställts mig två gånger idag och en grej jag märkte båda gångerna är att den ställs som en helt vanlig fråga. Typ som "hej hur mår du?". Någon annan som upplevt liknande?

Näe, mer som "Jahaa, kör du såna där anabååla oxå" från totalt okunniga gubbar, å då kan man ta det för vad det är. Värre med en brud som sa "Så där kan man inte bli utan anabola, det är helt omöjligt. Du har ju tagit nåt!" Det är INTE okej! *grr27*