handdator

Visa fullständig version : Kolozzeum, hjälp mig rädda mina fötter!


Akada
2012-05-23, 12:32
Okej, det kanske inte är riiktigt lika illa som trådtiteln hintar om.

Jag (över?)pronerar (fötterna pekar iaf in mot varandra) lite och misstänker även att jag är lite plattfotad. I sig har det väl inte varit ett problem men jag märker att jag får ont i fötter/skenben ganska lätt när jag springer, och även andra diffusa symptom när jag varit ute och sprungit, tagit en längre promenad e.dyl. Så då är det väl dags att göra något åt det!

Vilket ställe i Göteborg rekommenderar ni för att skaffa skoinlägg? Pris är en faktor, men jag låter det inte gå före kvalitet, within reason. :D

Angel
2012-05-23, 12:39
Jag skaffade mina via Ortopedtekniskamottagningen på Sahlgrenska. Annars finns det väl massor med privata, den på Stampgatan skall vara bra. Priset ligger ungefär samma överallt.

garluch
2012-05-23, 13:11
Jag köpte pronationsstöd på stadium och tycker du funkar bra i styrketräningssyfte.

Akada
2012-05-23, 13:56
Jag skaffade mina via Ortopedtekniskamottagningen på Sahlgrenska. Annars finns det väl massor med privata, den på Stampgatan skall vara bra. Priset ligger ungefär samma överallt.
Det var något privat jag funderade, var på ett läkarbesök och tog upp det och fick höra att det varken blir bättre eller billigare om man går via sjukvården, och snabbare lär det heller inte vara, känns det som. Kikade på stället du rekkade men hittar inte så mycket info på websidan. :/
Jag köpte pronationsstöd på stadium och tycker du funkar bra i styrketräningssyfte.
Var det formgjutna då? Och vad fick du betala?

Anatis87
2012-05-23, 14:01
Jag gjorde mina på fotanatomi i Högsbo. http://www.fotanatomi.se/

Dreas
2012-05-23, 14:03
Jag köpte pronationsstöd på stadium och tycker du funkar bra i styrketräningssyfte.Hur styrketränar du? :)

Jag kör med formgjutna sulor, dock kanske inte den bästa stabiliteten.

Akada
2012-05-24, 21:04
Jag gjorde mina på fotanatomi i Högsbo. http://www.fotanatomi.se/
Vad betalade du för dina inlägg, och hur känns dom?

Kikade på löplabbet och de vill ha 1900, känns som att man kan få ner det något?

Verkar som att "the thing" är formgjutna inlägg, det kostar lite mer, men verkar vara värt det. Eller har jag gått på reklamen?

edit: Vad tycks om detta ställe? www.lopsko.se