handdator

Visa fullständig version : Tränings Tillskott?


MXristodoulakis
2012-05-23, 08:49
Tjena. Är ny här på forumet. Så får väl först och främst passa på och säga hej.. HEJ!
Tycker det är jävligt roligt att det finns ett forum för träning och att det är många som brinner för detta.

Nu har jag lite frågor här till lite mer erfarna gymmare?.

Jag har tränat ganska hårt nu i ungefär 2 år, med lite uppehåll och lata tider.
Jag anser att jag själv har en ganska bra kropp. "Biffig" kropp? Och är ganska stark i dem flesta muskelgrupper.

Nu har jag lite funderingar på Tillskott under träning. Har aldrig kört något tidigare.

Längd: 192, Vikt : 93kg.

Jag har inte ett så stort problem att ta mig till gymmet och orka, men det skulle ju vara kul att orka det där lilla extra kanske? - Vad ska jag köpa?

Vill också få en ökad muskeluppbyggnad? - Vad ska jag köpa?

Sen har jag ett mål att få bort så mycket att mitt överhudsfettt jag har på magen, magrutor är väl målet. Kör extremt lite kolhydrater och skippar socker helt och hållet, förutom frukt då. - Vad ska jag köpa?

Tack på förhand och ha en bra dag.

/M.X

Kalliban
2012-05-23, 08:55
Proteinpulver, typ whey är ju klassiskt. Men det behövs inte om du äter tillräckligt med protein och äter tillräckligt nära inpå din träning. Det gäller för övrigt de flesta tillskott; vitaminer, mineraler, omega-3 osv osv.
Annars är väl kreatin ett av de få tillskott som har en bevisad effekt. Möjligen någon pwo om du vill få lite extra "spring i benen" inför passen.

MXristodoulakis
2012-05-23, 09:00
Ja jag äter ju tillräckligt enligt mig själv. Känner mig sällan slut pga av mat brist. Skulle väll vara på kvällen när man är sugen på godis typ. Men då kanske whey, eller proteinpulver över huvud taget ganska onödigt.

Har du något tips på Kreatin, tabletter eller pulver? Och något tips på pwo?

Sen är det där med fettförbräning också, några tips?

Tyrwing
2012-05-23, 09:01
Kör på en skopa Whey i kombination med kvarg, endast för smaksyfte i princip och boosta proteinet lite mer.
PWO när jag är dödstrött efter jobbet.
Kreatin har jag tillfälligt lagt ned, man ska tydligen bara köra i perioder.

Så;
Whey 100
PWO
Kreatin
"Kvarg" ;)

Sen så har jag vitamintabletter som inte är direkt associerat med träningen.

Kalliban
2012-05-23, 09:02
För fettförbränning: Deff - en guide. (http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881) :)

Jag körde kreatinpulver när jag körde, rätt smidigt att blanda med vatten och hälla i sig. Jag gillar inte pwo (om man inte räknar in starkt kaffe) så det får någon annan svara på :)

MXristodoulakis
2012-05-23, 09:13
Tack för snabba och bra svar! Är det något specielt kreatin som rekommenderas? Tabletter eller pulver?

Dem där vitamintableterna, gör dom någon skillnad rent träningsmässigt eller är det mer bara för att?:)

Pjotor
2012-05-23, 09:52
Vitamintabletter hjälper ingenting ifall du inte riskerar att få för lite vitaminer annars, d.v.s. ett överskott ger inget extra. Om du äter tillräckligt och varierat så behöver du inga vitamintillskott alls.

Wessen
2012-05-23, 09:57
När det gäller kreatin så är det nog bäst att köpa billigt kreatin monohydrat. Säljs ofta för under en krona per dos.