handdator

Visa fullständig version : Pluffsig av förkylning/infektion i kroppen?


JoHannibal
2012-05-23, 08:49
Jag har nyss haft inflammation i en tand och ätit penicillin och en massa värktabletter i 4-5 dagar. Jag har också vilat från träning 5 dagar.
Nu känner jag mig vätskefylld och "pluffsig", samma känsla som efter förkylning i vintras. Jag har vid båda tillfällen legat kvar på kaloriunderskott alla dagar men ätit något mindre protein.

Är det någon annan som har samma känsla?
Vad gör att jag känner mig vätskefylld ?

*Vilan
*Värktabletterna
*Infektionen i kroppen
*Inget, det är psykiskt

Onigiri
2012-05-23, 08:51
Infektionen och psyket gör en hel del... det är en tillfällig effekt bara :)

Om penicillin har något med vätskan att göra vågar jag inte säga här och nu, vad säger fass?

JoHannibal
2012-05-23, 09:26
Infektionen och psyket gör en hel del... det är en tillfällig effekt bara :)

Om penicillin har något med vätskan att göra vågar jag inte säga här och nu, vad säger fass?

Läste om Dalacin (det jag tog) och det ger en massa hemska biverkningar men det står inget om vätskesamling!

Beach 2012 om 2 veckor och jag känner mig verkligen ur form nu! *gah!*

Tips?

Tolkia
2012-05-23, 11:35
Det är nog en kombination av många faktorer, med värktabletterna i topp på listan. Det rättar till sig av sig själv när allt blir som vanligt igen. Tipset blir "if it ain't broken, don't fix it". Att börja joxa för att göra något åt en "plufsighet" som garanterat känns mycket större än den i verkligheten är (för jag antar att du inte har gått upp sju kilo på vågen) brukar kunna vara ett bra sätt att göra det värre.

JoHannibal
2012-05-23, 11:54
Får fortsätta träna och äta som vanligt då och hoppas det går bort, jag har gått upp 1kg men det känns som 7 och ser ut som 3 :)