handdator

Visa fullständig version : nybörjare, hjälp sökes


loli
2004-01-26, 15:03
Hejsan! hade tänkt börja träna, har tränat lite halvt "oseriöst" hemma. bara kört lite situps/armhävningar och med skivstången.

Det jag söker är tips på kost och träning, jag är rätt liten i maten och skulle gärna ta emot tips på ungefär hur man kan gå tillväga för att få i sig mer mat. Spara gärna kommentarer som "ÄÄÄÄÄÄÄTT!!" och liknande, liksom, är inte helt lätt för alla.

Om ni kunde göra upp ett schema på 3-4 dagar där man går igenom hela kroppen under dessa dagar, samt gärna så utförligt som det bara går. Mat och tillskott innan och före träning mottages gärna också.

Om ni behöver veta så är jag 17 år, väger 60kg och är 186cm lång.

Alla tips uppskattas :)

Tack!

hajder
2004-01-26, 16:29
Det du söker finns redan i forumet. Titta i "Best of Kolozzeum" och sök så hittar du maaaaaaaaaassssssooooooooooooooooooooooooooooooooo oooooooooooor.

Lycka till

aliquis
2004-01-26, 17:30
Innan vanlig mat, efteråt något proteinrikt och godis/vitt bröd/potatismos/...

Bröst&biceps - bänkpress/hantelpress lutande och rak, flyes/pec dec, skivstångscurl, sittande hantelcurl, koncentrationscurl.
Ben - knäböj, stela marklyft, benpress, benspark, liggande lårcurl, stående vadpress, sittande vadpress.
--vila--
Axlar&triceps - sittande hantelpress, sidolyft, upprätt skivstångsrodd, liggande tricepsextensions, smal bänkpress, sittande hantelpress bakom nacken.
Rygg&mage - Marklyft, chins, skivstångsrodd, kabelcrunch, sidebends, benlyft
--vila--