handdator

Visa fullständig version : Träna hemma


Oxiduz
2012-05-22, 14:49
Hej,

Jag har precis återhämtat mig från en bruten fotled samt en meniskoperation, och tänkte börja styrketräna hemma.

Längd :188cm
Vikt : 91-92kg
Mål : behålla ungerfär samma vikt, bort med en del fett och få styrka och uthållighet samt gärna se ut som brad pitt i troja :)
Jag kommer brottas 3-4 ggr i veckan och tänkte komplettera med träning hemma 3-4 dagar i veckan.
Jag har läst en del trådar här men inte riktigt hittat någon som har samma schema som jag tänkt mig.
Det jag har hemma är pullupstång, hantlar 10kg dock ingen bänk,
går det att lösa utan fler inköp vore det grymt då jag studerar och inte har mycket till övers varje månad.
Men självklart köper jag om ni anser att det är ett måste :)

Jag tänkte springa 3 ggr i veckan dels som uppvärmning för styrketräningen samt för kondition, tänkte mig följande.


Pass 1
45 Min Kondition (intervall)
6x max pullups
6x max situps
6x max armhävningar
6x max svalor (ligga på mage klappa händerna bakom ryggen)
6x max bicepscurls
6x max ryssar
6x max utfall

Pass 2
45 Min kondition (Backe)
6x max pullups
6x max situps
6x max armhävningar
6x max svalor (ligga på mage klappa händerna bakom ryggen)
6x max bicepscurls
6x max ryssar
6x max utfall

Pass 3
Kondition 1 timme lugnt temp i spåret
6x max pullups
6x max situps
6x max armhävningar
6x max svalor (ligga på mage klappa händerna bakom ryggen)
6x max bicepscurls
6x max ryssar
6x max utfall


Mina frågor är.
1. När det gäller konditionen skall jag köra tex intervall hela veckan och backe nästa eller kan man dela upp det och köra alla 3 per vecka ?
2. Kan jag träna såhär varje dag(minus konditionspassen) och bara vila 1-2 dagar ?
3. Ser övningarna bra ut eller borde jag lägga till några, samt reps etc om det verkar vettigt.