handdator

Visa fullständig version : Dansare? Fredrik?:D


Rikard Jansson
2012-05-22, 14:37
Behöver hjälp med att analysera lite shuffling: http://www.youtube.com/watch?v=HgpbyqzmWX4 vid 0:36 och framåt, så gör han något slags korssteg där det ser ut som om han sprätter iväg benen åt vardera håll, och fattar inte hur det går till. Någon som kan förklara?

Kwon
2012-05-22, 15:14
Tutorial
http://www.youtube.com/watch?v=ZJj6d5QSYaE

Rikard Jansson
2012-05-22, 15:17
Tutorial
http://www.youtube.com/watch?v=ZJj6d5QSYaE

Jag blev full av hopp där ett tag :( Är inte du delvis dansare sir kwon?

Skjaves
2012-05-22, 15:54
Jag tycker det ser ut som han gör en running-man men med lite mindre ortodoxa pauser i rörelsen, sen tycker jag att byxorna försvårar mer analys. *gah!*

Rikard Jansson
2012-05-22, 15:55
Ja, det är sjukt svårt att se! Har aldrig förut haft svårt att förstå ett shuffle-steg, det är ju inte precis raketforskning, men han verkar flytta på båda fötterna samtidigt åt varsitt håll i t-step?

Rikard Jansson
2012-05-22, 16:09
Fattar hur han gör nu... bara att skriva ifall någon annan vill veta

Onigiri
2012-05-22, 16:13
Menar du han som börjar shuffla? eller han som kör jumpen i slutet?

Antar att du menar den andra killen (som förövrigt är helt jävla galen, träffat dylika dansare nere i holland) han kör en kombinerad freekick med ett front t-step. Det är inget du gör på ett tag.

Rikard Jansson
2012-05-22, 16:14
Menade första shufflern, som är helt jävla sick ja, bästa shufflern jag sett! Och har insett att jag inte kommer kunna det på lääääänge, man kan ju ffs inte öva på steget i annat än hyperfart för då ramlar man ^^

cero
2012-05-22, 16:22
Vill inte vara den, men shuffling/hardstyle/jumpstyle osv måste vara bland de tråkigaste danserna som existerar. Känns inte som att det krävs särskilt mycket talang för att bli bra på dem heller. Tittat på ganska många shuffling-klipp, men jag har aldrig blivit det minsta imponerad av någon, och jag älskar verkligen alla sorters dans.

Rikard Jansson
2012-05-22, 16:24
Tur att det finns olika åsikter då ;D

Kryss
2012-05-22, 17:04
Vill inte vara den, men shuffling/hardstyle/jumpstyle osv måste vara bland de tråkigaste danserna som existerar. Känns inte som att det krävs särskilt mycket talang för att bli bra på dem heller. Tittat på ganska många shuffling-klipp, men jag har aldrig blivit det minsta imponerad av någon, och jag älskar verkligen alla sorters dans.

Det är väl ingen dans som kräver fantastisk teknik, utan snarare att den ser lite fräck ut och är lätt nog för väldigt många personer att lära sig.

Rikard Jansson
2012-05-22, 17:05
+ att det finns inget maxtak för skill, så man kan även ha EXTREM teknik, trots att det inte "krävs", t.ex. som killen i klippet

ChuckTesta
2012-05-22, 17:35
Är inte shuffle typ en rip off på crip walk?

F2TSy0Z5qTE

Rikard Jansson
2012-05-22, 19:13
Är inte shuffle typ en rip off på crip walk?

F2TSy0Z5qTE

Försöker du starta tjafs nu? ;) Det är en väldigt provocerande sak att säga, om du inte redan visste det! Jag bryr mig inte men :)

clappen
2012-05-22, 19:39
c-walk och shuffle är jävligt c00l. Men cwalk/shuffle mixat med varandra är sjukt snyggt, om man kan behärska det.

Onigiri
2012-05-22, 20:09
Vill inte vara den, men shuffling/hardstyle/jumpstyle osv måste vara bland de tråkigaste danserna som existerar. Känns inte som att det krävs särskilt mycket talang för att bli bra på dem heller. Tittat på ganska många shuffling-klipp, men jag har aldrig blivit det minsta imponerad av någon, och jag älskar verkligen alla sorters dans.Allright. Nu är jag en sann renodlad raver sedan födsel så vi ser nog på det hela lite olika.

Har du kollat in jerking? sesh? Jerk battles är rejält imponerande när de tävlar från olika hoods, otroligt duktiga.

ChuckTesta
2012-05-22, 20:49
Försöker du starta tjafs nu? ;) Det är en väldigt provocerande sak att säga, om du inte redan visste det! Jag bryr mig inte men :)

Verkligen inte, det var en seriös fråga *jorgen*

Har inte heller något emot shuffle, det ser coolt ut om man behärskar det.

Edit: c-walk är dock coolare :D

Hemma Gymmaren
2012-05-22, 21:08
Vill inte vara den, men shuffling/hardstyle/jumpstyle osv måste vara bland de tråkigaste danserna som existerar. Känns inte som att det krävs särskilt mycket talang för att bli bra på dem heller. Tittat på ganska många shuffling-klipp, men jag har aldrig blivit det minsta imponerad av någon, och jag älskar verkligen alla sorters dans.

Men om du tittar på klippet som Kwon länkade och sen så tittar du på dagens shufflare, jumpstylers osv. så ser du hur mycket discodancing har evolverats.