handdator

Visa fullständig version : Jonathan Svensson


JonathanSv
2012-05-22, 11:05
Hej. Jag tänkte att börja skriva en tränings-journal, med risk för att jag tröttnar och slutar skriva. Men jag ska göra ett försök.

Här kommer en presentation av mig.
Jag är 22 år gammal och trävlar i MMA på proffesionel nivå. Jag har nu ett record på 4 vinster och 0 förluster. Jag har även ett gäng amatör matcher, både i MMA, boxning, thaiboxning och även tävlat en del i SW ( Submission wrestling) och även som amatör gick det bra, förlorade min första match men sen dess har jag hålt mig obesegrad. Men förr eller senare så möter man väl sin överman, förhoppningsvis senare.
Jag är från småland, men flyttade upp till Stockholm i september för att satsa på idrotts-kariären. Så sen dess har jag varit bosatt på VBC, gymmet jag representerar. Här har jag ett litet rum som jag bor i.

Min tanke är inte att skriva så mycket om själva MMA-träningen utan mer om hur jag sköter min fys-träning och matchförberedelser osv. Antar att vissa kanske kan tycka det är intressant att läsa, och jag kan få tips och trix av er.

Lite onödig info om mig:

Längd: 174 cm
Trivselvikt: 74-75 kg
Tävlingsvikt: 70 kg

JonathanSv
2012-05-22, 11:38
Lite allmänt om hur jag sköter min träning.
Min träning baseras inte på utseende, muskelmassa och kroppsfett. Eller att bara vara stark och lyfta så tungt som möjligt.
Utan jag strävar hela tiden efter att bli en så komplett atlet som möjligt, dvs vara allsidigt tränad. Det ställs höga krav på min fysik när jag går in i buren så jag måste vara opptimalt förberedd. Så träningen innehåller både, styrke, kontidion, mjölksyreträning, och kroppskontroll och smidighet osv.
Det går givetvis inte att träna allt detta samtidigt så jag lägger upp min träning i perioder. Men de kommer jag skriva mer om senare.

Jag håller mig nästan alltid i god form, men inför viktiga matcher så försöker jag toppa och lägger då upp detaljerat träningsschema inför matchen för att kunna prestera på topp, vilket jag tror kan vara intressant för många att läsa om. Just nu har jag ingen match under sommaren så träningen kommer bli lite lugnare och jag kommer lägga lite mer tid på styrke och uppbyggnads träning, sånt som man får lägga åt sidan när man har tävlingar.