handdator

Visa fullständig version : Ny medlem söker tips - Deff


FredrikSteen
2012-05-21, 21:54
Hej Koluzzeum är en nybliven medlem här, men har tjuvläst lite i smyg.

Har deffat i ca 6 veckor nu, men vågen visar knappt -2kg
Och sommaren är snart här, och söker därför tips.

Om mig:
24år
177cm
Nuvarande vikt 65kg
Tränar 6-7dagar i veckan, tung styrketräning på gym
Har tränat i ca 8 månader på gym nu.

Innan jag började med gymträningen så bantade jag ner mig till 64kg ifrån 82kg.
När jag sedan började på gymmet så gick jag upp till 67-68kg där jag legat stabilt under dessa 8 månader

Hur en dag ser ut för mig.

Frukost kl 07:
En proteinshake ( 1dl Whey 100, 3 dl mini mjöl samt en tsk dark oboy)

Frukost nr 2 kl 09:00:
Två tomater, En hel gurka, Två gula paprikor. En halv röd lök. 75g majs. Grönsallad. Toppat med 3 msk olivolja ihop dressing mix ifrån knorr (italensk)
3 kapslar omega 3, 5st stacker2 Amino Xplode

Lunch kl 12:00
Två kycklingfile ca 500g, samt samma sallad som vid frukost nr 2.
6kapslar HMB

Fika kl 14:30
En proteinshake, 5st stacker2 Amino Xplode
1 stacker 7, samt 1 red amp

Middag kl 19:00
Lättare sallad med med 200g kött eller fisk

Innan sängen 21-22tiden
En morot eller en banan.

Detta kör jag stenhårt på varje dag, även helg

Jag fortsätter att öka i vikter på gymmet så energi verkar det finnas.
Jag har fått tydliga vener på armarna och magrutorna börjar komma smått.
Men som sagt vågen visar knappt -2kg....

Frågan är om jag skall äta mindre av något för att skynda på deffen?

Tack på förhand

Fredrik

Ogdoo
2012-05-21, 22:10
Om du känner dig bekväm med dieten och du ligger på ett hyfsat underskott så borde du inte behöva ändra något.

Det jag reagerade på är att du tränar 6-7 dagar i veckan styrketräning,tror inte det är att rekomendera under en deff eftersom du bara ska fokusera på att behålla muskelmassan och det kan du göra gott och väl med basövningar 3-4 pass i veckan. Lågintensiv cardio är också att rekomendera framför tex jogging.

Angående kosten kan du försöka skippa frukten innan du går o lägger dig, det optimala hade varit ett nattprotein (långsamt) istället.

Bara lite tips, inte säkert jag har rätt eftersom jag inte är någon expert, men jag vill försöka ge dig lite tips utifrån egna erfarenheter :)

Och lycka till nu!

LilMack
2012-05-21, 23:13
Vart är kolhydraterna? Oroväckande om du vill bibehålla dina uppbyggda muskler.

Natta maten skall endast vara protein.

312
2012-05-21, 23:51
Hmm, min polare väger 65kg@176, och han är verkligen smal. Jag tror det fattas muskelmassa för dig, kan det stämma?

Fredron
2012-05-22, 00:04
Vart är kolhydraterna? Oroväckande om du vill bibehålla dina uppbyggda muskler.

Natta maten skall endast vara protein.

Han äter ju grönsaker hela tiden, varför tycker du att han måste äta mer kolhydrater?
Varför skulle det vara fel med en banan eller liknande innan han ska sova?

Aggarn
2012-05-22, 09:31
frågan är väll varför han ska ha en banan när han ska sova?

Ogdoo
2012-05-22, 10:51
Han äter ju grönsaker hela tiden, varför tycker du att han måste äta mer kolhydrater?
Varför skulle det vara fel med en banan eller liknande innan han ska sova?

För att bananer innehåller socker, har inte hört att det ska vara bra att inta det precis innan sömn. Vad vinner man på det exakt?

vicarious
2012-05-22, 11:03
frågan är väll varför han ska ha en banan när han ska sova?

Det var det ingen som sa. Han motsatte sig bara argumentet att man inte ska äta kolhydrater innan läggdags. Bananen var bara ett exempel.

För att bananer innehåller socker, har inte hört att det ska vara bra att inta det precis innan sömn. Vad vinner man på det exakt?

Det är kaloribalansen som är avgörande, det går utmärkt att äta kolhydrater innan man går och lägger sig. Att man inte ska äta sent på kvällen eller inte äta kolhydrater just innan man går och lägger sig är seglivade myter.

Ogdoo
2012-05-22, 11:10
Det är kaloribalansen som är avgörande, det går utmärkt att äta kolhydrater innan man går och lägger sig. Att man inte ska äta sent på kvällen eller inte äta kolhydrater just innan man går och lägger sig är seglivade myter.

Ja så är det säkert, frågan är bara varför man behöver kolhydrater innan sömn. Så det är fortfarande bara en myt att det skulle ha en inverkan på fettlagring under sömnen? Det är ju ändå socker :P

Eddie Vedder
2012-05-22, 14:40
Ja så är det säkert, frågan är bara varför man behöver kolhydrater innan sömn. Så det är fortfarande bara en myt att det skulle ha en inverkan på fettlagring under sömnen? Det är ju ändå socker :P

Behöver och behöver. Människor behöver näring. Varför skulle det vara fel? Alla kolhydrater innebär en mindre effektiv fettförbränning men det är inget som behöver påverka kroppsfettbalans för det.

vicarious
2012-05-22, 15:46
Ja så är det säkert, frågan är bara varför man behöver kolhydrater innan sömn. Så det är fortfarande bara en myt att det skulle ha en inverkan på fettlagring under sömnen? Det är ju ändå socker :P

Ni missförstår. Jag tror inte Fredron menade att man behöver en banan, eller några andra kolhydrater innan man går och lägger sig utan snarare att man kan göra det utan att det i sig behöver vara negativt.

Dashivas
2012-05-22, 16:22
Enda jag kan tänka mig om det som du äter funkar är att blanda 50% vatten med 50% minimjölk i dina protte shakes.
Sen använda whey 80 istället för 100 eftersom om jag inte har fel för mig så är dom kalori snålare.

Men har svårt att se att du borde gå ner med din vikt och längd men har ju inte sett dig.