handdator

Visa fullständig version : Bra eller dåligt schema/upplägg?


edineN
2012-05-21, 18:41
Hej! Förr körde jag lite som jag ville på gymmet, jag hade specifika dagar för olika sorters pass men körde i stort sett aldrig samma pass, det skiftade från vecka till vecka dvs. På så sätt kunde jag aldrig se ifall jag ökat eftersom jag inte kom ihåg vilka vikter jag använde sist jag körde just den övningen. Nu fick jag ett schema av en lite mer erfaren kille och jag följer det till punkt och prickar.
Tänkte bara höra med folket här vad ni tycker om schemat, om det ser bra eller dåligt ut dvs.

Måndag - Bröst

Uppvärmning
Pec dec flyes - x3
Hantelflyes - x3
Lutande hantelpress - x3
Bänkpress - x3

Tisdag - Rygg

Chins - x3
Lat pushdown med rep i superset med lat pulldowns med close-grip - x3
hantelrod - x3
Cablerod med wide-grip - x3
Hyperextensions i superset med lat pulldowns bakom nacken - x3

Onsdag - Fotboll

Torsdag - Axlar

Lat Rises med hantlar - x3
Stående militärpress - x3
Front rises med hantlar - x3
Lat rises bakom ryggen i cable - x3
Militärpress i "maskin" - x3
Rear lat rises - x3
Reverse pec dec - x3

Har inte fått något bra schema för armar och ben än, men vi jobbar på det. Hur tycker ni det ser ut?

Tyrwing
2012-05-21, 18:43
Kör en 3-split annars?
Bröst/Triceps/Axlar
Rygg/Biceps
Ben/Mage/Vader.

Eller ett 2 dagars program 3ggr/veckan så får du med allt. :)

Stor Hård Ådrig
2012-05-21, 19:51
Hur ska vi kunna bedöma ett halvt schema? :) Undrar du om dina övningar är bra eller om det är en bra start på ett schema eller vad?

edineN
2012-05-21, 20:30
Alltså, själva passen är färdiga dom som står där. Bara det att jag inte har sammanställt arm/benpass. Så dom passen ni ser där, dom är färdiga. Hur ser dom ut helt enkelt :)

Stor Hård Ådrig
2012-05-22, 19:27
Tycker det ser ganska dumt ut ifall du har övningarna i ordning. Börja med dom tyngsta övningarna som involverar många muskler och avsluta sen med övningar som bara involverar 1 muskel. T.ex. lägg pressarna före flies på bröstpasset, osv. Sen borde du flytta alla baksida axel-övningar till ryggpasset. De passar mycket bättre in där eftersom de tränas i nästan alla ryggövningar.