handdator

Visa fullständig version : Gym i Göteborg


hugok
2012-05-21, 14:34
Jag ska bo i Göteborg två veckor i början av Juni. Jag kommer att bo vid Arendal, det är lite söder om Hisingen. Vilka gym finns som är bra i närheten?
Det jag vill ha:
-Bra pris, antingen för den perioden jag är där eller bra engångspriser.
-Det ska finnas skivstånger, bänk och något att racka stången i vid knäböj.
-Nära där jag kommer bo, helst inom 2 km.

Andra fördelar:
-Trevligt folk (kanske några koloiter?).
-Styrkelyft.
-Strongmangrejer.
-Gott om utrymme.
-Bra skivstänger, inte hala eller TL-stänger.

Jag kan ingenting om Göteborg så det är ganska bra om det är lätt att hitta dit också.

Tack på förhand!

mela
2012-05-21, 14:37
Kan man bo i Arendal? Är det inte bara industrier osv där?

Det finns två SL klubbar i Göteborg. En vid Stig Center (GSK) och en på Slottskogsvallen (GKK). Men ingen av dem är inom 2km.

hugok
2012-05-21, 14:50
Kan man bo i Arendal? Är det inte bara industrier osv där?

Det finns två SL klubbar i Göteborg. En vid Stig Center (GSK) och en på Slottskogsvallen (GKK). Men ingen av dem är inom 2km.

Jag kommer att bo på hotell :) Dom klubbarna var ganska långt bort tyvärr :(

mela
2012-05-21, 14:54
Kanske ska kolla in gym i Torslanda. Typ:

www.mbnewbody.se/

http://www.elixia.se/

hugok
2012-05-21, 17:04
Det verkar inte vara så långt bort. Vet du vad det kostar på elixia? Det andra kostade mer än jag är beredd att betala :(

mela
2012-05-21, 17:29
Jag har ingen aning. Jag har aldrig varit på Elixia.

Men maila dem och fråga?

hugok
2012-05-21, 17:35
Jag har ingen aning. Jag har aldrig varit på Elixia.

Men maila dem och fråga?

Jag får göra det, verkar generellt vara högre priser på gym i Göteborg än i Lund.
Tack för hjälpen!

mela
2012-05-21, 17:36
Det är inte omöjligt :) Om du vill träna billigt så får du nog ta dig till fitness24seven eller sportlife eller något.

hugok
2012-05-22, 13:43
Uff! Dom ville ha 180 kr för en engångsbiljett på elixia. Verkar inte finnas någon stans man kan träna billigt i Göteborg. Hur mycket kostar en engångsbiljett på GKK eller finns det ens?

Anatis87
2012-05-22, 13:57
Uff! Dom ville ha 180 kr för en engångsbiljett på elixia. Verkar inte finnas någon stans man kan träna billigt i Göteborg. Hur mycket kostar en engångsbiljett på GKK eller finns det ens?

På GKK kostar en singelgång 80 kr och ett 10-kort 750:- =)

de_dave
2012-05-22, 14:02
Sportlife Lindholmen ligger väl längs en bussträcka mot stan? Kanske för långt...

och inte så billigt och bra heller för den delen :P

Sorry trött på eftermiddagen...

de_dave
2012-05-22, 14:03
GSK om du kan krånga lite med buss, 65 kr per gång och en del koloiter där

hugok
2012-05-22, 18:42
På GKK kostar en singelgång 80 kr och ett 10-kort 750:- =)

GSK om du kan krånga lite med buss, 65 kr per gång och en del koloiter där

Det blir nog antingen GKK eller GSK :)

mela
2012-05-22, 18:44
Det blir nog antingen GKK eller GSK :)

Du är välkommn till GKK ;)
vi är många koloiter som kör där.
Jag, mikaelj, anatris87, nils.r, halldin, carolinew, göteborg, doommessiah, karlos, mark_lyft, oskis, vunnis ibland. Det finns säkert fler som jag missat ;D

hugok
2012-05-22, 19:20
Du är välkommn till GKK ;)
vi är många koloiter som kör där.
Jag, mikaelj, anatris87, nils.r, halldin, carolinew, göteborg, doommessiah, karlos, mark_lyft, oskis, vunnis ibland. Det finns säkert fler som jag missat ;D

Härligt! Får se om jag känner igen någon :)

göteborg
2012-05-22, 23:23
Slottskogsvallens gym där bland annat gkk tränar är det bästa gymmet i Göteborg (jag har besökt rätt mångs) om man är intresserad av skivstångsträning/lyftning. Sen finns det en del gym med tunga hantlar osv som en del går igång på. Men ska man träna tungt böj, mark, bänk osv är slottskogsvallen överlägsen.

kjellm444n
2012-05-23, 00:26
Mb Newbody i Torslanda är ganska nära från Arendal.

http://www.mbnewbody.se/index.php?option=com_content&task=view&id=10&Itemid=10

Jag vet att man kan provträna gratis där så du kan ju åka dit och testa, personligen tycker jag att det är bland dom bättre gymmen jag har tränat på.

Annars är Exhale det absolut bästa gymmet i Göteborg, ligger vid kungshöjden i stan.

Citat från deras hemsida

"Exhale Gym har i folkmun kallats ”gymmens mecka” och det finns de som till och med valt att flytta till Göteborg bara för att kunna träna här."

http://exhalegym.se/

Varför inte testa båda, jag tror inte du blir missnöjd :)

Anatis87
2012-05-23, 00:45
Härligt! Får se om jag känner igen någon :)

Det är bara att komma dit. Måndag, tiddag och torsdag efter 16 och lördag från 11 så är det någon där. Eller om du raggar tag i någon innan och bestämmer tid :)

hugok
2012-05-23, 08:06
Tack för alla tips! Exhale hade bra engångspris också. Jag tror att min rutt kommer att se ut så här:
Tis 5/6: GKK
Tor 7/6: Exhale
Tis 12/6: Newbody

Sen på helgerna kommer jag vara hemma i Lund på LTK :)

hugok
2012-05-23, 08:18
På GKK kommer jag kunna bli igenkänd på min Lunds TK tröja *kissass*

Lars Brinkhoff
2012-05-23, 08:34
Slottskogsvallens gym där bland annat gkk tränar är det bästa gymmet i Göteborg (jag har besökt rätt mångs) om man är intresserad av skivstångsträning/lyftning.

Varför är det bäst? Jag har varit där några enstaka gånger, och tycker inte det var gott om böjrack eller bänkpresstationer. Och inget flak alls. Eller har det ändrats på senaste året? (Detta är genuina frågor. Jag menar inte att vara kritisk eller otrevlig.)

Då tycker jag Friidrottens Hus var bättre utrustat. Men det är inte billigt.

mela
2012-05-23, 08:44
Varför är det bäst? Jag har varit där några enstaka gånger, och tycker inte det var gott om böjrack eller bänkpresstationer. Och inget flak alls. Eller har det ändrats på senaste året? (Detta är genuina frågor. Jag menar inte att vara kritisk eller otrevlig.)

Då tycker jag Friidrottens Hus var bättre utrustat. Men det är inte billigt.

Det finns i dagsläget 3 bänkar (en kan göras om till böjrack) + ett böjrack + en bur + ett flak.

Jag har tränat på bättre gym i övrigt. Men det är få gym som har så gott om eleikostänger. Vill man SLa är det nog vettigt.

mikaelj
2012-05-23, 08:50
Vallen har köpt in tre nya bänk-böj-ställningar från Eleiko i samband med renoveringen i höstas. Flaket kom för bara någon månad sedan.

Eftersom vi alltid tränar ihop blir det inga problem med antalet ställningar. Är man tre på en kan man köra i ett så blir vilan lagom lång.

Lars Brinkhoff
2012-05-23, 09:41
Ja, då låter det ju utmärkt bra! Tack för infon.