handdator

Visa fullständig version : Hur gå tillbaka efter deff?


Purren
2012-05-20, 18:22
Har deffat ett tag nu. Första gången jag gjort det ordentligt. Det går sakta men säkert framåt vilket är kul. Det slog mig tidigare idag; hur går man tillbaka efter att deffen är över?

Just nu håller jag stenhård koll på kalori in/kalori ut och äter typ standardiserade måltider för att ha koll på intaget hela tiden. Funderade över hur jag skulle göra när jag slutar deffa för att inte svälla upp i onödan.

Ni som är mer erfarna, vad gör ni när ni känner er klara med deffen? Börjar ni bulka direkt? Kör ni någon period där ni ökar intaget och sen fortsätter räkna kalorier?

Vill höra om lite tidigare erfarenheter!

Dashivas
2012-05-20, 19:46
Har deffat ett tag nu. Första gången jag gjort det ordentligt. Det går sakta men säkert framåt vilket är kul. Det slog mig tidigare idag; hur går man tillbaka efter att deffen är över?

Just nu håller jag stenhård koll på kalori in/kalori ut och äter typ standardiserade måltider för att ha koll på intaget hela tiden. Funderade över hur jag skulle göra när jag slutar deffa för att inte svälla upp i onödan.

Ni som är mer erfarna, vad gör ni när ni känner er klara med deffen? Börjar ni bulka direkt? Kör ni någon period där ni ökar intaget och sen fortsätter räkna kalorier?

Vill höra om lite tidigare erfarenheter!

Nu har jag ingen erfarenhet själv eftersom ligger på min första deff också.

Men min plan är att gå över sakta till balans så man hittar sin balans sen ligga där över sommarn sen gå över till nätt bulk.

Detta pga det är sommar så vill inte bulka + jag vill hitta min balans så jag lättare kan deffa och bulka i framtiden med litet under/överskott.

aldoschadewitz
2012-05-20, 20:25
beroende på vad ditt mål är. om du deffar för att ha en bra kropp under sommaren men sedan vill bygga vidare under hösten skulle jag bara ligga på balans till sommaren är slut, möjligtvis litet överskott och sedan börja bulka eller sats på en leangain om du vill hålla dig i form även under höst/vinter halvåret