handdator

Visa fullständig version : Olika stora vingar, hur åtgärda?


edineN
2012-05-20, 15:48
Hej! Startar en ny tråd då den förra blev fel på alla möjliga sätt..

Problemet jag har är att min vänstra vinger är bredare än min högra.

http://i24.photobucket.com/albums/c37/snjL/Mindrevinge.jpg

Som bilden visar där så ser man vad jag menar. Jag ser även detta när jag tränar rygg och kollar i spegeln.

Vilka fel kan jag göra för att få det att bli såhär? Och hur åtgärdar jag det? Jag försöker alltid ta i lika mycket med båda sidorna vilken övning jag än kör, och alltid samma tyngd när jag kör hantelövningar.

Några tips/funderingar?

wcanka
2012-05-20, 15:51
Jag tror du inbillar dig, för jag ser ingen skillnad :)

312
2012-05-20, 15:57
Jag tror du inbillar dig, för jag ser ingen skillnad :)

+1

Jag ser ingen skillnad. Man är inte exakt symmetrisk, jag har till e.x. 2cm tjockare arm på vänster sida osv.

LillisJ
2012-05-20, 16:06
Jag ser det faktiskt. Vet dock inte hur man åtgärdar det. Fokusera mer på din vänstra sida när du tränar, om du är högerhänt så är det vanligt att man trycker mer med högern.

http://www.youtube.com/watch?v=mXLtgEyLvDk

Birkharju
2012-05-20, 16:09
Jag ser då iaf ingen skillnad.

edineN
2012-05-20, 16:11
Jag är högerhänt, det är det som är problemet :) Jag är starkare, uthålligare ja allt i höger, ändå är vänster större.

Masterpan
2012-05-20, 16:28
Bilden är tagen snett från höger vilket förstärker illusionen av att högra laten (bestämd singular..?) ser större ut.

Fortsätta kötta på som vanligt så kommer varken du eller någon annan tids nog märka någon skillnad.

gustafffsson
2012-05-20, 16:37
är bara att träna på som vanligt så kommer att fixa sig.sedan så ser det inte ut att vara så jätte osymetriskt =)

Sheogorath
2012-05-20, 16:39
Lol what? Det där är ingenting. Var istället glad för att du har riktigt låga ursprung för latsen. Du kan bli en flygande drake ā la Bruce Lee en vacker dag om du bygger på dig massa i ryggen. :)

the dutch lumberjack
2012-05-20, 18:06
Ja, för att din vänstra vinge är i lite lite mer optiljus. Den högra har lite skugga kring sig vilket inte framhäver bredden på den lika mycket.
Fast å andra sidan ser den högra "senan" vid sidan större ut än den vänstra.

TREX
2012-05-20, 18:08
Även en zebra har sina fläckar.

LillSkalman
2012-05-20, 18:10
Jag är högerhänt, det är det som är problemet :) Jag är starkare, uthålligare ja allt i höger, ändå är vänster större.

Jag upplever samma sak, flexade mina egna lats efter passet idag och tycker mig se samma sak på mig. (detta innan jag såg denna tråden).

Har nu övertalat mig själv att jag bara suger på poseringen och att de muskulära skillnaderna är obefintliga. :) prova det du med.

mattilainen
2012-05-20, 18:12
tycker inte du ska tänka så mycket på det. för just nu ser det inte ut någon skillnad alls faktiskt. sen har du inte speciellt mycket massa, så det kompenseras nog efter hand. Poseringen tror jag spelar större roll i ditt fall, om det nu är någon skillnad.

Latissimus Dorsi
2012-05-20, 18:37
Samma här faktiskt, vänster lats är faktiskt mycket större än högra. Och är vänsterhänt, verkar vara något skumt fenomen.

chrille87
2012-05-20, 19:54
Det finns nog risk att det endast kan bli bättre genom en lats-transplantation // obs inte billigt