handdator

Visa fullständig version : lasse bjork styrkelyftare 70talet


lassebjorkdotter
2012-05-20, 10:56
Hej
jag soker bilder repotage om min pappa som var styrkelyftare och mest tavlandes under 70talet.
lasse jobbade som polis pa sodermalm och tavlade for stockholmspolisen bla. Som jag minns det har han en bronsmedalj i vm styrkelyft australien och nogon em medalj och flera sm medaljer. Det har funnits repotage i tidningar vad jag kommer ihag. Har sokt pa natet men inte hittat nagot.
Skulle bli jatteglad om nagon har vet eller har nagot tips!

O.W.
2012-05-20, 11:40
Hej
jag soker bilder repotage om min pappa som var styrkelyftare och mest tavlandes under 70talet.
lasse jobbade som polis pa sodermalm och tavlade for stockholmspolisen bla. Som jag minns det har han en bronsmedalj i vm styrkelyft australien och nogon em medalj och flera sm medaljer. Det har funnits repotage i tidningar vad jag kommer ihag. Har sokt pa natet men inte hittat nagot.
Skulle bli jatteglad om nagon har vet eller har nagot tips!

Flytta tråden till allmänt styrkelyft till att börja med. Mitt tips är väl också att kontakta SPIF.

http://www5.idrottonline.se/StockholmspolisensIFKF-Styrkelyft/

Det går ju också att gå till bibloteket och plocka fram alla gamla kraftsport (tidningen) från de år han höll på så finner du kanske bilder och reportage.

lassebjorkdotter
2012-05-22, 11:49
Tack för tipsen!
Ska kolla upp dem;)
Mia