handdator

Visa fullständig version : Tips på bra produkter för att minska ärr efter borttagning av leverfläckar


Southwind
2012-05-19, 17:50
Hej, jag har tagit bort några leverfläckar i ansiktet hos en hudläkare för några dagar sedan. De skars bort under lokalbedövning. Jag vet att när dessa har läkt så kommer det vara synliga ärr kvar.

Därför undrar jag om någon av er har tips på någon produkt som bleker och minskar ärren som kommer framträda inom en snar framtid.

Någon som provat Cicatrix?

Southwind
2012-05-19, 18:32
Tips på olika metoder hos hudterapeuter uppskattas också. Känns som att gå till en plastikkirurg blir liiiiiiiite för dyrt.

willtjam
2012-05-19, 18:55
Jag fick något slags plåster förut som motverkade ärr, men jag har ingen aning om vad det kallas.

JanOlsson
2012-05-19, 18:56
"Chicks dig scars" =)

Rickard
2012-05-19, 19:14
Man brukar använda tejp för att få snyggare läkning. Tejpa så att ärret trycks ner. Måste göras i veckor.
Minns inte vad tejpen heteren fråga på Apoteket så vet dom.

majak0vskij
2012-05-19, 19:22
Exponera inte ärren för solen då detta ökar risken för att det antar en blåaktig färg. Men det visste du säkert redan.

Whoopie
2012-05-19, 21:15
tjaaa, folk som gör konstiga tatueringar brukar kunna bygg in dom i en större tatuering.

Så om du har ett litet ärr kan du ju göra ett större ärr som visar något :D?









Skämt åsido, borde dock inte din läkare kunna ge dig tips om saker man kan göra?


Vad kostar plastikirurgi, har du kollat?

anders001
2012-11-28, 13:18
Hej, jag har tagit bort några leverfläckar i ansiktet hos en hudläkare för några dagar sedan. De skars bort under lokalbedövning. Jag vet att när dessa har läkt så kommer det vara synliga ärr kvar.

Därför undrar jag om någon av er har tips på någon produkt som bleker och minskar ärren som kommer framträda inom en snar framtid.

Någon som provat Cicatrix?

Cictrix som du själv nämnde är bra, likaså contrakel. Dessa bleker huden och får bort den röda färgen i ärren. Har provat cicatrix den funkade skitbra mot akneärr, mot den röda färgen i ärret. Kolla jämförelsen här mellan cicatrix och contrakel ärrsalvor (http://tabortarr.nu)

lycka till!

Morty
2012-11-28, 14:00
Tejpa ihop ärret under flera månader så blir det mkt mindre. Minimerar dessutom UV-exponering.

dared
2012-11-28, 14:08
Någon som har gjort eller vet någon som gjort en Fractional-laser/fraxel-laser behandling på acneärr?

Vad kan man isf förvänta sig?