handdator

Visa fullständig version : Protein priser gått upp?


BlingMe
2012-05-19, 00:22
Brukar handla på två olika sidor och nu när jag skulle göra en ny beställning så ser jag att båda sidorna har ökat i pris på sitt whey protein. Har kollat andra sidor och det verkar som om alla har höjt priset. Vad är det frågan om? Kommer priserna gå ner igen?

MrPowa
2012-05-19, 07:16
Folk handlar ju mer kostillskott idag, och eftersom alla tror att man måste äta sånt så är det klart butikerna höjer priset för att tjäna mer pengar.

IronBug
2012-05-19, 08:31
Folk handlar ju mer kostillskott idag, och eftersom alla tror att man måste äta sånt så är det klart butikerna höjer priset för att tjäna mer pengar.

Nej.

Däremot är det en ökad efterfrågan på mjölk i världen och mycket går till kina.

deadich
2012-05-20, 13:47
Vad för protein brukar du köpa? whey fx ligger kvar på samma och det är det mest prisvärda jag känner till.

Inge Enveten
2012-05-20, 14:51
Det är globala priser som gått upp om jag förstått det rätt. MM t.ex. varnade för det redan i förväg.

Akada
2012-05-20, 14:54
Folk handlar ju mer kostillskott idag, och eftersom alla tror att man måste äta sånt så är det klart butikerna höjer priset för att tjäna mer pengar.
Njae, skulle snarare vara tvärtom då, ökad omsättning gör ju att mindre marginal/såld produkt behövs.