handdator

Visa fullständig version : Värk i höger hälsena


Json
2012-05-18, 10:56
Vaknade imorse med en för mig helt ny smärta i höger hälsena. Smärtan uppstår främst när sträcker ut foten och i viss mån när jag lyfter den. I sträckt läge så förvärras den aningen när jag vrider foten utåt. Dock upplever ingen nämnvärd smärta när foten är avslappnad. Smärtan lokalisererar sig långt ner på hälsenan, ungefär där den fäster i hälen. Kan tillägga att smärtan är rätt så mild, så haltar inte när jag går, men den irriterar.

Har inte styrketränat sedan i tisdags och då körde jag tunga (för mig) knäböj, men upplevde inte att det hände något konstigt då. Har börjat gå timmeslånga powerwalks 4-5 ggr i veckan pga deff, men det har jag hållit på med i sex veckor utan problem.

Har googlat och sökt här på kolo men inte blivit klokare. Hälseninflammation ligger närmast till hand men tycker inte att symptomen stämmer riktigt med mina.

Någon som varit med om liknande eller som vet vad felet kan vara?

pezrulezhaakon
2012-05-18, 12:26
Json

Hälsporre låter troligt.

Zorgus
2012-05-18, 12:29
Json

Hälsporre låter troligt.

Borde inte TS ha ont under/framför hälen då istället? Det här lät faktiskt mer som en hälsenetendinos.

pezrulezhaakon
2012-05-18, 12:34
Zorgus

Beror på hur smärtan är. TS sa ju att det gör ont att stå upp, och den knappa infon förde mig åt hälsporretankarna...

Json
2012-05-18, 14:08
Tack för svaren!
Har inte inte ont under foten, så jag betvivlar att det är hälsporre och knappt några problem när jag står. Värken har nästan gett med sig under dagen efter lite promenad och allmän aktivitet. Känns som att överbelastning är mest sannolikt vilket dock betyder att jag är klenare än få *gah!*

Får se om problemet kommer tillbaks imorrn när jag sovit. Tack ändå!