handdator

Visa fullständig version : Vilovecka/træningsfri vecka under deffen?


Claust
2012-05-18, 10:32
Vill børja med att be om ursækt før det norska tangentsbordet, men ska nog gå att læsa vad jag skriver i alla fall.

Inne i en deffperiod och det har gått utmærkt æn så længe. Hållit på sen nyår och tappat 14 kilo æn så længe, ska ner ca 3-5 kilo mer innan jag når mælvikten.

Nu ær det så att jag dragit på mig en armbågskada (pga av øverrørlighet enligt min egen lekemannadiagnos ;) ) och tvingas ta en veckas vila. Jag brukar førsøka få en in vilovecka var sjætte vecka nær jag trænar vanligt, just før att undvika skador och ge kroppen en chans att återhæmta sig.

Men børjat fundera vad som ær optimalt før musklerna under en viloveckan. Ær det dumt att fortsætta deffen under viloveckan och bættre att gå tillbaka till energibalans før att minimera muskelførlusten. Eler nojar jag bara øver en vecka och ska køra på som vanligt?

Over and out.

Mattiays
2012-05-18, 10:38
NEJ! Deffa på och dra inte ut på deffen, du kan njuta efteråt :) Se ljuset i tunneln istället bara och kämpa dig dit, men skynda långsamt!

Skämt åsido. Mår du bra av deffen tycke jag att du skall fortsätta, och tvärtom fall du mår dåligt! :) Lycka till

vicarious
2012-05-18, 10:39
1 vecka är ingen lång tid. Deffa på du.